Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: Warcraft a Čína - lovestory na pokračování?


ikona
TedGeorge
Bude Cival za rok psát box office reporty z Číny? 

Hru World of Warcraft jsem nikdy nehrál. Velmi dobře ale chápu, že to je (byl) fenomén, kterému není možné uniknout. Někdy před dvanácti lety dostali Blizzardi geniální nápad, který jim pak vydělával rok co rok stovky milionů dolarů. Na oficiálních a neoficiálních serverech se touto on-line hrou bavily desítky milionů hráčů a je otázkou, proč cesta na filmová plátna trvala tak dlouho. Možná za to může prokletí videoherních adaptací, možná problémy se samotným Blizzardem, který odmítnul prodat práva na zfilmování Uwe Bollovi a podobným.

Samotné natáčení začalo až v roce 2014 pod taktovkou Duncana Jonese. Střih, červen 2016 a světe div se, bible všech prokrastinátorů jde do kin. A tady se konečně dostáváme k mému tématu. Horda si to rozdala s Aliancí v kinech po celém světě. Dobrá, buďme puntičkáři, chybí ještě posledních 14 zemí v čele s Austrálií. Jaké jsou výsledky? Neskutečně zajímavé.

Máte z toho všeho špatný pocit? Jenom klid. Všechno zachrání čínská ryba (štika) jménem Wanda. Začínám mít pocit, že i moji nejvěrnější čtenáři začínají být trochu zmatení a neví, kam tím vším mířím. Má to všechno nějakou pointu, nebo tu ten Ted jen tak bez rozmyslu klábosí? Je na čase dát článku smysl a rozhřešení. Začneme u té Wandy. Wanda Cinema Line Corp. se na začátku roku 2016 rozhodla, že Legendary úpící v partnerství s Universalem koupí za mrzkých 5 miliard dolarů a drobné. První uzel rozpleten. 

Legendary následně oznámilo, že bude produkovat velkofilm The Great Wall. Hádejte dvakrát o čem film bude a kde film trhne všechny rekordy v návštěvnosti. Unavení a zmatení šéfové Universalu se před pár měsíci sešli s Legendary Pictures, nyní již fakticky vlastněnou Číňany. Panovaly obavy o Warcraft. Wanda navrhla následující. Universal to celé zaplatil a zaslouží si klasických čínských 25 procent. Tuzemští producenti na oplátku zaručí fakticky nejlepší možný termín na otvírák.

Také se postarají o reklamu. To vše ve spolupráci s již zmiňovaným čínským státním CCTV. Na povrch prosakují informace o tom, že ve Wandě působí stejní lidé jako v CCTV. Zároveň se spekuluje o tom, že status quo panující okolo 25 procent bylo prolomeno a čínská kina poprvé odevzdávají víc. Kam myslíte, že směřuje ten rozdíl? Druhý uzel rozpleten.

 

V článku jsem naznačoval, že Universal bude po útoku Warcraftu na kina 100 milionů v mínusu. I přes obří tržby v Číně. Máme tu však prodej televizních práv, pomalu rostoucí video-on-demand trh a v neposlední řadě DVDčka pořád koexistující s Blu-rayi. Ne, merchandising tentokrát nepočítejme. Naprostou většinu práv pořád vlastní herní Blizzardi a peníze za hračky budou inkasovat právě oni. Stačilo jim jenom dát souhlas s natáčením.

Byly by blázni, kdyby to neudělali. Počet hráčů jejich hry pořád klesá a další datadisk potřebuje pořádnou reklamu cílící na hrou dosud nezasažené obyvatele modré planety. Takže nakonec remíza? Z projektu, který se roky označoval za problémový, je najednou respektuhodná dojná kráva. Tedy alespoň pro někoho.

To je vzhledem k americkým tržbám něco naprosto neuvěřitelného a donedávna nepředstavitelného. Jasně to naznačuje, že ve vztahu Hollywoodu s Čínou došlo k průlomu. Opravdu tak soudím jenom kvůli Warcraftu a zaprodané společnosti Legendary Pictures? Ne. V září minulého roku sedl do tryskáče šéf Warnerů Kevin Tsujihara. Letěl do Pekingu. Tam podepsal smlouvu s další čínskou investiční společností zaměřenou na filmy.

China Media Group s Flagship Entertainment Group Limited vstoupili do registrovaného partnerství s Warnery. Budou distribuovat filmy produkované v zemi s miliardou lidí do celého světa. Za odměnu získají spojence v zoufale složitém trhu a tím pádem budou mít ulehčenou distribuci svých hollywoodských blockbusterů. Což se bude u všech těch Justice League a Aquamanů jistě hodit. Člověk si skoro až říká, že na to ten smyšlený výrobce traktůrků šel špatně. Před vypravením první lodi měl odletět do Pekingu a prodat 50 procent svojí společnosti soudruhům z rodiště Mao Ce-tunga. Třetí uzel rozpleten.

Přátelé, my ten článek nějak musíme ukončit. Zbývá nám poslední uzel. Stylově mu říkejme Gordický. Dočká se tedy Warcraft pokračování? Je to prosté, KarleR. Pár odstavců nazpátek jsme si v rychlosti posvítili na biják Pacific Rim. Jenom pro připomenutí – rozpočet 190, reklama 140, celkové tržby 411 mega včetně 111 milionů z Číny. Mnohokrát propíraná matematika nemilosrdně naznačuje, že je film více než 100 milionů v mínusu. Legendary se svými nově nabytými přáteli za miliardu nedávno oznámili, že se film dočká pokračování. Proč?

Protože to v jedné nejmenované zemi vydělalo velmi pěkné peníze a vzhledem k vzorovým příkladům z minulých let je tu potenciál zisky v následující letech nejenom zvýšit, ale dost možná i znásobit. Čínský kinotrh podle všeho do dvou let překoná USA a jejich 10-11 miliard kinotržeb za rok. Pacific Rim se prostě dočkal odklepnutí pokračování jenom kvůli ČLR. S náklady včetně reklamy 330 milionů dolarů a kinotržbami 411 mega.

Opravdu si ještě myslíte, že se Warcraft s celkovými náklady 270 melounů a tržbami někde u hranice 600 milionů toho sequelu nedočká? Pokud ano, tak jsem při psaní článku selhal nejenom jako redaktor, ale i jako muž. Takže takhle bych to pojal. Článek byl velmi hutný, proto vám naservíruji do klasického MovieZone apostrofu “Vytáhni v hospodě” jeden tématický a pořádně suchý vtip. Děkuji za pozornost.

---

Vytáhni v hospodě: Stojí dva Taureni na molu a chytají ryby. Najednou se jeden otočí a říká: “Moo”. Druhý se otočí a přikývne: “Zrovna jsem to měl na jazyku.”

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace