Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11: Nejlepší hollywoodské historky bratrů Weinsteinových


ikona
TedGeorge
Zajimá vás, jak Harvey a Bob málem natočili Pána Prstenů? 

Situace se má asi takto. Někdy na jaře jsem napsal článek o tom, jak si vedou hollywoodská studia. Do tří kapitol jsem vměstnal Warnery, Disneyho a Foxy. Dva týdny poté jsem chtěl panoptikum největších hráčů z filmové továrny na sny dokončit. Nepovedlo se mi to. Pokračování jsem psal o Universalech, Sony a Paramountech. Zapřísahal jsem se, že zbylé Lionsgate a Weinsteiny dokončím cobydup. Asi po měsíci jsem napsal vytoužené pokračování a zase jsem to neuzavřel. Jsem totiž starý grafoman a pokračování jsem napsal jenom o Lionsgatech. Následně jsem slíbil, že Weinsteini budou brzy. Velmi brzy. To bylo 10. června. Plním sliby a pouhé dva měsíce (a něco) poté vám servíruji závěr svojí tetralogie.

Bohužel se mi to zase nepodařilo uza… Ne, kecám, dost už bylo nekonečných článků na pokračování. Proklepneme si Weinsteiny a tím ukončíme tuto mojí roztáhlou MovieZone kapitolu. Článek byl původně hnaný na rekord a více než 5000 biografických slov. Bohužel jsem si ho po sobě začal číst a na šesté stránce (cca v půlce) jsem usnul. Rozhodnul jsem čtenáře ušetřit trápení a místo toho vám Weinsteiny naservíruji v mém oblíbeném Top jedenáctkovém podání. Na plno věcí se sice nedostane, ale vycházím vstříc masám. Nových informací bude ve článku i tak požehnaně. Ptáte se, co si ke čtení otevřít? Samotný Harvey Weinstein má rád vinice režiséra Francise Forda Coppoly. Začal jsem tedy pátrat a tatínek Apokalypsy prý má na kontě výborné červené z roku 2012 jménem Eleanor. Odškrtávám si klasicky nafouklý úvodník a jdeme na ty historky.

6. Akademici jsou prodejné k….


Pro Miramax v čele s bratry Weinsteiny byl rok 1998 ve znamení Zamilovaného Shakespeara. Harvey se rozhodnul, že vrhne všechny síly do oskarové kampaně. Na první pohled to byla Mission Impossible. Vždyť proti nim stál kritiky milovaný Vojín Ryan s režisérem Stevenem Spielbergem. Nikdo až do poslední chvíle nepočítal s tím, že by Oskara mohl vyhrát právě Shakespeare. Když si pustíte samotné předávání Oskarů, tak je to naprosto jasné. Na jeviště vstupuje Harrison „Indiana“ Ford a chystá se předat sošku svému příteli Spielbergovi. Otevírá obálku a v jeho očích na chvíli vidíte překvapení. To proto, že musí říct: „And the Oscar goes to Shakespeare in Love, Harvey Weinstein producer“. Dodnes je to bráno jako jedno z největších překvapení, které kdy Oskary připravily. Jak ostatně řekla po postelové scéně ve filmu Gwyneth Paltrow: „It is a new world!“.

Právě kvůli úspěchu Shakespeara na Oskarech jsou Harveymu připisovány zásluhy na odstartování nechvalně známých oskarových kampaní. Jako první začal rozesílat kopie svých filmů pro každého akademika. Jako první začal pořádat all inclusive projekce svých snímků v Aspenu. Jako první začal pořádat monstrózní hollywoodské večeře pro nespočet akademiků. Z režisérů svých černých oskarových koní udělal hvězdy, které vysílal na několik měsíců dlouhé "tour de press". Takový Roberto Benigni (režisér filmu Život je krásný) byl kvůli tomu dokonce nucen přestěhovat se do Los Angeles.

 

5. Střihoruký Harvey


Producent je v Hollywoodu nechvalně známý tím, že musí mít naprostou kontrolu nad filmem jdoucím do kin. Vzpomínáte si na film Střihoruký Edward? Ne, ten film monsieur Weinstein neprodukoval, ale dal vzniknout své přezdívce Střihoruký Harvey. Producent prostě musel mít poslední slovo při editaci filmu. Proto mu dodnes nemůže plno režisérů přijít na jméno. Legendární je historka z roku 2006, kdy v sobotu v noci volal režisérovi jím produkované Warholky, Georgi Hickenlooperovi. Harvey nebyl spokojený s první verzí filmu a cituji: „Hickenloopere, seš za__anej looser a č__ák. Tady jsi skončil. Hned zejtra si zaplatím celostránkovou reklamu ve Variety, kde bude napsáno, jakej seš za__anej looser a č__ák a už nikdy nebudeš pracovat“.

Takový přístup si producent nemohl dovolit pokaždé. Když zamíříme zpátky do roku 1990, tak se dostaneme k filmu Pan a paní Bridgeovi. V něm hrál Paul Newman se svou ženou. K Newmanovi se dostalo, že chce Harvey film přestříhat. Nerozuměl tomu. Film byl podle něj skvělý. Naprosto klidně proto vzal telefon a zavolal mu domů. Na lince zaznělo: „Ten film je dobrý takový, jaký je. Právě takový film jsem ochotný propagovat. Zařiď se podle toho.“ Weinsteinovi nezbylo nic jiného, než ustoupit a film poslat do kin tak, jak to zamýšlel režisér James Ivory a právě Newman. Já nevím, jak vám, ale mně tahle historka dělá strašně dobře.


4. Jak Weinsteini málem vyprodukovali Pána Prstenů

Tohle je tak neuvěřitelná historka, že necháme mluvit Harveyho. Rozkecal se na návštěvě u rádiového boha Howarda Sterna. „V devadesátých letech jsem chtěl přivést na plátno Pána Prstenů. Původně jsem to chtěl vyprodukovat s Universaly, ale vycouvali. Bylo to na ně moc velké. V té době to mělo stát 180 milionů babek za všechny tři. Pokračoval jsem chvíli sám. Hned bylo jasné, že musíme vyvinout novou technologii. Jinak nebylo možno natočit ty bitvy, ve kterých se mlátí desítky tisíc skřetů s obřími armádami elfů a lidí. Vypsal jsem šek na deset milionů dolarů a založil Wetu. Do hry vstoupil Disney. Při rozhodování jsem mohl prezentovat technologické demo, které ukazovalo část jedné obrovské bitvy.“

Jak už jistě tušíte, ani Disneymu se do toho nechtělo. Jeden z šéfů Myšáka, Michael Eisner tehdy neslavně Harveymu řekl: „Tohle nebude chtít nikdo vidět, zbláznil ses?“ Dál zase necháme mluvit slavnějšího bráchu: „Nakonec padlo rozhodnutí, že budeme jenom výkonní producenti a v projektu budeme mít pětiprocentní koláč. Michael Eisner do toho se mnou šel napůl. Dopadlo to tak, že filmy v kinech vydělaly nějakých 2,3 miliardy dolarů a další 2 miliardy přidaly z dalších zdrojů. V okamžiku, kdy bylo všechno sečteno, jsme si rozdělili napůl 120 milionů dolarů čistého zisku. Bohužel jsem musel něco dát bráchovi.“


Do diskuze vstupuje Howard Stern: „Harvey, tak moment, tohle jsou prachy pro vás za pitomých pět procent. Co kdybyste to s Disneym vyprodukovali komplet sami, jak jsi chtěl?“ Já vám docela doporučuji pustit si celé Harveyho interview. Weinstein na to totiž suše odvětil: „Mělo to vypadat tak, že by Disney poskytnul většinu financí a bral by dvě třetiny profitu. Jedna třetina by byla pro mě s bráchou. Odhaduju, že bych na Pánovi Prstenů trhnul 600 milionů dolarů. Čistých."

P.S. Weinsteini se dodnes soudí s Warnery kvůli ušlým ziskům z Hobbita. Prý jde o necelých 100 mega.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace