Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: Jak se daří hollywoodským studiím - část druhá


ikona
TedGeorge
Jak se daří Universalu, Sony a Parmountu? Hollywoodská studia v kostce. Druhá část. 

PRVNÍ ČÁST ČLÁNKU ZDE

Slovy populárního českého youtubera Mishy: „Už jsem tady zas“. Vítejte u pokračování článku, který si klade za cíl nastavit zrcadlo současné situaci těch největších hollywoodských hráčů. Před pár dny jsme rozsvítili v ústředí studií Warner Bros., Disney a Fox. Je tedy na čase proklepnout si zbytek. Zbývají nám Universalové, Sony a Paramounti. Neplním sliby a ty dva vzadu - Lionsgate s bratry Weinsteiny - si pošetřím na speciální článek. Slibuji, že vyjde dřív, než Karlovo pokračování článku 50 filmů před Star Wars, které musíte vidět. 

Na tomto místě se v rychlosti vyjádřím ke kontroverzi, která se rozhořela v mém vzkazníku po vydání prvního článku. Opravdu řeším jenom kinotržby a nevyjadřuji se k upadajícím prodejům filmových nosičů. Zároveň se vyhýbám penězům za takzvaný „Video on demand“ prodej filmů a miliónům dolarů, které přisypou televizní stanice za prodej práv. Nemluvě o prodeji hraček a dalších. Sliby jsou v mém případě chyby, ale do budoucna plánuji článek, který se bude výše zmíněné problematice věnovat. Naplánoval jsem to tedy hezky, úvod je klasicky přetažený a dost už bylo příprav na samotné čtení. Otevřete si exkluzivní (a pouze na „černém“ trhu dostupné) červené víno z dílny mého kamaráda Jiřího Ilčíka a jdeme na to.

Kde nic není, ani kuře nehrabe. A Sony by si potřebovalo pořádně nahrabat. Studio, které si zvyklo každý rok připisovat obří zisky z Mužů v černémSpider-Mana a Jamese Bonda, je podle mého názoru na pokraji zániku. Všem doporučuji podívat se na TOP 100 nejúspěšnějších hollywoodských filmů všech dob. Zatímco ostatní studia se předhánějí v tom, které bude mít v první dvacítce víc zástupců, Sony přihlíží z povzdálí. Jejich historicky největší úspěch je Skyfall na čtrnáctém místě. Až na 39. místě máme třetího Spider-Mana a hned za ním Spectre. Bída třená s nouzí. Na tomhle smetišti jsou prostě aktivnější kohouti. Když už tu kurovskou metaforu tak ždímu.

Jaký měli rok 2015?
Kdyby tatínkové PlayStationu neměli agenta jejího veličenstva, tak jsou dočista v řiti. Právě to člověka napadne, když se podívá na tržby filmů studia za minulý rok. Spectre útočilo na 900 milionů dolarů a rozhodně se nejednalo o kasovní zklamání. Jistě, Skyfall překonávající miliardu se napodobit nepodařilo, ale pořád se jedná o druhého nejúspěšnějšího Bonda všech dob (na nezapočítanou inflaci si postěžujte v diskuzi). Problémem jsou smlouvy uzavřené s Barbarou Brocolli, producentskou maminkou Jamese. Více se o této problematice dočtete zde. Druhým (a posledním) světlým bodem minulého roku pak byl animovaný návrat do Hotelu v Transylvánii.

Adam Sandler odstartoval relativně levnou a velmi úspěšnou sérii ze světa dobrosrdečných strašidel. S tržbami 470 milionů dolarů ze světa je to po Bondovi takový poslední Mohykán vydělávající studiu peníze. Co Spider-Man, ptáte se? Tam je situace složitější. Na rok 2017 se sice chystá další reboot obsazený všude chváleným Tomem Hollandem, ale Sony bude jenom distribuovat. Práva na postavu znovu patří Marvelu a ten bude samotný film také produkovat. Tím pádem k němu bude směřovat pořádná porce zisků. Ale zpátky k minulému roku. Opravdu tam Sony nic jiného nemělo?

Pixely znamenaly další spolupráci s Adamem Sandlerem. Nejednalo se o propadák. Rozpočet byl menší než 100 milionů dolarů a celkových 244 milionů dolarů ze světa jistě splatilo náklady. Problémem je, že tu jmenujeme teprve třetí film studia. Běžně každé velké studio posílá do kin 15-20 filmů za rok. Těch sedm statečných u Sony je prostě málo a mnohé to naznačuje.

Až na 47. místě v tržbách za minulý rok sedí Jack Black a jeho Husí kůže. S rozpočtem 58 milionů dolarů a zisky 148 milionů dolarů z kin zase žádná sláva. Návrat Paula Blarta aneb Policajta ze sámošky znamenal tržby 100 milionů dolarů a značí poslední trochu úspěšný film skomírajícího hráče na hollywoodském poli. Zbytek totiž vyplňují propadáky. 

Aloha režiséra Camerona Crowea profičela kiny opravdu škaredě. Méně než 27 milionů dolarů ze světa je ostuda. Nespočet dalších propadáků snad ani nestojí za zmínku. Až na jeden. Diagnóza: Šampión. Rádoby Oscarovka Willa Smithe nevydělala v Americe ani 35 milionů dolarů. Film je ostudný nejen svými tržbami, ale i trapnou kampaní, kterou odstartovala Willova žena Jada Pinkett-Smith. Té se nelíbilo, že její manžel nebyl nominován na výroční ceny Akademie hollywoodských filmových umění (Oscary). Obvinila tedy všechny ty senilní akademiky z rasismu. Mňoch, nejlépe se k tomu vyjádřil Ice Cube..

Začátek roku 2016.
Hladovka pokračuje. Na první pohled všechny upoutá film The Mermaid. Ten přepočítává více než 550 milionů dolarů celosvětově. Opravdu je to jenom na první pohled. Jedná se totiž o čínský film, který Sony v Americe pouze distribuuje. Na domácím trhu z toho byly pouze 3 miliony. Rozhodně se tedy nejedná o ten vymodlený filmový „touchdown“. Ten nepřineslo ani sci-fi Pátá vlna. V poslední době mám takový pocit, že Kick-Assem proslavená Chloe Grace-Moretz je prostě všude. Takový pocit asi mělo i americké publikum a nevábně vyhlížející film si tak v zámoří připsal mizerných 35 milionů dolarů. Svět sice snímek vyhnal za 100 mega dolarů, ale o hit rozhodně nejde.

Chvíli jsem přemýšlel, jak vám co nejlépe popsat žumpu, ve které se nacházíme. Pohled na tržby mi poskytl rozřešení v podobě náboženské agitky Risen. Ta je totiž, přátelé, nejúspěšnějším bijákem studia Sony v Americe za první čtyři měsíce roku 2016. Stačilo jí k tomu necelých 37 milionů dolarů. Naše přehrabování se ve zlém snu každého účetního zakončíme Bratry Grimsbyovými. Sacha Baron Cohen odmítl vlézt divákům do zadku a na truc tam vlezl slonovi. Při širokém nasazení do kin je z toho jeden z největších propadáků posledních let. Vzhledem k předchozím řádkům je skoro až symbolické, které studio do toho nacpalo ty desítky milionů dolarů.

Výhled na zbytek roku 2016.
Jsou studia, která naslouchají počítačovým hráčům. Nemluvím teď nutně o Warcraftu. Spíš mám na mysli Assasin´s Creed s Michaelem Fassbenderem, který mě osobně hodně zajímá. Pak jsou studia, která jsou prostě blbá. Sony chystá adaptaci mobilní kratochvíle Angry Birds. Kinům se všichni vyhnou už za tři týdny. V čele Sony nahradil legendární Amy Pascal pán jménem Tom Rothman. Ten se teď musí modlit ke všem Chrisům Prattům, aby byl ze Sedmi statečných hit. Jinak ho všemocní akcionáři vyhodí s rychlostí děkovné řeči režiséra Davida Leana na Oscarech. Trailer naštěstí baví, takže možná alespoň tady se poštěstí. 

Dalším želízkem v ohni by mohl být animák Sausage Party, na který snad omylem nezavítá nikdo mladší patnácti let. Seth Rogen se musel pořádně zhulit a divákům nabídne mluvící animované párky bojující o přežití. Že by konečně překvapivý hit? Rád bych tomu věřil, ale Sony je v současnosti schopné zkazit i propagaci u takto lákavě vonícího filmu. Do konce roku nás čeká ještě další pokračování Underworldu. Kate Beckinsale se jala objevovat taje Prahy a to je asi vše, co stojí za zmínku. Majstrštyk bourající pokladny kin nečeká snad nikdo. 

Smutně krátký výčet premiér zakončuje Tom HanksInferno. Jeho Robert Langdon si dal delší pauzu a vrací se právě na podzim. Ale jo, ta půl miliarda by tu padnout mohla. Netřeba dodávat víc. Sony sice patří do té vyvolené šestice nejmocnějších hráčů na hollywoodském poli, ale svoje pozemky obdělává s čím dál menším úspěchem a nedivil bych se, kdyby na kdysi cenných loukách během několika let rostl jenom mák pěstovaný Číňany.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace