Diesel i Paranormal Activity zklamali, Marťan jede
01:52 | 26.10.2015 |
V říjnu se s premiérami roztrhl distribuční pytel, celkové tržby přesto letí dolů. Jak už to tak bývá, houf novinek nepřinesl ani tak nelítostnou řež, v rámci níž by se konkurence brutálně servala, ale spíš monotónní bahno neúspěchů, ze kterého se nikdo nedokáže pořádně vymanit.
A tak dál válí Marťan. Dalších bezmála 16 milionů dolarů posouvá povedené scífko Ridleyho Scotta na průběžných 165 mega a definitivně i na pohodovou cestu k dvoustovce jen z Ameriky, výborným vysvědčením pro celý tvůrčí tým je ale i návrat na první pozici kasovního žebříčku o čtvrtém víkendu v kinech. To se už dnes vídá málokdy, zvlášť v rámci narvaného října, kdy se obvykle profilují první oscarové pecky a vybafnou jeden dva halloweenské megahity. Jenže letos nic.
Hlavně proto, že sérii Paranormal Activity, jejíž nové pokračování se jmenuje Ghost Dimension, už definitivně došla pára. Tápající studio Paramount zvolilo svéráznou taktiku, když film nasadilo do pouhých šestnácti stovek kin s výhledem na brzkou VOD premiéru, výsledkem je ale bídný osmimilionový otvírák a chabé šesté místo.
TRŽBY FILMŮ ZE SÉRIE PARANORMAL ACTIVITY
Jasně že to na poměry ultralevné hororové produkce, která funguje na principu bezduchého masokombinátu, nezní kdovíjak strašidelně. Ale pokud nasadíte před Halloweenem do kin nový díl superúspěšné frančízy, která zvládala ještě před pár měsíci čtyřicetimilionové otvíráky a jen za mořem vydělala stovky milionů dolarů, pak je současný výhled na celkové zámořské tržby pod úrovní dvaceti mega opravdu ostudný.
Nikdo další ale rukavici nezvedl. I Vinu Dieselovi musí trochu spadnout hřebínek, protože tváří v tvář sto milionům fandů na sociálních sítích a rekordním tržbám sedmičky Rychle a zběsile, si nejspíš ani nepomyslel, že jeho Poslední lovec čarodějnic shoří jako papír. Mátožná fantasy popcornovka propadla, když si na úvod připsala deset milionů.
Diesel je bez Rychle a zběsile komerčně vyřízený, to je jasná páka. A rozhodně by měl sekat latinu a i z pozice producenta se snažit, aby tahle série nikdy neskončila, a zadruhé napřít všechny síly vstříc trojce xXx. Zatraceně totiž potřebuje sérii, s níž by si mohl krýt osvalená rychlá a zběsilá záda. Určitě by navíc neškodilo naskočit i do nějaké comicsárny, ne jen jako dabér s jednou větou - pár rolí od Kingpina po Spawna by mu klidně mohlo sedět.
Ale zpátky k úspěšným: Stříbro si jistila rodinná výplachovka Husí kůže aka Goosebumps. O druhém víkendu přisypala dalších patnáct milionů, což ji vytáhlo na aktuálních 43 mega. Žádná ultrašleha, ale s ohledem na triumf z minulého týdne a potupu kdejakého papírově silnějšího titulu jde o výsledek přinejmenším uspokojivý.
Z Husí kůže bude možná solidní trvalka, ještě spíš – a přesně dle očekávání – se ale vyloupne ze Spielbergovy dobovky Most špiónů, která výborné kritiky a pozitivní reakce diváků taví v nízké propady. Připočtených 11 milionů znamená pokles zisků ani ne o třetinu, škoda jen, že výchozí pozice z minulého týdne je tak slabá, protože i při maximální výdrži bude fuška vymámit z amerických diváků víc jak sedmdesátku, polovinu zisků takového Lincolna.
Na pátém fleku si dál spokojeně frčí Hotel Transylvánie 2, jenž hlásí 150 milionů z Ameriky a další stopáďo ze zbytku světa. Za pozornost ale víc stojí Steve Jobs na sedmičce, jenž úplně nezvládl přetavit vynikající výsledky z prvních projekcí i do širší distribuce – sedm milionů z 2493 kin je průměrný výsledek, tvůrce ale může těšit alespoň spokojenost diváků a jisté oscarové nominace velebených Michaela Fassbendera s Kate Winslet.
Do desítky se pak vešel ještě gotický horor Purpurový vrch, konverzačka Stážista, která je pohříchu třikrát úspěšnější než Del Torova novinka, a pak vynikající thriller Sicario, jenž navzdory své nepřítulnosti a hutné atmosféře přepočítává slušných čtyřicet mega.
Za hranou top tenu se pak s půldruhým milionem z dvou tisícovek kin stydí pohodář Bill Murray v Rock the Kasbah. Blízkovýchodní punc holt zlomil tomuhle filmu vaz. A těžce vyhořela i filmová verze Jem and the Holograms, na které jinak megaúspěšné studio Universal spolupracovalo s hračkářským gigantem Hasbro a které z dvou a půl tisícovek kin vyždímalo chabý milion a čtvrt… z téhle blátotlačky to dělá jeden z největších propadáků letošního roku.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden se zkusí v kinech prosadit dramedie Our Brand is Crisis a Burnt aka Dokonalý šéf s Bradleym Cooperem.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry