Axis: Hele, vem to fakt pragmaticky - veškerý desing, scenérie, akce, záběrování i timing záběrů je tlačen prakticky komplet přes preprodukci.
Greenscreen do toho přidává ještě element toho, že vše, co zabere onu
zelenou plochu a mnohdy ještě mnohem víc (ono se dnes upravuje fakt
všechno včetně herců) zabere úplně něco jiného, než v danou chvíli na place skutečně je a s herci řešíš role hezky dlouho dopředu, tak,
aby na place nedocházelo k úvahám, zda má v záběrech plakat, nebo se
smát.
Ono je fakt důležité uvědomit si, co vlastně vlastní natáčení je:
Ráno se přijde na plac (ať už je to studiová scéna, greenscreen, nebo
lokace), projde se aktuální natáčecí plán (čti co záběry se bude
natáčet), projdou se storyboardy (čti pustí se previz), s
herci/dublové/kaskadéři se projde blokování (čti kde podle previsu mají
stát, popřípadě odkud kam mají jít/utíkat/"něco"(doplň veškerou
myslitelnou akci)) dělat), pak se jdou všichni krom operátorů kamer a
světel nasnídat (čti právě oni a nikdo jiný všechno dodatečné podle
previsu a infa z placu poskládají), pak se příjde na plac,
režisér/producent/i, produkční a kameraman (popřípadě kupa dalších lidí)
si sedne před kupu monitorů, rejža dostane před čumák
mikrofon/vysílačku a začne se natáčet. Tak, že režie už jen dodává
potřebné info hercům a kamerovým operátorům, ale ve smyslu toho, že se
upřesňují věci již dříve řečené.
Jako samozřejmě nechci generalizovat, všude je to vždycky trošku
odlišné, ale v zásadě ten model, kde většina/velká část vlastní práce se
protlačí v preprodukci a zbytek je záležitostí opravdu víceméně
mechanickou (a řemeslně zručnou) je holý fakt.
A ne nadarmo se říká, že dobrý film se pozná podle toho, jak dobře byl
naplánovaný (teď nevím přesně kdo to říkal, ale byl to nějaký
kameraman), nebo respektive další prohlášení (Burtona), že v podstatě
trojku Batmana natočil, jen ji nenatočil fyzicky.
A ano, postprodukce a její střihová, hudební a zvuková část je opět mnohem zásadnější, než to, že někdo sedí na place...
383726
Axis: Hele, vem to fakt pragmaticky - veškerý desing, scenérie, akce, záběrování i timing záběrů je tlačen prakticky komplet přes preprodukci.
Greenscreen do toho přidává ještě element toho, že vše, co zabere onu
zelenou plochu a mnohdy ještě mnohem víc (ono se dnes upravuje fakt
všechno včetně herců) zabere úplně něco jiného, než v danou chvíli na place skutečně je a s herci řešíš role hezky dlouho dopředu, tak,
aby na place nedocházelo k úvahám, zda má v záběrech plakat, nebo se
smát.
Ono je fakt důležité uvědomit si, co vlastně vlastní natáčení je:
Ráno se přijde na plac (ať už je to studiová scéna, greenscreen, nebo
lokace), projde se aktuální natáčecí plán (čti co záběry se bude
natáčet), projdou se storyboardy (čti pustí se previz), s
herci/dublové/kaskadéři se projde blokování (čti kde podle previsu mají
stát, popřípadě odkud kam mají jít/utíkat/"něco"(doplň veškerou
myslitelnou akci)) dělat), pak se jdou všichni krom operátorů kamer a
světel nasnídat (čti právě oni a nikdo jiný všechno dodatečné podle
previsu a infa z placu poskládají), pak se příjde na plac,
režisér/producent/i, produkční a kameraman (popřípadě kupa dalších lidí)
si sedne před kupu monitorů, rejža dostane před čumák
mikrofon/vysílačku a začne se natáčet. Tak, že režie už jen dodává
potřebné info hercům a kamerovým operátorům, ale ve smyslu toho, že se
upřesňují věci již dříve řečené.
Jako samozřejmě nechci generalizovat, všude je to vždycky trošku
odlišné, ale v zásadě ten model, kde většina/velká část vlastní práce se
protlačí v preprodukci a zbytek je záležitostí opravdu víceméně
mechanickou (a řemeslně zručnou) je holý fakt.
A ne nadarmo se říká, že dobrý film se pozná podle toho, jak dobře byl
naplánovaný (teď nevím přesně kdo to říkal, ale byl to nějaký
kameraman), nebo respektive další prohlášení (Burtona), že v podstatě
trojku Batmana natočil, jen ji nenatočil fyzicky.
A ano, postprodukce a její střihová, hudební a zvuková část je opět mnohem zásadnější, než to, že někdo sedí na place...
reagovat
|