Mamutí rozpočty, třeste se!
11:26 | 15.05.2006 |
Všichni si zřejmě kliknuli na novinku od kolegy Civala, která barvitě líčí komerční potopení Poseidonu. A já přitom té kocábce tolik věřil. Nechci přijít s další úvahou na stejné téma, ale právě zveřejněné odhady některých rozpočtů, které se značně liší od toho, co nám studia prozrazují, mě nutí k malému zamyšlení.
Partička elitních analytiků z Wall Street má totiž prsty a špicly všude, takže jim lze věřit, že si ta čísla nevycucali z prstu. A jsou to věru sumy, ze kterých by se přitížilo i Donaldu Trumpovi. Mysleli jste si, že dvousetmilionová hranice je letos jenom záležitostí Supermana? Nebo že se začne do budoucna šetřit? Sledujte následující cifry a možná vám dojde, že víkendový průšvih Poseidonu je skutečně důvodem k vyrašení studeného potu na čelech producentů.
Nejlevnější z uveřejněného pelotonu jsou třetí X-Meni, kteří podle všeho stáli 210 milionů dolarů (oficiální čísla studia jsou 167 milionů), což ale nezahrnuje výdaje na propagaci, které se pravidelně u blockbusterů pohybují kolem 50 a víc milionů. To znamená plakáty, billboardy, trailerové a spotové kampaně nebo spolupráci s různými firmami (Happy Meal, Coca Cola, abychom jmenovali ty nejprovařenější). Zpětně se prozradilo i kolik stál se všemi serepetičkami Jacksonův King Kong a je to částka rovná čtvrt miliardě dolarů. Na stejné číslo pozvolna útočí i druzí Piráti (tam ještě pořád naskakují dolary) a konec konců i Superman, který si však nasbíral minimálně deset procent nákladů z dob, kdy se projekt přehazoval mezi různými režiséry jako horký brambor.
A kdo je vítězem? Přirozeně zástupce nadcházející sezóny. Spideymu 3 musí Sony hodně věřit, protože 250 milionů je předběžně schválený rozpočet, což jinými slovy znamená, že Raimi bude atakovat hranici 300 milionů. Studio většinou doufá, že jejich stěžejní titul během prvního víkendu získá zpět alespoň 30 procent rozpočtu (alespoň toho "oficiálně zveřejněného"). Letos se zatím čeká marně. Jsem velmi zvědav koho přestane čekání bavit a podnikne první rázné kroky.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry