Affleck vyhořel, Scorsese neoslnil, oscarovky sílí
23:32 | 16.01.2017 |
Skrytá čísla jsou kasovní trefou zimy. To už je teď jasné, protože se beze zbytku naplnily náznaky z minulého víkendu a tohle malebné černošské retro se proměnilo v trvalku. Jednohlasně pozitivní recenze, maximálně vysoké hodnocení diváků, co byli v kině, a z toho vyplývající luxusní šeptanda, plus náběh na sběr oscarových nominací, včetně hlavních kategorií, vytváří ideální základ k tomu, aby Skrytá čísla byla poměrně dlouho na čelních příčkách žebříčku.
Na jeho vrcholu stanulo tohle vlídné drama právě o uplynulém víkendu. Stačilo na to dvacet a půl milionu dolarů - konkurenční novinky totiž absolutně pohořely. Impozantní je ale u Skrytých čísel hlavně pokles tržeb o pouhých 10%, který věstí vysoké výnosy i v příštích týdnech. Foxové se ohromně radují, že našli svou hitovku á la Černobílý svět, a určitě ještě do oscarových dostihů nasypou pár dolarů navíc.
Muzikál La La Land, posílen naprosto rekordním úspěchem na Zlatých glóbech, dokonce na výdělcích ještě stoupl. Nárůst zisků o 43% vytáhl víkendové tržby na čtrnáct a půl milionu, celkové zisky z Ameriky pak už na 74 mega, což je parádní bilance. A rozhodně ne konečná. I když se tedy nedá předpokládat, že by Gosling s Emmou Stone podobně zválcovali i ceny Akademie...
Bronzovou příčku si jistí animák Zpívej, který si připočetl necelých čtrnáct milionů a v Americe už je na 233 melounech, což je taky paráda, tentokrát hrající ve prospěch letos výrazně zvolňujícího studia Universal. Globálně tahle rozpustilá variace na talentové soutěže přepočítává už skoro 400 mega. Kreslené castingy se zvířátky se tedy budou dozajista opakovat.
Síla je pak až čtvrtá. Po měsíční nadvládě se Star Wars už pořadím propadávají. Třináct milionů stačilo tentokrát na čtvrtou pozici. Americké výnosy jsou už jen kousilínek od půlmiliardy, což je pro Disneyho prostě paráda. A je to i potvrzení domácí nadvlády a další triumf v rámci kalendářního roku, jemuž Rogue One dominuje před taktéž disneyovskými megahity Hledá se Dory a trojkou Captain America. Zbytek světa ještě ale takhle mocně nepřisypal, takže na miliardu si první starwarsovský spin-off ještě bude muset pár dní počkat.
NEJÚSPĚNĚJŠÍ FILMY ROKU 2016 V AMERICE
Premiéry, jak už bylo řečeno, naprosto vyhořely. Nejhůř to schytala kupodivu gangsterka Pod rouškou noci od režiséra a hlavní hvězdy filmu Bena Afflecka, která se s necelými šesti miliony nevešla ani do první desítky!
Podprůměrně hodnocená dobovka Affleckovi pošramotila těžce vydobytou hvězdnou auru – a je až zarážející, že diváci po skvělém Gone Baby Gone, Městu a oscarovce Argo, nový projekt velebeného tvůrce takhle pohřbili. U Warnerů musí být dusno. A je naprosto očividné, že právě kolaps téhle ambiciózní adaptace knihy Dennise Lehana, souvisí s tápáním okolo Affleckova angažmá u plánované sólovky Batmana. Aby nám chlapec nebyl náhodou od Netopýřího muže odstaven…
Nepotěšil ale ani distribuční rozlet vysněného projektu Martina Scorseseho Silence. Nejen že se religiózní historická úvaha necpe mezi top filmy roku, ani zájem diváků není kdovíjaký – necelé dva miliony vymámené na bohabojných Amících ze sedmi stovek kin je na jeden z nejočekávanějších titulů roku celkem bída.
Nejúspěšnější novinkou týdne se tak překvapivě stal horor The Bye Bye Man. Nezávisle distribuovaný žánrový výplach si zvládl navzdory slabým ohlasům vydobýt třináct milionů, což je hlavně s ohledem na malinkatý sedmimilionový rozpočet jasný úspěch. S takovouhle výkonností bysme tenhle napínák měli potkat v druhé půlce března i v českých kinech.
Do nich se nejspíš nedostane vlastenecký doják Patriots Day, v němž se Mark Wahlberg nechal znova dirigovat režisérem Peterem Bergem. Tihle dva na podzim propálili studiu desítky milionů dolarů na komerční propadáku Deepwater Horizon a ani tentokrát to nevypadá na zahojení.
Útok na ceny se v dramatu o teroristickém útoku během bostonského maratonu nekoná, a to ani při celkem příznivých kritikách - dvanáct milionů z tří tisícovek kin navíc šteluje film jen někam k čtyřiceti milionům. A jelikož náklady na film byly vyšší, ani tentokrát se juchání nad ekonomickou bilancí konat nebude… a Wahlberg s Bergem rozhodně pro Lionsgate už nic nenatočí.
Na sedmém místě pak shořela rodinná blbina Monster Trucks. U tohohle průšvihu Paramountu predikovali víc jak stomilionovou ztrátu už před půl rokem, kdy vyšlo najevo, že film vznikl podle nápadu čtyřletého syna jednoho ze studiových hlavounů. Desetimilionový otvírák a mizerné ohlasy tak jen potvrzují, že režisér první Doby ledové přesun od animáků k hrané rodinné jízdě moc neustál. Kravinka pro nejmenší zaplakala.
A aby toho nebylo málo, paběrkovala ještě jedna premiéra: Od akčního thrilleru Sleepless, ve kterém Jamie Foxx kosí gangstery, se to ale dalo čekat. Nezávisle uváděné béčko bez pořádné kampaně si zapsalo osm milionů, mě ale mnohem víc mrzí opravdu mizerné reakce diváků. Druhých 96 hodin nebo Muž v ohni se ani náhodou nekonají.
Desítku uzavírají snad poslední Underworld a sci-fi Pasažéři, která je už na 237 milionech celosvětově.
Kompletní žebříček tržeb zde.
O blížícím se víkendu zkusí překvapit hororový psychothriller Rozpolcený, proti bude jen Vin Diesel řádící v xXx 3.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry