Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 10: Režisérské legendy, které by se měly hned vrátit za kameru


ikona
Mr. Hlad
tématop
Kteří velcí filmaři nám v Hollywoodu nejvíc chybí a kdo by se měl vykašlat na důchod a vrátit se za kameru?  

V kinech teď můžete vidět drama Sully: Zázrak na řece Hudson, jeden z nejlepších filmů roku, který natočil šestaosmdesátiletý Clint Eastwood. Mluvit o něm jinak než o legendě by byla urážka, v Hollywoodu je ale spousta dalších velkých filmařských osobností, které už mají důchodový věk, na rozdíl od Clinta ale svou kariéru flákají. Dali jsme dohromady desítku těch, kterým je více než pětašedesát a minimálně pět let nenatočili film. A zatraceně hodně nám chybí. 

Proč je borec: Uvrtal Carreyho, Williamse, Forda nebo Gibsona do famózních vážných rolí... a pak natočil Master & Commander!
První film: Auta, která snědla Paříž (1974)
Poslední film: Útěk ze Sibiře (2010)

 

Když může Clint Eastwood točit v šestaosmdesáti, proč se Peter Weir fláká už ve dvaasedmdesáti? Osobně bych ho ihned hnal za kameru, jeden z nejlepších australských režisérů toho ale na druhou stranu dokázal dost. O jeho debutu Auta, která snědla Paříž jste nejspíš neslyšeli, necelý rok po něm ale Weir natočil slavný Piknik na Hanging Rock. Následovala mysteriózní Poslední vlna s Richardem Chamberlainem a dvě válečné spolupráce s Melem Gibsonem - Gallipoli a Rok nebezpečného života. A v tu chvíli už Weira samozřejmě hnali do Hollywoodu.  

 

Tam v roce 1985 zabodoval Svědkem, za něhož Harrison Ford získal oscarovou nominaci, a fazónu Hana Sola a Indiana Jonese úspěšně setřásalo i Pobřeží moskytů. Pro leckoho by to byla skvělá režijní kariéra, Weir se ale teprve nadechoval. Záhy totiž vysypal z rukávu Společnost mrtvých básníků, Zelenou kartu a Truman Show, jen aby šňůru absolutních klasik zakončil uberpeckou Master & Commander: Odvrácená strana světa s Russellem Crowem. Ano, vynechal jsem drama Beze strachu s Jeffem Bridgesem a konečně šest let starý Útěk ze Sibiře. To jsou Weirovy slabší kousky, což ale znamená, že stejně jako zbytek jeho filmografie (s výjimkou rozjezdových Aut) bydlí na ČSFD v červených číslech. Prostě někdo zavolejte k protinožcům, tahle zatracená pauza musí rychle skončit!

Co dělá: V roce 2012 měl Weir adaptovat román The Keep od Jennifer Egan, v němž dva bratranci prozkoumávají strašidelný zámek. Internety vnadily na hororovou kombinaci Kruhu a Počátku, od té doby je ale ticho po pěšině. (sepsal KarelR)

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace