Téma: Co všechno zatím víme o Jurském světě?
14:00 | 24.04.2014 |
Tři Jurské parky za námi, čtvrtý před námi. Nejnovější díl dinosauří ságy ponese název Jurský svět a do kin zamíří 11. června 2015. Režisér Colin Trevorrow (Vlastní zbraň podmínkou) tak má ještě spoustu času na to, aby dal dohromady blockbuster hodný slavného jména. Samozřejmě se zatím neví, co přesně nás ve filmu čeká. Minulé měsíce ale nabídly řadu drobných náznaků, jejichž shrnutí najdete v následujících pěti bodech.
1) Zápletka
O čem Jurský svět vlastně bude? Trevorrow ani nikdo jiný přesnou zápletku neprozradil, v centru dění ale má být bohatá organizace Patel Corporation, která 22 let po událostech prvního filmu otevře nový dinosauří park (nebo chcete-li "svět"). Opět se přitom ocitneme na ostrově Isla Nublar a opět se nejspíš něco šeredně pokazí, měly by se totiž měly řešit dopady koexistence dinosaurů a lidí, dvou vládnoucích pozemských druhů, ve stejné době. Taky vám do hlavy naskočilo Zrození planety opic? Výsledné vize zřejmě nebudou příliš daleko od sebe, a to nejen proto, že na scénáři Jurského světa pracovalo "opičí" duo Rick Jaffa a Amanda Silver.
2) Postavy
Hlavního hrdinu Jurského světa si zahraje Chris Pratt (Star-Lord z blížících se Strážců Galaxie). Půjde prý o klasického hrdinu, který skloubí vědecké nadšení Neillova Granta a cynismus Goldblumova Malcolma (ani jeden z nich se mimochodem nevrátí), a přidá k nim trochu mladické dobrodružné povahy. Jeho nejlepšího kamaráda si střihne Omar Sy (Nedotknutelní) a ženskou protiváhu, upjatou vědátorku z Patel Corporation, ztvární Bryce Dallas Howard (Černobílý svět). Jako zámožný majitel zmíněné firmy se mihne Irrfan Khan (Milionář z chatrče) a hlavní záporák, ředitel Patel Corporation, dostane tvář Vincenta D'Onofria (Olověná vesta). O zbytku rolí se prakticky nic neví, ve výčtu obsazených herců nicméně najdete také Jakea Johnsona (21 Jump Street), Judy Greer (Děti moje), Nicka Robinsona (The Kings of Summer), Tye Simpkinse (Iron Man 3) a B. D. Wonga, který se vrátí role doktora Henryho Wu z prvního Jurského parku.
3) Natáčení
Jurský svět se začal točit 14. dubna 2014 na Havaji, kde štáb stráví 6 týdnů a poté se na 11 týdnů přesune do New Orleans. Trevorrowovi se přitom podařilo prosadit kamery Panavision, do kterých láduje 35mm a 65mm film. Odklon od digitálu kvituje kdekdo, těšit ale musí hlavně kameramana Johna Schwartzmana, v jehož portfoliu najdete třeba luxusně vypadající bayovky Skála, Armageddon a Pearl Harbor. O velkofilmový look se tedy bát nemusíme, povinnému třetímu rozměru by pak mělo výrazně prospět natáčení v nativním 3D.
4) Dinosauři
Dinosauří obsazení také halí rouška tajemství, Trevorrow nicméně prozradil, že při jejich oživování nehodlá spoléhat jen na CGI. Jurský svět bude vedle digitálních triků hojně využívat animatroniku, která v jedničce funguje dodnes a není proto důvod na ni rezignovat.
5) Sequely
Jurský svět je jakž takž přímým pokračováním původní trilogie, samozřejmě ale představí řadu nových postav, takže jde zároveň o částečný spin-off/reboot. A jak už jste určitě uhodli, Universal v případě úspěchu počítá s dalšími filmy. O těch Trevorrow a spol. přemýšleli dopředu, a ačkoliv točí samostatně fungující celovečerák, dojde i na sequelový potenciál. Ideálně by nás měla čekat nová trilogie, doufejme tedy, že se ji podaří načrtnout s podobou grácií jako u Zrození planety opic.
GALERIE JURSKÉHO SVĚTA ::: V.I.M.: JURSKÉHO PARKU
Těšíte se na Jurský svět, nebo vám návrat dinosaurů přijde zbytečný? A jste spokojeni s režisérským dohledem a obsazením? Dejte vědět v diskuzi!
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Řeknu to takto - 2D digitál - velmi "jednoduchá" obsluha, velmi helké kamery (v základní sestavě - tj, kamera a objektiv dva nejtěžší komponenty kamer, plus příslušenství okolo - dnes do deseti kilo), přímý výsledný záznam ihned na place, v kombinaci s moderními objektivy velmi ostrý záznam, krom toho už ani nijak netrpí obrazovými vadami a barevně jsou na tom taky velmi dobře (Alexa má velmi neutrální záznam). A záznam je levný a rychlý.
2D analog - složitější obsluha, na kterou jsou ale prozatím všichni starší profíci zvyklí, kamery jslou těžké, či lehké dle příslušenství a dle kapacity film. zásobníků. Ano, dá se dostat na rozměry a váhu větších ručních kamer, ale taky s metráží na tři minuty a se zjevným omezením na menší objektivy. Výsledek dostanou až druhý den, na place mají jen záznam zdánlivý. K obrazovým kvalitám, či nedostatkům se vyjadřovat nebudu, neb ten, kdo dnes cíleně točí na analog, se všema těmito věcma počítá a popřípadě je vyžaduje.
3D digitál - rozhodně by sem to nenazval jako "obvyklou snažší cestu"... Proč si myslíš, že dobrá polovina filmařů dnes pořád dává přednost záznamu ve 2D (a většinou v digitálu)? Všemi Marvelovkami počínaje, takovou Gravitací konče. Točit na place přímo nativní stereo je zhruba dvojnásobně složitější jak točit na klasický analog. Polovina výhod je převzata samozřejmě od 2D digitálního záznamu, ale třeba ta samotná manipulace je omnoho složitější. Třeba Hobbit řešil tyhle problémy velikou zásobou kamer a rigů - k dispozici měli víceméně pětadvacet "3D kamer" pro dva filmové štáby.
3D analog je něco, co se v dnešní době dost dobře použít nedá. Buď máš řešení, které je dnes "zastaralé" - kamery SbS - které neumožňují práci se 3D, ale relativně funkční, nebo si vynásob problémy spojené s natáčením ve 3D digitálu a 2D analogu...
Ono poskládat se dá vždycky všechno, ale pro praktickou práci je to vážně nepoužitelné. Proč by se do toho někdo pouštěl? Jen aby měl dobrý pocit z toho, že točí na analog? Nehledě na to, že pokud budou chtít, aby ta 35mm byla poznat, pak to 3D jen uškodí a 3D uškodí právě tomuhle uměleckému podání. Velmi dobrým příkladem je třeba MoS, který je sice konvertovaný (a ve 3D naštěstí relativně koukatelný), ale vynikající právě zřetelným analogovým záznamem. A i když se na 3D MoS dalo dívat, nebylo to nic, co by se z fleku nedalo oželet (a 2D only by tomu jen slušelo).
Pokud se tomuhle všemu budou chtít vyhnout, pak budou točit jako Abrams - sice na alalog (a ve 2D), ale záběry budou komponovat pro 3D, zvolí takový materiál, skla a svícení, která vypadají jako digitál (tj bez zrna, velmi ostré svícení a velmi prokreslenou krezbu materiálu, bez obrazových artefaktů a všeho okolo) a pak to s dostatkem času do 3D předělají v postprodukci.