TOP 10: Hollywoodští fušeři
09:00 | 16.04.2015 |
Hollywood je plný zkušených veteránů, kterým pořád ještě nedochází nápady, ambiciózních debutantů, televizáků nebo klipařů, co si chtějí vyzkoušet celovečeráky. A taky je tu hromada přesluhujících filmařů. My jsme pro vás vybrali desítku režisérů, o nichž si myslíme, že by si jednoduše měli začít poohlížet po nové práci. Nehledáme nejhorší, ale takové, kteří patří mezi buď špatné nebo přinejlepším průměrné, ale hlavně ukrutně nezajímavé. A přesto jsou úspěšní. To nejlepší však mají dávno za sebou, žijí ze staré slávy nebo točí neustále jedno a to samé a doufají, že si toho nikdo nevšimne. Řečí čísel jsou považováni za kvalitní filmaře, co se ale kvality týče, tam je to výrazně horší. A nám by nevadilo, kdyby pověsili režii na hřebík a začali se živit třeba včelařstvím. Brzy vám navíc vedle téhle desítky podle nás naprosto zbytečných režisérů nabídneme pár alternativ a podíváme se do nedávné minulosti, kde zkusíme najít režiséry, kteří by si zasloužili minimálně ještě jednu šanci.
Paul W.S. Anderson
Tohle bude trochu bolet, ostatně jako každý vztah, který začne v pubertě a následně trochu zhořkne. Paule, děkuju ti za Mortal Kombat, Horizont události (i když ti ho zbastlili a přestříhali) i Resident Evil. Užil jsem si je jako malej (v případě Mortal Kombatu doslova), byly to přesně ty levný, ve své době zábavný béčka, který dneska v Hollywoodu chyběj. Dokonce si mi dokázal, že je pořád "umíš", když si v roce 2008 natočil svůj nejlepší film - Rallye smrti. Pak jsem ti byl schopnej i pár věcí odpustit, jenže už je toho příliš velká hromada. A teď zpátky do dospěláckého slangu - Anderson se po zádech nekonečných residentích sequelů vyšplhal k finanční nezávislosti, sexy manželce a dokonce i regulérní blockbusterové šanci. Mám mu to vyčítat? Určitě... po prvním díle už to totiž byla jen scenáristická a režijní šmíra, asi jako když točíte Ulici, opilí pocitem vlastní důležitosti.
Ono teda ne že by Anderson zakopnul jen u Resident Evilů, stačí si vzpomenout na neuvěřitelně přitroublého Žoldáka nebo tragédii jménem Vetřelec vs. Predátor. Po Rallye smrti se mi chtělo věřit, že se Anderson chytil za nos, ale třeba i zremakovaní Tři mušketýři stáli za pendrek a jeho velkofilmová šance - apokalyptické drama Pompeje - jasně ukázala, kde je jeho tvůrčí strop. Anderson není hloupý - staví si frančízy, pak je produkuje a hrabe peníze. Po Pompejích, ačkoliv propadly, se ale dostane k lepším projektům. A až dotočí posledního Resident Evila, začne hledat novou oběť. (imf)
Proč by si měl dát odchod: Vetřelec vs. predátor, Resident Evil: Odveta
Co chystá: Posledního (doufejme) Resident Evila
Osobní poznámka: Buď má na víc a příliš zpohodlněl, nebo jde o celkový úpadek osobnosti. Tak či onak by potřeboval vymáchat čumák v loužičkách, co v poslední době napáchal.
Simon West
Já opravdu dodnes váhám, jestli Simon West ten Con Air fakt natočil sám. Možná mu do toho tenkrát hodně kecal Jerry Bruckheimer a vzešlo z toho akčně-komediální zlato s napumpovaným Nicolasem Cagem. Staré dobré časy léta páně 1997. O osmnáct let později stále nemůžu Westovi přijít na jméno. Chrlí totiž samé podprůměrné filmy. Ospalá Generálova dcera, nemastný neslaný Tomb Raider a výjimečně nudný Na lince je vrah. Dobře obsazené filmy s potenciálem, který pospávající West na režijní sesli srazil o level níž. Simon West má vzácný dar ze slibné zápletky nebo ochotného castingu udělat nevýrazné nic - akční scény točí s nezájmem, dialogy absolvuje stylem "aby to hlavně bylo rychle hotový" a jeho herci se většinou i v použitých záběrech tváří dost kysele.
Mechanik zabiják je pro mne nejhorší urážkou řemesla z posledních let - to že se některým lidem líbil a dokonce se připravuje sequel je pro mne nepochopitelnou anomálií. I druzí Postradatelní, kteří se DALI odrežírovat na půl plynu se Slyem za zády, nemají ani špetku charismatu prvního filmu. Prostě se jimi jen tak prokoukáte. Obávám se, že to nebyla absence překvapení prvního dílu, ale prostě jen opět fušér West v plné polní. Momentálně chystá prequel Noci oživlých mrtvol a nějakou akční únosovku. Pomáhej nám bůh. (imf)
Proč by si měl dát odchod: Na lince je vrah, Mechanik zabiják, Postradatelní 2
Co chystá: Akční thriller Salty, ve kterém unesou stárnoucí rockovou hvězdu během dovolené v Thajsku.
Osobní poznámka: Hrozně mě štve, že West pravděpodobně nikdy nenatočí pecku, ale přesto jeho rukama budou dál procházet slibné scénáře. Držme si v téhle ruletě palce!
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
"Levy natočí cokoliv. Natočí to tak, že to neobtěžuje, když je potřeba akce, nevypadá úplně mizerně a jakmile dojde na humor, tak je to s těmi povedenými a nevydařenými vtipy tak 50 na 50."
Do jaké míry za povedenou a přehlednou akci může režisér a do jaké míry je to práce grafiků a těch trpaslíků v počítači, co místo zeleného plátna vytvoří armádu nemrtvých? A jak moc to ovlivňuje kameraman? Nebo do jaké míry může za nevydařený vtip scénář a do jaké za to může herec?
Opravdu by mě to zajímalo, i když chápu, že nic není černé a bílé, a že je to u každé scény a každého filmu trošku jinak.