TOP 10: Hollywoodští fušeři
09:00 | 16.04.2015 |
Hollywood je plný zkušených veteránů, kterým pořád ještě nedochází nápady, ambiciózních debutantů, televizáků nebo klipařů, co si chtějí vyzkoušet celovečeráky. A taky je tu hromada přesluhujících filmařů. My jsme pro vás vybrali desítku režisérů, o nichž si myslíme, že by si jednoduše měli začít poohlížet po nové práci. Nehledáme nejhorší, ale takové, kteří patří mezi buď špatné nebo přinejlepším průměrné, ale hlavně ukrutně nezajímavé. A přesto jsou úspěšní. To nejlepší však mají dávno za sebou, žijí ze staré slávy nebo točí neustále jedno a to samé a doufají, že si toho nikdo nevšimne. Řečí čísel jsou považováni za kvalitní filmaře, co se ale kvality týče, tam je to výrazně horší. A nám by nevadilo, kdyby pověsili režii na hřebík a začali se živit třeba včelařstvím. Brzy vám navíc vedle téhle desítky podle nás naprosto zbytečných režisérů nabídneme pár alternativ a podíváme se do nedávné minulosti, kde zkusíme najít režiséry, kteří by si zasloužili minimálně ještě jednu šanci.
Olivier Megaton
Luc Besson se s tím nepáře a jakmile něco vydělává, tak to dojí, jak to jde. A nakonec u toho vždycky skončí Olivier Megaton. To, že má fakt cool jméno, z něj rozhodně nedělá dobrého režiséra, což dokázal třetí Kurýr, který prakticky zabil sérii, po akční stránce téměř nekoukatelná Colombiana a hlavně dva díly 96 hodiny, které byly stejně blbé, jako nudné. Nejhorší ale je, že v tom posledním případě mu to pořád vychází. Kdyby místo Megatona stál za kamerou epileptik, nevypadalo by to o nic hůř.
Akční scény jsou rozklepané, chaoticky sestříhané a absolutně zmatené. Když by to udělal jednou, dá se pochopit, že buď ještě neměl řemeslo v ruce, nebo by to mohl svézt na producenty. Ale čtyřikrát, to už je zkrátka moc. Nejhorší ale je, že tenhle patlal spojil svoje jméno s velmi úspěšnou akční sérií, a tak je víceméně jisté, že o něm ještě v budoucnu uslyšíme. Hollywood totiž řeší dřív schopnost vydělat než natočit dobrý film. A věřit, že popáté by ze sebe Megaton vymáčkl něco víc, by bylo hodně naivní. (Mr. Hlad)
Proč by si měl dát odchod: Protože i Liama Neesona těch 96 hodin pod jeho vedením evidentně nebaví.
Co chystá: Zatím nic. Ale Besson pro něj určitě něco najde.
Osobní poznámka: Změnit si příjmení na Megaton byl dobrý nápad. Jméno Olivier Fontana by mi evokovalo hvězdu travesti show.
John Moore
Tady je nenávist čirá a neředěná. A to přitom videoklipový režisér nejdřív zkusil namlsat publikum nezávazným béčkem Za nepřátelskou linií, ve kterém sestřelený pilot Owen Wilson rozdává knokauty ve slow-motionu a všechno vypadá jako Call of Duty naživo. Pro skoroteenagery ideální výplach, který naznačoval, že Moore zná svou škatulku. Překvapil i neinvenčním, ale příjemně popíkovým remakem Letu Fénixe, ačkoliv už tady prokázal nedostatek citu, když i tklivé sekvence stříhal jako klip pro Lady Gaga. Právě tahle řemeslná slepota se naplno odhalila v hororu Satan přichází. Naprosto studený, směšně přihlouplý a hlavně totálně bezcílný film působil jako studená sprcha a zároveň naplnil svůj název. V Hollywoodu byl nový zabiják a čemukoliv se upsal, to skončilo v plamenech.
Adaptace videoherního Maxe Payne je dodnes mezi některými fanoušky považována za nejhorší pokus v dějinách, a to je mezi videoherními filmovými braky z čeho vybírat. Už obsazení Wahlberga byla minela, ale film samotný je smutným pomníkem režisérské neschopnosti. Proto nechápu, jak se Moore přimotal k režii páté Smrtonosné pasti. Nikdy nenatočil žádný hit, natož dobrý film, a přitom mu Willis svěřil do rukou celou svojí kariéru. Moore ji bez váhání zapálil, umlátil krumpáčem, přejel bagrem a zahrabal šest stop pod zem. Nevěříte? Willis se chystá hrát v nové allenovce. John McClane je mrtvý a my známe jeho vraha. (imf)
Proč by si měl dát odchod: Zprznil Maxe Paynea a Johna McClane - vražda dvou popkulturních ikon by neměla projít nikomu.
Co chystá: Zatím nic, ale Skip Woods i Jai Courtney průšvih jménem Smrtonosná past 5 přežili, takže se určitě znovu objeví i Moore.
Osobní poznámka: Nemám, co bych napsal slušného. No Mo(o)re!
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
"Levy natočí cokoliv. Natočí to tak, že to neobtěžuje, když je potřeba akce, nevypadá úplně mizerně a jakmile dojde na humor, tak je to s těmi povedenými a nevydařenými vtipy tak 50 na 50."
Do jaké míry za povedenou a přehlednou akci může režisér a do jaké míry je to práce grafiků a těch trpaslíků v počítači, co místo zeleného plátna vytvoří armádu nemrtvých? A jak moc to ovlivňuje kameraman? Nebo do jaké míry může za nevydařený vtip scénář a do jaké za to může herec?
Opravdu by mě to zajímalo, i když chápu, že nic není černé a bílé, a že je to u každé scény a každého filmu trošku jinak.