TOP 10: Hollywoodští fušeři
09:00 | 16.04.2015 |
Hollywood je plný zkušených veteránů, kterým pořád ještě nedochází nápady, ambiciózních debutantů, televizáků nebo klipařů, co si chtějí vyzkoušet celovečeráky. A taky je tu hromada přesluhujících filmařů. My jsme pro vás vybrali desítku režisérů, o nichž si myslíme, že by si jednoduše měli začít poohlížet po nové práci. Nehledáme nejhorší, ale takové, kteří patří mezi buď špatné nebo přinejlepším průměrné, ale hlavně ukrutně nezajímavé. A přesto jsou úspěšní. To nejlepší však mají dávno za sebou, žijí ze staré slávy nebo točí neustále jedno a to samé a doufají, že si toho nikdo nevšimne. Řečí čísel jsou považováni za kvalitní filmaře, co se ale kvality týče, tam je to výrazně horší. A nám by nevadilo, kdyby pověsili režii na hřebík a začali se živit třeba včelařstvím. Brzy vám navíc vedle téhle desítky podle nás naprosto zbytečných režisérů nabídneme pár alternativ a podíváme se do nedávné minulosti, kde zkusíme najít režiséry, kteří by si zasloužili minimálně ještě jednu šanci.
Dennis Dugan
Filmy Adama Sandlera nejsou režijně extra náročné. Existuje sice pár výjimek, ale obyčejně stačí namířit kameru na hlavní hvězdu a doufat, že bude mít zrovna dobrý den a vypadne z ní nějaký použitelný fór. Dennis Dugan tohle umí nejlíp, a nejspíš i proto se Sandlerem natočil hned osm filmů. Jsou mezi nimi povedené kousky jako Velký táta nebo Zkus mě rozesmát, ale i zoufale zbyteční Machři nebo blitka Jack a Jill. Osobně si představuji, že Duganova režisérská práce spočívá v tom, že má ohlídat, aby všichni byli na place včas. Jinak nemusí dělat nic.
Fakt, že za kameru nepatří a víc než nenáročné sandlerovky nezvládne, potvrdila třeba rádoby variace na Mizery s názvem Policajti na baterky, kde se ukázalo, že bez Sandlera nebo jeho kámošů víceméně tápe. Natočit dobrou komedii samozřejmě taky není sranda, ale u Dugana má člověk pocit, jako kdyby byl v Hollywoodu vlastně omylem a že kdyby místo něho za kamerou stál absolutně kdokoliv jiný, výsledek by byl přinejhorším stejný. A třeba takový Peter Segal v Trestné lavici ale ukázal, že i sandlerovská legrace může být natočená výrazně zajímavěji, než nám Dugan už skoro dvacet let předvádí. (Mr. Hlad)
Proč by si měl dát odchod: Protože už třetí dekádu točí stejně nezajímavě a nudně.A prochází mu to.
Co chystá: Jednička i dvojka Machrů vydělaly přibližně stejně. A hodně. Dočkáme se trojky?
Osobní poznámka: Dugan začínal jako herec a likvidoval monstra v hororu Kvílení vlkodlaků. Možná by se k tomu mohl vrátit. Třeba by ho sežrali.
Jason Friedberg & Aaron Seltzer
Siamská dvojčata z filmového pekla, dokonce i na Wiki mají společný profil! Autorská dvojice je zodpovědná za všechny ty debilní parodie, co jste v posledních deseti letech viděli. Ti dva nezavraždili jen kariéry mnoha herců, oni zavraždili rovnou celý žánr, ačkoliv lze spekulovat o tom, jestli už dávno nebyl na kapačkách a nezasloužil si eutanazii. Děsnej doják, Velkej biják, Tupíři, Tohle je Sparta nebo Starving Games. Seznam hříchů není zas tak dlouhý, ale o to je brutálnější. Friedberg se Seltzerem se po nepříliš přesvědčivých začátcích v Hollywoodu nějak přimotali k prvnímu Scary Movie, který vydělal balík a producenti si je tak oblíbili, že jim po pár dalších řachandách dali kromě scénáře i režii. Proč? Protože tyhle s*ačky jdou přece natočit s prstem v nose.
Autoři Připoutejte se prosím, Žhavých výstřelů a Bláznivých střel mohou spokojeně rotovat v hrobě, díky Patovi a Matovi jim totiž žádná konkurence v dohledné době nehrozí. Co k tomu dodat? Snad jen doporučit, abyste si dávali pozor, do kterého sálu lezete. Abyste se náhodou neocitli na něčem od téhle dvojky. Nedá se to vymazat z paměti, nedá se to vyprat, bude se vás to dlouhé roky držet jako čert. Neříkejte, že jsem vás nevaroval. (imf)
Proč by si měli dát odchod: Za všechno, co kdy natočili
Co chystají: Parodii na 96 hodin pojmenovanou Who the F#@K Took My Daughter?
Osobní poznámka: KILL IT WITH FIRE!
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
"Levy natočí cokoliv. Natočí to tak, že to neobtěžuje, když je potřeba akce, nevypadá úplně mizerně a jakmile dojde na humor, tak je to s těmi povedenými a nevydařenými vtipy tak 50 na 50."
Do jaké míry za povedenou a přehlednou akci může režisér a do jaké míry je to práce grafiků a těch trpaslíků v počítači, co místo zeleného plátna vytvoří armádu nemrtvých? A jak moc to ovlivňuje kameraman? Nebo do jaké míry může za nevydařený vtip scénář a do jaké za to může herec?
Opravdu by mě to zajímalo, i když chápu, že nic není černé a bílé, a že je to u každé scény a každého filmu trošku jinak.