Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 10: Režisérské legendy, které by se měly hned vrátit za kameru


ikona
Mr. Hlad
tématop
Kteří velcí filmaři nám v Hollywoodu nejvíc chybí a kdo by se měl vykašlat na důchod a vrátit se za kameru?  

V kinech teď můžete vidět drama Sully: Zázrak na řece Hudson, jeden z nejlepších filmů roku, který natočil šestaosmdesátiletý Clint Eastwood. Mluvit o něm jinak než o legendě by byla urážka, v Hollywoodu je ale spousta dalších velkých filmařských osobností, které už mají důchodový věk, na rozdíl od Clinta ale svou kariéru flákají. Dali jsme dohromady desítku těch, kterým je více než pětašedesát a minimálně pět let nenatočili film. A zatraceně hodně nám chybí. 

Proč je borec: Žánrový univerzál, který nikdy nezklamal
První film: Bugsy Malone (1976)
Poslední film: Život Davida Galea (2003)

 

Před Bugsy Malonem natočil tenhle britský žánrový chameleon pár kraťasů a věcí do televize, ale až neobvyklý gangsterský muzikál s mladičkou Jodie Foster ho katapultoval mezi tehdejší režisérská esa. A pak už následoval jeden hit za druhým a každý z nich fascinoval britsky precizním řemeslem i širokým tematickým rozpětím. Půlnoční expres (který mimochodem natočil podle Oscarem oceněného scénáře Olivera Stonea) a Hořící Mississippi se zakládaly na násilných skutečných příbězích, za oba snímky byl Parker nominován na Oscara. Angel Heart představil Mickeyho Rourka a Roberta DeNira ve skvělé hororové noirovce a do temných vod Parker zabrousil i ve svém posledním filmu, thrilleru Život Davida Galea s Kevinem Spaceym a Kate Winslet. 

 

Klíčovým prvkem Parkerovy tvorby ale zůstala hudba. K ní přičichl už v hudebním dramatu Sláva v roce 1980. Příběh dublinské soulové skupiny The Commitments se datuje do roku 1991, o pět let později oprášil spolupráci s nenáviděným Stonem na Evitě, která se i díky tehdejší popularitě Madonny stala hitem. Ovšem pokud by měl být Parker pamatován jen kvůli jednomu filmu, měla by to být filmová adaptace jednoho z nejlepších hudebních alb všech dob, totiž The Wall od Pink Floydů. Těžko byste našli lepší hudební snímek, který tak precizně propojuje nápadité animace Geralda Scarfea se silnými hranými pasážemi, ilustrujícími mentalitu celého 20. století. Udržet s tak geniální hudbou krok i po vizuální stránce byl sakra náročný úkol, ale Parker se ho zhostil dokonale.

Co dělá: Posledních téměř patnáct let pouze sbírá šlechtické tituly, ceny za celoživotní přínos a tantiémy z reedicí svých děl. Filmařinu údajně definitivně pověsil na hřebík a v důchodu si užívá malování obrazů, nedávno měl dokonce svou první výstavu. Zpátky za kamerou ho proto už nejspíš neuvidíme. (sepsal Rimsy)

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace