Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Gravitace: Recenze

příspěvky 121 - 140 Napsat příspěvek

Macejko

Něco takovýho očekávám. Cuarón je opravdu vyhajpovanej jako prase...
274378
Něco takovýho očekávám. Cuarón je opravdu vyhajpovanej jako prase...
Macejko
0 0
reagovat

@TedGeorge

O takto zavaznych vecech by jsi nemel vtipkovat :D
274373
O takto zavaznych vecech by jsi nemel vtipkovat *:D*
@TedGeorge
0 0
reagovat
Po tom, co napsal můj neoblíbenější filmový kritik Macejko, jsem si návštěvu kina rozmyslel. Tímto mu děkuji :+
274369
Po tom, co napsal můj neoblíbenější filmový kritik Macejko, jsem si návštěvu kina rozmyslel. Tímto mu děkuji *:+*
0 0
reagovat

duro

A myslel to v dobrom alebo zlom ? :)
274368
A myslel to v dobrom alebo zlom ? *:)*
duro
0 0
reagovat
"Právě jsem se posral v kině." Tomáš Baldýnský
274367
"Právě jsem se posral v kině." Tomáš Baldýnský
0 0
reagovat
aj keby Gravity nebola filmová udalosť, pokladám si za povinnosť na to ísť, a donútiť minimálne 5 ďalších osôb k návšteve kina.
Čisto z toho dôvodu, že Children of Men je pre mňa doteraz v top 10, a ďalší prepadák by Alfonso už nemusel rozdýchať.
274366
aj keby Gravity nebola filmová udalosť, pokladám si za povinnosť na to ísť, a donútiť minimálne 5 ďalších osôb k návšteve kina. Čisto z toho dôvodu, že Children of Men je pre mňa doteraz v top 10, a ďalší prepadák by Alfonso už nemusel rozdýchať.
0 0
reagovat
Pecka! .Ale reči o 2001 nového milénia sú samozrejme mimo. Je to skôr štylistické cvičenie typu 127 hodín. 9/10
274365
Pecka! .Ale reči o 2001 nového milénia sú samozrejme mimo. Je to skôr štylistické cvičenie typu 127 hodín. 9/10
0 0
reagovat
Viděno dnes a jedná se pravděpodobně o zatím nejlepší letošní film (Rivaly jsem ještě neviděl). Oproti recenzi mi standardní vyprávěcí postup příliš nevadil, ale souhlasím, že když jsem šel do kina na Cuaróna, čekal jsem určité dějové překvapení, nějaký ten šok, jak se píše v textu. Ten si Gravitace vybírá v technickém zpracování, které je jednoduše dechberoucí, ale v ději ho nenabízí. Vůbec by mi to nevadilo, kdybych si dokázal vypracovat silnější pouto k hlavní hrdince. Bylo mi úplně jedno, jak to se Sandrou dopadne, i když ze sebe jako herečka vydává naprosto všechno. Můj doprovod to ale zase viděl jinak a neustále jí fandil. Podobný problém jsem mimochodem měl i u fenoménu Breaking Bad. Ale ten právě alespoň nabídl ten místy šokující děj.

Rozhodně se ale jedná o must see, protože něco podobně audiovizuálně úžasného a intezivního se jen tak nevidí. A myslím, že půjdu podruhé. Zatím 8.5/10, buď to ještě klesne nebo zůstane stejné.
274364
Viděno dnes a jedná se pravděpodobně o zatím nejlepší letošní film (Rivaly jsem ještě neviděl). Oproti recenzi mi standardní vyprávěcí postup příliš nevadil, ale souhlasím, že když jsem šel do kina na Cuaróna, čekal jsem určité dějové překvapení, nějaký ten šok, jak se píše v textu. Ten si Gravitace vybírá v technickém zpracování, které je jednoduše dechberoucí, ale v ději ho nenabízí. Vůbec by mi to nevadilo, kdybych si dokázal vypracovat silnější pouto k hlavní hrdince. Bylo mi úplně jedno, jak to se Sandrou dopadne, i když ze sebe jako herečka vydává naprosto všechno. Můj doprovod to ale zase viděl jinak a neustále jí fandil. Podobný problém jsem mimochodem měl i u fenoménu Breaking Bad. Ale ten právě alespoň nabídl ten místy šokující děj. Rozhodně se ale jedná o must see, protože něco podobně audiovizuálně úžasného a intezivního se jen tak nevidí. A myslím, že půjdu podruhé. Zatím 8.5/10, buď to ještě klesne nebo zůstane stejné.
0 0
reagovat

4/10

TL,DR: Prehypeovaná polosračka s úbohým scenárom a na režijnej stoličke s človekom, ktorý býval kedysi dobrým rozprávačom, ale teraz už je asi iba technologickým honimírom.

A teraz trochu obšírnejšie a vecnejšie.

V našom vesmíre vás nikto nezačuje kričať. A vo vesmíre Alfonsa Cuaróna vás nikto neuvidí baviť sa. Do absurdných dimenzií prehypeovaný film, ktorý by tak strašne rád ohuroval, ale v tomto úmysle bohužiaľ zlyháva takpovediac na každom mysliteľnom fronte.

Zo sľubovanej vizuálnej extázy sa stala iba do seba zahľadená exhibícia, ktorej hlavný gimmick - dlhé neprerušované zábery - je zaujímavý možno tak prvých desať minút a zvyšných osemdesiat sa iba opakuje v slepej nádeji, že ho publikum bude tak dlho žrať bez poskytnutia akéhokoľvek nového ozvláštnenia. Známa poučka, že aj zo zaujímavej veci sa častým používaním môže veľmi ľahko stať vec fádna a ohraná, je tu potvrdzovaná mierou vrchovatou, a platí to - možno kupodivu, možno nie - aj o scenári. Ten totiž nie je ničím iným, než sledom situácií, ktorých základná premisa je zakaždým totožná: hlavnej hrdinke ide o život. Ide jej o život v lokácii číslo 1, ide jej o život v lokácii číslo 2, ide jej o život v lokácii číslo 3, a tak ďalej a tak ďalej. Ja chápem, že boj o prežitie je hlavná zápletka filmu, ale to sa to naozaj nedalo spracovať lepšie, než schémou "vstúpim do nového prostredia, niečo sa poserie, a tak musím byť rýchla, kým ma tá vec, ktorá sa posrala, nezabije"?

Ech, keby sa o hrdinku aspoň dalo báť, lenže ejha, aj v tomto aspekte stojí scenár za prd. Je naozaj tristné, že scenáristi, ktorých úlohou bolo napísať IBA DVE POSTAVY (z čoho jedna je vedľajšia), sa nezmôžu na nič viac, než urobiť z oboch chodiace učebnice klišé. A keď poviem klišé, tak tým myslím naozaj supersračkoidné klišé typu "umieram, je mi zima". Také, z ktorých si už nerobia srandu ani v paródiách. No a aby bolo dielo dokonané, tak v momente, kedy jeden z vešiakov na skafander vyprázdni pole, začne ten druhý verbalizovať to, čo by každý súdny autor napísal ako vnútorný monológ a následne by ho aj tak hneď škrtol, pretože by sa za jeho kvalitu hanbil. Len aby sa preboha nestalo, že by Sandra musela po zvyšok filmu držať hubu a vzdať sa aj toho mála materiálu, ktorý môže zahrať.

Skrátka asi takto: minimálne pre moju maličkosť je Gravitácia obrovským šrámom na Cuarónovej možno až nadmieru monumentalizovanej povesti a dôkazom, že eye-candy obžerstvom sa skvelo láka prostredníctvom trailerov, ale v kine je to úplne iná pesnička. Pretože aj tá pesnička, čo ako dôsledne napísaný text má, je bez hudby ničím. Rovnako, ako je bez silného príbehu ničím hodina a pol počítačových trikov a rotujúcej kamery bez strihu.
274363
TL,DR: Prehypeovaná polosračka s úbohým scenárom a na režijnej stoličke s človekom, ktorý býval kedysi dobrým rozprávačom, ale teraz už je asi iba technologickým honimírom. A teraz trochu obšírnejšie a vecnejšie. V našom vesmíre vás nikto nezačuje kričať. A vo vesmíre Alfonsa Cuaróna vás nikto neuvidí baviť sa. Do absurdných dimenzií prehypeovaný film, ktorý by tak strašne rád ohuroval, ale v tomto úmysle bohužiaľ zlyháva takpovediac na každom mysliteľnom fronte. Zo sľubovanej vizuálnej extázy sa stala iba do seba zahľadená exhibícia, ktorej hlavný gimmick - dlhé neprerušované zábery - je zaujímavý možno tak prvých desať minút a zvyšných osemdesiat sa iba opakuje v slepej nádeji, že ho publikum bude tak dlho žrať bez poskytnutia akéhokoľvek nového ozvláštnenia. Známa poučka, že aj zo zaujímavej veci sa častým používaním môže veľmi ľahko stať vec fádna a ohraná, je tu potvrdzovaná mierou vrchovatou, a platí to - možno kupodivu, možno nie - aj o scenári. Ten totiž nie je ničím iným, než sledom situácií, ktorých základná premisa je zakaždým totožná: hlavnej hrdinke ide o život. Ide jej o život v lokácii číslo 1, ide jej o život v lokácii číslo 2, ide jej o život v lokácii číslo 3, a tak ďalej a tak ďalej. Ja chápem, že boj o prežitie je hlavná zápletka filmu, ale to sa to naozaj nedalo spracovať lepšie, než schémou "vstúpim do nového prostredia, niečo sa poserie, a tak musím byť rýchla, kým ma tá vec, ktorá sa posrala, nezabije"? Ech, keby sa o hrdinku aspoň dalo báť, lenže ejha, aj v tomto aspekte stojí scenár za prd. Je naozaj tristné, že scenáristi, ktorých úlohou bolo napísať IBA DVE POSTAVY (z čoho jedna je vedľajšia), sa nezmôžu na nič viac, než urobiť z oboch chodiace učebnice klišé. A keď poviem klišé, tak tým myslím naozaj supersračkoidné klišé typu "umieram, je mi zima". Také, z ktorých si už nerobia srandu ani v paródiách. No a aby bolo dielo dokonané, tak v momente, kedy jeden z vešiakov na skafander vyprázdni pole, začne ten druhý verbalizovať to, čo by každý súdny autor napísal ako vnútorný monológ a následne by ho aj tak hneď škrtol, pretože by sa za jeho kvalitu hanbil. Len aby sa preboha nestalo, že by Sandra musela po zvyšok filmu držať hubu a vzdať sa aj toho mála materiálu, ktorý môže zahrať. Skrátka asi takto: minimálne pre moju maličkosť je Gravitácia obrovským šrámom na Cuarónovej možno až nadmieru monumentalizovanej povesti a dôkazom, že eye-candy obžerstvom sa skvelo láka prostredníctvom trailerov, ale v kine je to úplne iná pesnička. Pretože aj tá pesnička, čo ako dôsledne napísaný text má, je bez hudby ničím. Rovnako, ako je bez silného príbehu ničím hodina a pol počítačových trikov a rotujúcej kamery bez strihu.
4/10
0 0
reagovat

karelr

Jasné, hneď je to lepšie :)
274360
Jasné, hneď je to lepšie :)
karelr
0 0
reagovat

Karlos

Kdysi = Před třema měsícema
Kdosi = Já
274359
Kdysi = Před třema měsícema Kdosi = Já
Karlos
0 0
reagovat
Kdysi mi kdosi nadával, že nerozepisuji do tématických bloků, takže se o to pokusím... A jo, pokusím se psát nespoileroidně, ale na druhou stranu srát na to, co si člověk mohl odvodit momocí trailerů. Takže "místopis" filmu používat budu.

IMAX vs klasik kino: Byl sem v klasik kině, konkrétně na trojce GAC... Je to střední/až menší sál, s osmi řadami, šířkou plátna by vočko 10-11m (hádal bych, že to bude i o chlup víc, přesné parametry ale bohužel nevím), plátno 2.4:1 (čili ideál, film byl tedy nativně promítaný), koncipovaný spíš na šířku. Seděl jsem ve druhé řadě, nějakých 7-8m od plátna (čili blíž o jednu řadu, jak doporučená vzdálenost - ta by měla být průsečík kružnic poloměru rovnajícího se šířce plátna, vynášených z rohů plátna)... Proč to píšu? Protože jsem měl zhruba stejný zorný úhel, jako kdyby sem seděl v IMAXu někde nahoře (dobře, zhruba to odpovídá nejvyšší řadě), které jsou tak oblíbené u zdejší většiny... Tolik k odpovědi, zda cestovat do IMAXu. Osobně by sem si ho milerád střelil, protože v něm sedám PODSTATNĚ níž a pak má ostatně také smysl. A má ho i v případě, pokud v konkrétním kině, kam dotryčný běžně chodí, zrovna neuchvacují kvalitou projekce (viz THORCZ), ale když už do prahy, pak raději na Atmos do Hostivaře, ale o tom za chvíli...

Zhodnocení samotné projekce: Teda, veliký výstražně mávanící ukazováček pro Jabko, protože na to, že ve své době měli techniku perfektně seřízenou, se mi u nich poprvé stalo, že obraz byl podsvětlený. Né natolik, aby sem měl důvod si po projekci stěžovat, ale i tak se některé pasáže ve tmě ztrácely. Nejviditelněji asi na hvězdném pozadí, které se slívalo do jednolité černi (a že vykreslení hvězdné oblohy byly jedny z atrakcí v prezentovaných trailerech, obrazu do dodává krásnou prokleslenost - to jen kdyby si někdo klepal na čelo, že očekávám něco, co ve filmu být nemusí - ono to tam je), míň pak v interiérech ISS a "zdemolovaném" Exploreru... Příště by to šlo určitě líp.

Zhodnocení 3Dčka: Tady bylo vše na jedničku. Sice se trochu hůř "četlo" (kvůli pozorovací vzdálenosti a oné tmavosti projekce, takže samotný film za to nemohl), ale jinak exteriérové záběry pecka, jelikož se zřejmě jedná jen o minimální konvert (jen hlavní postavy), zbytek bylo jednoznačně native 3D CGI, interiérové scény pak odváděly velmi slušnou práci (přirozená plasticita, hloubka i "vysunutí" předmětů zřetelné, obraz hezky celistvý) s konverzí, kde naopak dle všeho bylo CGI asi minimum. Ale to je jen IMHO... Rozhodně palec nahoru a automaticky neodmítat, protože jde o konverzi (výsledek je někde mezi kvalitai konverze Titaniku a nativním stereem Avatara, čili hodně vysoko, nejpodobnějších výsledků pak dosahovali třetí BayRoboti). A samozřejmě davy budou obdivovat lítající tušky, imbusáky, šroubky a tak podobně.

Zhodnocení technické stránky filmu: Krátká verze? WOW WOW WOW a ještě jednou WOW. Delší verze je pak - navození stavu beztíže v takové míře, že se nijak neliší od real záběrů z vesmírných dokumentů, a to i v záběrech, kde to muselo být extrémě náročné - v interiéru ISS a v záchraných modulech. Exteriérové záběry pak pomocí konstrukcí pro herce, počítačem řízeného pohybu kamery a dokomponováním obrazového celku s tunou opravdu fotorealistického CGI s překrásnými detaily (od textur materiálů, po jednotlivé levitující střípky rozpadajících se vesmírných zařízení).
Co by jsem zařadil do stejné škatulky (čili techn ické dokonalosti filmu) je to, že logina nedostává na prdel a že každá akce vyvolává reakci. Profláklá absence zvuku ve vakuu je jen pomyslná špička ledovce. Vysvětlení katastrofy na jedničku, důvody pobytu ve vesmíru naprosto v souladu s realitou, stejně jako vyobrazení pracovní postaty hlavních postav, fyzikální veličiny snad až nepěkně přesně vypočteny (musím bratrovi hezky omlátit o hlavu, když mi po slhédnutí traileru řekl, že takhle nic fakt ve vesmíru nerotuje a nerozpadá se) a samotný průběh filmu se mi taky nezdá nijak přitažený za vlasy (samozřejmě prosím rozlišit "přitažené za vlasy" a "skutečné řešení daného problému")...

Umělecké zhodnocení filmu (s vyloučením příběhu jako takového): Je to studené jako psí čumák, ale o to víc sem si v tom liboval. Strohá barevná paleta a velmi kontrastní obraz v kombinaci s naprosto čistým záznamem, nasnímané na veeeeelmi dlouhé záběry (nikoli však bez "efektivních střihů") tomu dodávala auru až dokumentaristického zachycení situace. Že se nejelo pořád na depresi bylo určitě fajn, krátká stopáž určitě prospívá. Dlouhé záběry nepůsobí utahaně, protože Cuaron v nich automaticky "stříhá" obrazově (hodně pomáhá kontrast černého vesmírného oceánu a Matičky Země, kde se mezi nimi ladně přeplouvá a pak samozřejmě vlastní dějství, kde se klidná pasáž velmi razantně láme v akční) a pak jsou svým způsobem ještě intenzivnější. Za sebe můžu říct, že ač příběhově se to subjektivně natahovalo, pomocí samotné filmařiny mi film přišel o polovinu kratší.
A obrovská pochvala míří ke zvuku/soundtracku. Ano, je to takové to "nervově neklidné" bručení v kombinaci s deformováním komponování hudby, ale jako máoco z poslední doby to k tomu dokonale sedlo. A osobně si myslím, že to ani nijak jinak nešlo. Navíc namixováno je to excelentně a osobně si myslím, že než poslední řady IMAXu by v divácích pocit "blujna" vyvolal Atmos. Ten ostatně musí válet, neb se pořád předměty a dialogy stěhují všemi směry a neomezené prostorové možnosti vykreslení zvuku Atmosu nabízejí jedinečnou možnost toho využít na maximum.

Hodnocení příběhové: Tady podtrhávám třikrát Karla. Neustálá repetetivnost, nuová dějová expozice a samotné charaktery postav jsou ne na překážku, ale pokud člověk odhlédne od technické brilantnosti a pokud ji člověk dokonce ani nijak zvlášť nedokáže uchopit, je asi na pováženou, zda vůbec na Gravity jít. Původně sem to chtěl pustit rodičům (maj rádi survivor žánr, Apollo 13 se jim líbilo a já chtěl dokázat, že i sci-fi může být pro ně "fajn"), ale prakticky hned po skončení titulků sem si to rozmyslel. Ten film by je stejně jako Jokera po těch prvních dvaceti minutách začal nudit a to neustálé řešení "podobných" problémů by je navíc otrávilo... A hádám, že podobně to budou mít všichni negeekové.

Konečné hodnocení: Určitě na to do kina vyrazím ještě nejednou. Jako technického labužníka mě to uspokojilo, dostal jsem plnou měrou toho, co jsem od toho nejvíc očekával. Ale ta repetetivnost vadila i mě. A i když jsem dr Stoneové fandil (Sandra mi nevadí, takže i v tomhle ohledu mi to klacky pod nohy nic neházelo), pochybuji o tom, že jí budu fandit i podruhé (a moc společného s tím, že sem "nevěděl" ;), jak to celé dopadne, to věru nemá). Plus z Kowalskiho sem teda nijak odvařený nebyl a víc jak sympaťák mi te teda chvílemi až lezl na nervy (dalo by se říct, že v reálné situaci (a v práci) by mi byl těžce protivný).
Na otázku Karla odpovím proto následovně - za rok za dva si na film určitě vzpomenu. Filmařská forma v této podobě ještě dlouho nebude mít důstojného nástupce/pokračovatele. Jestli si koupím nosič na poičku? Určitě, zvlášť, pokud bude až po okraj napěchovaný bonusy o tom, jak to celé dali dokupy. Ale jestli si pravidelně budu pouštět celý film? To ani náhodou. Vidím to tak, že vždycky pustím konkrétní pasáž (dalo by se říct konkrétní záběr ;) a tím to bude hasnout. A podobně to bude asi i u ostatní věčiny. Na youtube se rok po premiéře bude povalovat dostatek jednotlivých scén, které se budou pravidelně omílat, ale po filmu jako celku sáhne už málokdo... Jako pravý a hrdý geek 9/10, jako střízlivě uvažující divák 7-8/10.
274355
Kdysi mi kdosi nadával, že nerozepisuji do tématických bloků, takže se o to pokusím... A jo, pokusím se psát nespoileroidně, ale na druhou stranu srát na to, co si člověk mohl odvodit momocí trailerů. Takže "místopis" filmu používat budu. IMAX vs klasik kino: Byl sem v klasik kině, konkrétně na trojce GAC... Je to střední/až menší sál, s osmi řadami, šířkou plátna by vočko 10-11m (hádal bych, že to bude i o chlup víc, přesné parametry ale bohužel nevím), plátno 2.4:1 (čili ideál, film byl tedy nativně promítaný), koncipovaný spíš na šířku. Seděl jsem ve druhé řadě, nějakých 7-8m od plátna (čili blíž o jednu řadu, jak doporučená vzdálenost - ta by měla být průsečík kružnic poloměru rovnajícího se šířce plátna, vynášených z rohů plátna)... Proč to píšu? Protože jsem měl zhruba stejný zorný úhel, jako kdyby sem seděl v IMAXu někde nahoře (dobře, zhruba to odpovídá nejvyšší řadě), které jsou tak oblíbené u zdejší většiny... Tolik k odpovědi, zda cestovat do IMAXu. Osobně by sem si ho milerád střelil, protože v něm sedám PODSTATNĚ níž a pak má ostatně také smysl. A má ho i v případě, pokud v konkrétním kině, kam dotryčný běžně chodí, zrovna neuchvacují kvalitou projekce (viz THORCZ), ale když už do prahy, pak raději na Atmos do Hostivaře, ale o tom za chvíli... Zhodnocení samotné projekce: Teda, veliký výstražně mávanící ukazováček pro Jabko, protože na to, že ve své době měli techniku perfektně seřízenou, se mi u nich poprvé stalo, že obraz byl podsvětlený. Né natolik, aby sem měl důvod si po projekci stěžovat, ale i tak se některé pasáže ve tmě ztrácely. Nejviditelněji asi na hvězdném pozadí, které se slívalo do jednolité černi (a že vykreslení hvězdné oblohy byly jedny z atrakcí v prezentovaných trailerech, obrazu do dodává krásnou prokleslenost - to jen kdyby si někdo klepal na čelo, že očekávám něco, co ve filmu být nemusí - ono to tam je), míň pak v interiérech ISS a "zdemolovaném" Exploreru... Příště by to šlo určitě líp. Zhodnocení 3Dčka: Tady bylo vše na jedničku. Sice se trochu hůř "četlo" (kvůli pozorovací vzdálenosti a oné tmavosti projekce, takže samotný film za to nemohl), ale jinak exteriérové záběry pecka, jelikož se zřejmě jedná jen o minimální konvert (jen hlavní postavy), zbytek bylo jednoznačně native 3D CGI, interiérové scény pak odváděly velmi slušnou práci (přirozená plasticita, hloubka i "vysunutí" předmětů zřetelné, obraz hezky celistvý) s konverzí, kde naopak dle všeho bylo CGI asi minimum. Ale to je jen IMHO... Rozhodně palec nahoru a automaticky neodmítat, protože jde o konverzi (výsledek je někde mezi kvalitai konverze Titaniku a nativním stereem Avatara, čili hodně vysoko, nejpodobnějších výsledků pak dosahovali třetí BayRoboti). A samozřejmě davy budou obdivovat lítající tušky, imbusáky, šroubky a tak podobně. Zhodnocení technické stránky filmu: Krátká verze? WOW WOW WOW a ještě jednou WOW. Delší verze je pak - navození stavu beztíže v takové míře, že se nijak neliší od real záběrů z vesmírných dokumentů, a to i v záběrech, kde to muselo být extrémě náročné - v interiéru ISS a v záchraných modulech. Exteriérové záběry pak pomocí konstrukcí pro herce, počítačem řízeného pohybu kamery a dokomponováním obrazového celku s tunou opravdu fotorealistického CGI s překrásnými detaily (od textur materiálů, po jednotlivé levitující střípky rozpadajících se vesmírných zařízení). Co by jsem zařadil do stejné škatulky (čili techn ické dokonalosti filmu) je to, že logina nedostává na prdel a že každá akce vyvolává reakci. Profláklá absence zvuku ve vakuu je jen pomyslná špička ledovce. Vysvětlení katastrofy na jedničku, důvody pobytu ve vesmíru naprosto v souladu s realitou, stejně jako vyobrazení pracovní postaty hlavních postav, fyzikální veličiny snad až nepěkně přesně vypočteny (musím bratrovi hezky omlátit o hlavu, když mi po slhédnutí traileru řekl, že takhle nic fakt ve vesmíru nerotuje a nerozpadá se) a samotný průběh filmu se mi taky nezdá nijak přitažený za vlasy (samozřejmě prosím rozlišit "přitažené za vlasy" a "skutečné řešení daného problému")... Umělecké zhodnocení filmu (s vyloučením příběhu jako takového): Je to studené jako psí čumák, ale o to víc sem si v tom liboval. Strohá barevná paleta a velmi kontrastní obraz v kombinaci s naprosto čistým záznamem, nasnímané na veeeeelmi dlouhé záběry (nikoli však bez "efektivních střihů") tomu dodávala auru až dokumentaristického zachycení situace. Že se nejelo pořád na depresi bylo určitě fajn, krátká stopáž určitě prospívá. Dlouhé záběry nepůsobí utahaně, protože Cuaron v nich automaticky "stříhá" obrazově (hodně pomáhá kontrast černého vesmírného oceánu a Matičky Země, kde se mezi nimi ladně přeplouvá a pak samozřejmě vlastní dějství, kde se klidná pasáž velmi razantně láme v akční) a pak jsou svým způsobem ještě intenzivnější. Za sebe můžu říct, že ač příběhově se to subjektivně natahovalo, pomocí samotné filmařiny mi film přišel o polovinu kratší. A obrovská pochvala míří ke zvuku/soundtracku. Ano, je to takové to "nervově neklidné" bručení v kombinaci s deformováním komponování hudby, ale jako máoco z poslední doby to k tomu dokonale sedlo. A osobně si myslím, že to ani nijak jinak nešlo. Navíc namixováno je to excelentně a osobně si myslím, že než poslední řady IMAXu by v divácích pocit "blujna" vyvolal Atmos. Ten ostatně musí válet, neb se pořád předměty a dialogy stěhují všemi směry a neomezené prostorové možnosti vykreslení zvuku Atmosu nabízejí jedinečnou možnost toho využít na maximum. Hodnocení příběhové: Tady podtrhávám třikrát Karla. Neustálá repetetivnost, nuová dějová expozice a samotné charaktery postav jsou ne na překážku, ale pokud člověk odhlédne od technické brilantnosti a pokud ji člověk dokonce ani nijak zvlášť nedokáže uchopit, je asi na pováženou, zda vůbec na Gravity jít. Původně sem to chtěl pustit rodičům (maj rádi survivor žánr, Apollo 13 se jim líbilo a já chtěl dokázat, že i sci-fi může být pro ně "fajn"), ale prakticky hned po skončení titulků sem si to rozmyslel. Ten film by je stejně jako Jokera po těch prvních dvaceti minutách začal nudit a to neustálé řešení "podobných" problémů by je navíc otrávilo... A hádám, že podobně to budou mít všichni negeekové. Konečné hodnocení: Určitě na to do kina vyrazím ještě nejednou. Jako technického labužníka mě to uspokojilo, dostal jsem plnou měrou toho, co jsem od toho nejvíc očekával. Ale ta repetetivnost vadila i mě. A i když jsem dr Stoneové fandil (Sandra mi nevadí, takže i v tomhle ohledu mi to klacky pod nohy nic neházelo), pochybuji o tom, že jí budu fandit i podruhé (a moc společného s tím, že sem "nevěděl" *;)*, jak to celé dopadne, to věru nemá). Plus z Kowalskiho sem teda nijak odvařený nebyl a víc jak sympaťák mi te teda chvílemi až lezl na nervy (dalo by se říct, že v reálné situaci (a v práci) by mi byl těžce protivný). Na otázku Karla odpovím proto následovně - za rok za dva si na film určitě vzpomenu. Filmařská forma v této podobě ještě dlouho nebude mít důstojného nástupce/pokračovatele. Jestli si koupím nosič na poičku? Určitě, zvlášť, pokud bude až po okraj napěchovaný bonusy o tom, jak to celé dali dokupy. Ale jestli si pravidelně budu pouštět celý film? To ani náhodou. Vidím to tak, že vždycky pustím konkrétní pasáž (dalo by se říct konkrétní záběr ;) a tím to bude hasnout. A podobně to bude asi i u ostatní věčiny. Na youtube se rok po premiéře bude povalovat dostatek jednotlivých scén, které se budou pravidelně omílat, ale po filmu jako celku sáhne už málokdo... Jako pravý a hrdý geek 9/10, jako střízlivě uvažující divák 7-8/10.
0 0
reagovat
Pro mne zatím letos nejlepší film.
274353
Pro mne zatím letos nejlepší film.
0 0
reagovat
Prave som sa vratil z kina a film som si dost uzil. V prvom rade mal by clovek brat na vedomie, ze je to druh filmu, v ktorom ked sa nieco moze pokazit, tak sa to aj pokazi. Mohol by som tu pisat a pocitu z osamelosti a prazdnoty vesmiru a o beznadeji, ale co ma na tomto filme skutocne zaujalo, je technicka stranka veci. Bud je toto najdrahsi film v historii kinematografie, nakolko museli vyletiet do vesmiru, znicit raketoplan, tri vesmirne stanice a nakoniec len tak tak pristat aj s filmovou technikou :D (a natocit to vsetko realne priamo tam) alebo fakt nemam tusenie ako to Cuaron zvladol. Tam fakt neni scena pri ktorej si poviete: HA! to vyzera digitalne. je to trik. videl som to! :D
Za mna 9 nakolko som troska pokritecky cakal viac ... vrstiev?
274348
Prave som sa vratil z kina a film som si dost uzil. V prvom rade mal by clovek brat na vedomie, ze je to druh filmu, v ktorom ked sa nieco moze pokazit, tak sa to aj pokazi. Mohol by som tu pisat a pocitu z osamelosti a prazdnoty vesmiru a o beznadeji, ale co ma na tomto filme skutocne zaujalo, je technicka stranka veci. Bud je toto najdrahsi film v historii kinematografie, nakolko museli vyletiet do vesmiru, [spoiler] znicit raketoplan, tri vesmirne stanice a nakoniec len tak tak pristat aj s filmovou technikou :D [/spoiler] (a natocit to vsetko realne priamo tam) alebo fakt nemam tusenie ako to Cuaron zvladol. Tam fakt neni scena pri ktorej si poviete: HA! to vyzera digitalne. je to trik. videl som to! :D Za mna 9 nakolko som troska pokritecky cakal viac ... vrstiev?
0 0
reagovat
Stranger777: Já jsem to ve 3D viděl ve Velkém Špalíčku v Brně a musím říct, že mi hodně vadila tmavost obrazu. Většinou si na to v průběhu filmu zvyknu (tak to u 3D prostě je), ale tady mi to vadilo od začátku do konce - měl jsem kvůli tomu problém rozeznat detaily a dost mi to kazilo dojem z jinak pěkného vizuálu (kdyby přidali projektoru trochu šťávy navíc, mohlo to být daleko lepší). Samotné 3D mi přišlo docela slušné - většinou jsem ho moc nevnímal, ale nenásilný pocit určité hloubky a prostorovosti tam byl znát. Jinak samotný film je pro mě za 8-9/10.
274343
Stranger777: Já jsem to ve 3D viděl ve Velkém Špalíčku v Brně a musím říct, že mi hodně vadila tmavost obrazu. Většinou si na to v průběhu filmu zvyknu (tak to u 3D prostě je), ale tady mi to vadilo od začátku do konce - měl jsem kvůli tomu problém rozeznat detaily a dost mi to kazilo dojem z jinak pěkného vizuálu (kdyby přidali projektoru trochu šťávy navíc, mohlo to být daleko lepší). Samotné 3D mi přišlo docela slušné - většinou jsem ho moc nevnímal, ale nenásilný pocit určité hloubky a prostorovosti tam byl znát. Jinak samotný film je pro mě za 8-9/10.
0 0
reagovat
Stranger: Já to viděl v obyčejném 3D kině (druhá nejnižší řada) a myslím si, že ok. A budu se opakovat: nejvíc funguje úvodních 20-25 minut a pak jsem 3D již tak moc nevnímal. A více zle mi bylo z oceánu v Life of Pi. ;)
274340
Stranger: Já to viděl v obyčejném 3D kině (druhá nejnižší řada) a myslím si, že ok. A budu se opakovat: nejvíc funguje úvodních 20-25 minut a pak jsem 3D již tak moc nevnímal. A více zle mi bylo z oceánu v Life of Pi. ;)
0 0
reagovat

7.5/10

Recenzi jsem ještě nečetl, protože jsem zrovna přišel domů, takže nějak můj krátkej pohled: úvodních 20-25 minut je famózních, ale pak to začne být moc repetetivní, občas se nahodí nějaká rádoby symbolika a... jsem rád, že to má jenom 90 minut, ale i to je ve výsledku moc.
274339
Recenzi jsem ještě nečetl, protože jsem zrovna přišel domů, takže nějak můj krátkej pohled: úvodních 20-25 minut je famózních, ale pak to začne být moc repetetivní, občas se nahodí nějaká rádoby symbolika a... jsem rád, že to má jenom 90 minut, ale i to je ve výsledku moc.
7.5/10
0 0
reagovat

studo

Líbilo se mi to, ale s odstupem času k tomu asi holt mám střízlivější pohled. A proto tam není moc nadšeneckýho šílení (toho určitě budou v okolních recenzích mraky), ale spíš uváženější rozebírání těch pár zádrhelů, což mi přijde tak nějak důležitější, abych ospravedlnil "jenom" osmičkový hodnocení. Jako furt je to výborná sci-fi podívaná. Ale ultimátní sci-fi pecku, jakou jsem čekal, v tom holt nevidím. Snad to ten úhel pohledu trochu víc osvětluje ;)
274336
Líbilo se mi to, ale s odstupem času k tomu asi holt mám střízlivější pohled. A proto tam není moc nadšeneckýho šílení (toho určitě budou v okolních recenzích mraky), ale spíš uváženější rozebírání těch pár zádrhelů, což mi přijde tak nějak důležitější, abych ospravedlnil "jenom" osmičkový hodnocení. Jako furt je to výborná sci-fi podívaná. Ale ultimátní sci-fi pecku, jakou jsem čekal, v tom holt nevidím. Snad to ten úhel pohledu trochu víc osvětluje ;)
studo
0 0
reagovat
Dotaz, viděl to někdo v klasickým kině v 3D? Má to smysl? Všichni mluví o IMAXu, ale ne každý bydlí v Praze;)
274335
Dotaz, viděl to někdo v klasickým kině v 3D? Má to smysl? Všichni mluví o IMAXu, ale ne každý bydlí v Praze;)
0 0
reagovat
Když jsem vyšel ze sálu (mimochodem IMAX i ve čtvrtek ve 12:30 sympaticky plnej :+), tak jsem byl na čistý desítce, teď už to ze mě trochu opadlo, ale při sledování to zkrátka byla neskutečně intenzivní jízda. Snad první film, kterej skutečně dostál tomu sloganu IMAXu "Watch a movie... or be a part of one". Nemá cenu vyzdvihovat režii, herce a technický zpracování, ale ten čistej pocit odloučení od všeho, když to sledujete, rozhodně stojí za zmínku. Nejlepší film, co jsem zatím letos viděl. 9-10/10
274332
Když jsem vyšel ze sálu (mimochodem IMAX i ve čtvrtek ve 12:30 sympaticky plnej *:+*), tak jsem byl na čistý desítce, teď už to ze mě trochu opadlo, ale při sledování to zkrátka byla neskutečně intenzivní jízda. Snad první film, kterej skutečně dostál tomu sloganu IMAXu "Watch a movie... or be a part of one". Nemá cenu vyzdvihovat režii, herce a technický zpracování, ale ten čistej pocit odloučení od všeho, když to sledujete, rozhodně stojí za zmínku. Nejlepší film, co jsem zatím letos viděl. 9-10/10
0 0
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se