X-Meni neskutečně táhnou
20:28 | 29.05.2006 |
Po Poseidonu se truchlilo, po X-Men: Poslední vzdor se už nepokrytě jásá. Americká kina se oklepala ze čtrnáctidenního marasmu a díky Šifře mistra Leonarda i Wolverinovu týmu si teď užívají výtečné ekonomické kondice. Mutanti vrátili do zámoří víru ve výdělečný popcorn.
I když si po ostře sledované režisérské rošádě nejvíc pochval momentálně užívá Brett Ratner, neměli bychom na Bryana Singera zapomenout. To on vytáhl comics druhého sledu (co si budeme nalhávat, Spidey a Superman jsou slavnější) na absolutní vrchol komerční kinematografie. To on Ratnerovi předal klíčky od garáže s postavami, které zajímají půlku Ameriky. To on a vynikající trailery pomohli Ratnerovu týmu posbírat už v den premiéry 45 milionů dolarů. Sumu tak vysokou, že jí v tabulkách rekordních výnosů mohla odolat jen Lucasova padesátimilonová Epizoda 3. Jistě, další dny už tak slavné nebyly a třetí X-Meni si už během premiérového víkendu prožili razantní pokles tržeb (prsty v tom má mj. i 7-10 milionů ze čtvrtečních půlnočních projekcí započítaných do pátku), Foxům to ale vůbec nemůže ubírat na náladě. Že se jim monumentální rozpočet bohatě vrátí i bez Singera je naprosto zřejmé už po prvním (prodlouženém, čtyřdenním víkendu), za nějž si grupa okolo Wolverina připsala 120 milionů.
Za tři dny od pátku do soboty to dělá dostatečně sympatických 103 milionů. Jen Epizoda 3, Spider-Man a Matrix Reloaded vydělali za 72 hodin víc. Jen Spidey, E3 a Shrek (znovu v tomto pořadí) si přišli alespoň na takový balík během svého prvního víkendu. X3 tedy zabodovalo ohromným způsobem, což musí Foxe nejen motivovat k urychlené výrobě spin-offů, ale i zákonitě donutit k natočení čtvrtého dílu. Květen 2009 to jistí, vážení. :-) X-Meni zlámali rekordní tržby v rámci víkendu okolo Memorial Day, zároveň se rozhodující měrou podíleli na tom, že byl uplynulý víkend vůbec nejúspěšnějšími třemi dny v historii zámořských kin! (počítáno z výdělku prvních dvanácti titulů v žebříčku) Vzhledem k vývoji u X-Men 2 se jejich tržby tentokrát zastaví zhruba u čtvrt miliardy dolarů v severní Americe. Pěkná suma, co říkáte. Ratnera musí tenhle úspěch těšit minimálně trojnásobně, ač proti němu za mořem nebrojí tak silně jako ve zbytku světa. Ratner totiž umí spolehlivě ukuchtit veleúspěšný blockbuster – ostatně, čte-li nás náhodou Vojtěch Rynda z Reflexu, jenž Ratnera nazval béčkařem, nechť se podívá na tuhle tabulku. :-)
Ve stínu neuvěřitelného úspěchu se utápí Howardova Šifra. Její triumf z minulého týdne bledne tím víc, čím rychleji se propadá. A že je to slušný hukot ukazuje pokles mezi víkendy o 55%. Nemálo lidí by holt přísahalo na sračkoidnost Brownovy adaptace, díky čemuž se potvrzují moje předpoklady z posledního box-office reportu o 220 milionech dolarů jako finančním stropu (marně mi tuhle sumu někteří čtenáři vyvraceli a já se jim teď můžu posmívat... kiš kiš :-). Da Vinci dostal za čtyři dny luštění 44 milionů, Za plotem jej už má na dostřel s 35 miliony a pro animák tolik tradičními poklesy o jednu třetinu. Ani napotřetí před sebe Mission: Impossible 3 nepustila Poseidon (8 vs. 7 milionů), Williamsovo RVčko dál střádá dolar po dolaru na pokrytí padesátimilionového rozpočtu, takže hegemonii blockbusterů narušuje až nízkonákladová břečka (alespoň soudě dle zvěstí ze zámoří) See No Evil. Lindsay Lohan je s Jen trošku štěstí ztracená, Let číslo 93 se drží díky svým ohromným kvalitám i v pár stovkách kin a s hororem American Haunting se vidíme naposledy. Příště se poučíme o hvězdnosti Vince Vaughna, jenž bude v komedii Rozchod laškovat s Jennifer Aniston. Konečně hit i pro holky?
TOP 10 v plné verzi tu.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry