Téma: TOP 11 hejtů na současný Hollywood
09:00 | 20.04.2017 |
Vítejte u další topky. Dnes to bude trochu nenávistné. Hollywood nás všechny občas docela s..e. Do multiplexu sice dobrovolně chodíme všichni, ale někdy musí člověk kroutit hlavou nad tím, co je nám za naše dvě kila předkládáno. V článku budu chvílemi konkrétní, chvílemi obecný a chvílemi protivný. Kalich hořkosti prostě přetekl a já se z toho musím vypsat. Tak se nenechte přemlouvat, někde se uvelebte a otevřete si k tomu kvalitní červené víno. Třeba s Hybernalem ročník 2013 z Vinařství Veverka rozhodně nešlápnete vedle.
11. Hollywoodský scenárista zkouší režii
Nevím, čím to je, ale když se známý hollywoodský scenárista postaví za režijní kormidlo, skoro vždy to stojí za starou belu. Tak třeba Akiva Goldsman. Ten se proslavil scénáři k filmům jako Já, Robot, Čistá duše, Těžká váha, Já, legenda a ztrapnil scénáři k peckám jako Batman a Robin, Ztraceni ve vesmíru nebo Šifra mistra Leonarda. Faktem však je, že od psychicky nemocného Russella Crowea, přepisujícího základní matematické teorie v roce 2001, si Goldsman připisoval jeden kasovní úspěch za druhým, načež někoho v Hollywoodu napadlo svěřit mu 60 milionů dolarů na režii výpravného filmu Zimní příběh.
Už angažování Colina Farrella do drahého filmu je v Hollywoodu považováno za riziko srovnatelné s tím, když Nuselský most přechází slepec se psem, kterému ten den zrovna není dobře. K tomu si přidejte fakt, že film napsal a produkoval právě režírující Goldsman a problém je na světě. Všechno mohla zachránit epická hudba (skoro) vždy skvělého Hanse Zimmera, ale nestalo se. Vznikl segedínský guláš, ze kterého bylo Mr.Hladovi týden špatně. Jak by také ne. Film, ve kterém je létající kůň, Lucifer, Russell Crowe urážející Irsko a příběh, který by vám o hlavu omlátil i váš učitel češtiny na střední, se prostě nepovedl. Hrstka diváků okouzlená láskou překonávající věky jistě promine. Tudy ne.
10. Akční hvězdy si hrají na debily
Ne, opravdu se nechceme koukat na Dudlíkátora aneb Ochránce v hlavní roli s Vinem Dieselem. Ono to vlastně dává smysl. Akční hvězdy bývají občas jednoduší lidé (Dolph Lundgren by nesouhlasil), kteří čtou málo knih a chodí příliš často do posilovny. Nám to nevadí. Chceme vidět v kině cool borce, který dává přes hubu armádě zlých lidí a ideálně při tom sbalí nějakou kočku. Jenomže jednou za čas napadne nějakého producenta jít proti diváckým očekáváním a obsadit namakaného drsňáka do infantilní rodinné podívané. Začít můžeme u Arnolda Schwarzeneggera. Ten několik desítek let visel na zdi v každé posilovně a dělal nám radost Terminátorem, Predátorem a (trochu míň) Likvidátorem. Jistě na nějaký film s koncovkou „tor“ zapomínám. V roce 1988 si však řekl dost a jal se uspokojovat diametrálně jinou cílovou skupinu diváků.
Což o to, Dvojčata jdou ještě přežít ve zdraví. Ale rodákovi z Thalu ve Štýrsku se v kreténských vodách natolik zalíbilo, že v průběhu dalších deseti let vznikla taková pekla jako Policajt ze školky, Junior a Rolničky, kam se podíváš. Vše vyvrcholilo léta páně 1999 jeho postavou Mr. Freeze v Batmanu a Robinovi. Jeho příklad následoval velký konkurent (a dnes už asi i kamarád) Sylvester Stallone. Napíšu jenom Stůj, nebo maminka vystřelí. Člověk by si myslel, že se Hollywood poučil a v dnešní době plné image makerů se nastupující generace akčních hvězd vyvaruje opakování stejné chyby. Kdepak. Vincka už jsem jmenoval, ale proč proboha hrál Dwayne „The Rock“ Johnson ve Víle Zubničce? Můžeme jenom doufat, že alespoň někdo si tu drsňáckou integritu zachová. Vážně totiž nechci nikdy slyšet Toma Hardyho v remakeu Kdopak to mluví.
9. Režisérská verze spraví všechno
Abych řekl pravdu, tak jsem director´s cuty kdysi miloval. Po škole jsem každé odpoledne mířil do legendární jihlavské půjčovny Petras a tetelil se blahem, když jsem strkal do přehrávače vymakaná DVDčka s možností puštění režisérské verze Propasti (V.I.M. ... bude za půl roku), Vetřelců a dalších. Jenomže v dnešní době je režisérská verze jenom laciná vábnička na peněženky diváků a její efekt je velmi pochybný. Experty na prodlužování už tak dlouhých filmů jsou hlavně u Warnerů. Batman vs. Superman trvá velmi úmorné dvě a půl hodiny a Zack Snyder si řekl, že to ještě pořád nestačí. Rozhodnul se tedy vydat ještě o půl hodiny delší verzi svého dítka a kýžený efekt se dostavil snad jenom u největších fandů DC univerza. Suicide Squad je potom to stejné v bledě modrém.
Zvláštním případem režisérského fachmana, který byl jednu dobu zralý na terapii, byl George Lucas. Ten nemohl nechat spát původní trilogii Hvězdných válek a začal se v ní hrabat za pomoci CGI mistrů z jeho domovské firmy Industrial Light and Magic. Vše vyvrcholilo Haydenem Christensenem u táboráku na konci Návratu Jediho. To už bylo moc i na mě a měl jsem sto chutí napsat otevřený dopis soudruhům z USA. Deváté místo zakončíme Ridley Scottem, který se dlouho nemohl rozloučit s Blade Runnerem. Tady ale pozor. Final Cut není úplně špatný a mnoho ortodoxních fandů této sci-fi vám jistě podrobně vysvětlí, proč je tato zmínka mimo mísu. Mně jde spíše o vyšší princip. Film je médium určené pro kina a právě tam má divákovi nabídnout unikátní a nejlepší možný zážitek. V jistých případech dává režisérská verze smysl, ale stojím si za tím, že je to výjimka.
POZOR!!! Podnadpis u druhé kapitoly vám prozradí pointu filmu Šestý smysl. Jsem si jistý, že se najde minimálně jeden mladý čtenář(ka), který (která) tento výborný thriller - horor ještě neviděl(a). Proto raději varuji předem.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
...Já sice spoilerování také nesnáším(ať už v trailerech nebo jinde) ale Zemeckies má částečně pravdu.Vedl jsem spoustu oboustraně vyhrocených debat(myslím že i přímo tady na MZ) kde jsem se dozvěděl že opravdu existuje nemalá skupina diváctva která(ač je to pro mě nepochopitelné)má vyzrazování děje a překvapení ráda a dokonce je aktivně vyhledává.
A když už sedíte v kinosále tak existuje ještě jedna specifická odnož nesmírně otravných diváků-totiž nýmand co už film viděl, dělající doprovod někomu kdo ještě ne.Ten co to ještě neviděl má "potřebu" ptát se jak scéna dopadne místo toho aby si ten blbých pár vteřin či minut počkal až to uvidí a ten druhej nýmand co už to viděl,ten se naopak kvůli tomu cejtí jako strašnej king, že ví co bude následovat a že mu to může předem říkat.Samozřejmě dostatečně nahlas aby to slyšeli i všichni okolo co to vědět nechtějí.