Thor zkrotil silné novinky: Deppa ve vlaku i Gibsona v komedii
17:38 | 12.11.2017 |
Marvel dál kraluje. A i když za týden bude muset uhnout největším trumfům DC Comics, těžko si představit, že by pozice téhle comicsové továrny jakkoliv utrpěla. Když totiž nejsou nadšené ohlasy na Ligu spravedlnosti ani od nejoddanějších comicsových geeků, kteří byli vpuštěni na první veřejné projekce, a když má většina publika pořád trochu trauma z Batman vs. Superman, těžko očekávat trvalku, kasovní velehit nebo klenot do blockbusterové pokladnice. Přitom třetí Thor minimálně dva z těchhle parametrů už splňuje...
Hit to je určitě. Potvrzuje to aktuálních 650 mega celosvětově. V Americe si Ragnarok připočetl během druhého víkendu krásných 56,6 milionů dolarů při propadech o 53%, což je na poměry fandovsky očekávaných popcornovek hezká bilance. Vyšplhal se díky tomu už na 211 melounů jen z Ameriky, což jen potvrzuje skokový nárůst ekonomické síly téhle značky.
Při pozitivních recenzích, velmi spokojených reakcích diváků a celkově velmi vděčně oddychovém pojetí látky navíc nebude ani trochu překvapivé, když bude krasojízda velkoryse pokračovat. Marvel prostě válí a baví vydatně platící návštěvníky kin. A nemá žádný důvod ke změnám taktiky ani v blízké budoucnosti...
Tváří v tvář bohovi hromu a jeho zelenému kámošovi bylo celkem o hubu nasazovat do kin hned dvě ambiciózní premiéry. Zvlášť když si obě přály rozhodně výraznější podporu od kritiků. Naštěstí pro trh se ale ukázalo, že když novinky zacílí na trochu jinou skupinu diváků a divaček, vejde se do kin klidně několik velkých produkcí vedle sebe. A taky že recenze nerozhodují o kasovním úspěchu. Jinak by se totiž nemohlo stát, že sequel Táta je doma 2 i při katastrofálních 16% pozitivních recenzí utrží na úvod velmi pěkných 30 milionů dolarů.
Samozřejmě, jde o pokračování veleúspěšné vánoční hitovky, která utržila jen v Americe 150 milionů dolarů a i pro svoje pokračování zvládla zasmluvnit Willa Ferrella a Marka Wahlberga, ne úplné komerční jistoty, ale nepochybně herce, na něž se chodí a které má ta imaginární průměrná americká rodinka fakt ráda.
Připojili se k nim John Lithgow a hlavně Mel Gibson, což je možná i jeden z důvodů (krom sequelitidy a tedy okoukanosti a nulové intelektuální inspirativnosti titulu), proč se novináři zas tak nenamáhali film strhat (většinou ho ignorovali) a ten si mohl v klidu dojít pro slušný finanční vklad. Jednička pochopitelně válela o level výš, protože start za 38 mega jí pak dovolil těžit desítky milionů přes celé Vánoce... ale kdyby dvojka nebyla srágora, mohla z ní furt být hezká podzimní trvalka, co taky pře sto míčů v klidu půjde. Jenže srágora to je, tak uvidíme. Navíc k těm vánočním svátkům má sakra daleko, což mě zaráží podobně jako u druhých Matek na tahu.
Na druhou stranu Matky na tahu zrovna o uplynulém víkendu prokázaly, že ani tuhle předsunutou taktiku neradno podceňovat - i průměrně hodnocené pokračování zaznamenalo pokles tržeb jen o 31%, připsalo si 11,5 milionů a je aktuálně na čtyřicítce. A trvalka nám z toho fakt kvete, takže by tržby mohly jít i k osmdesáti melounům. Čert aby se v tom pak vyznal...
Ale zpátky k premiérám: Vražda v Orient Expresu si na bedně připsala též velmi solidních 28 milionů. Megahvězdná herecká sestava s Deppem, Daisy Ridley, Michelle Pfeiffer nebo Penélope Cruz v adaptaci, která v sedmdesátých letech získala Oscara, dávala jistě naděje na vznik po všech stránkách úspěšného projektu. Průměrné recenze ovšem předznamenávají, že o ceny se tentokrát hrát nebude a že kdysi vrchní shakespearolog, nyní zručný, poučený a nebanální blockbusterový řemeslník Kenneth Branagh, svou nejhvězdnější chvíli nezažije.
Necelá třicítka utržená o úvodním víkendu víceméně odpovídá předpokladům. Foxové nemůžou jásat, protože nějaká extra optimistická analýza jim hvězdnost ansámblu a věhlas předlohy určitě vyčíslila na mnohem vyšší sumu, na druhou stranu klidně mohl přijít propadák, co se nechá Thorem rozemlít. A ten se nekoná. Pozitivní je navíc globální zájem, jenž aktuálně odpovídá solidním 85 melounům z celého světa.
Po velmi efektním traileru jsem nečekal, že by takhle odpadnout mohl Jigsaw. A že sérii SAW potká toliko ekonomicky smutný epilog, když jsou tržby na obou stranách oceánu jen kolem čtyřiceti milionů dolarů. Zvlášť v době, kdy horory extrémně frčí, je to zbytečný fail.
V druhé půlce žebříčku vyvažují skromné padesátimilionové úspěchy Boo 2! a hororové výplachovky Všechno nejhorší ryzí obchodní karamboly za několik desítek milionů dolarů ztráty Blade Runner 2049 a Geostorm. Ale už jenom vědomí, že se všechny tyhle filmy objevují v jednom souvětí s Villeneuveovým návratem ke sci-fi legendě dost bolí.
Desítku uzavírá nezávislárna Lady Bird se Saoirse Ronan od Grety Gerwig, nepříliš výrazné herečky a mimochodem partnerky newyorského intouše Noaha Baumbacha. Takovouhle charakteristiku už ale mockrát v životě neuslyší, protože její počin se dočkal totálně euforických recenzí, 100% ratingu na RottenTomatoes při průměrném hodnocení 8,8 z 10 a díky tomu i krásných 1,7 milionů dolarů z pouhých 37 kin. Oscarová soutěž hned získává dalšího silného spolufavorita!
Kompletní tržby zde.
Za týden zkusí vedle Ligy spravedlnosti úplně nezapadnout biblický animák The Star a nezávislárna Wonder.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
To je jedno procento sem, jedno tam a pritom to jsou dulezity cisla vsechno