Víkendový výplach #169 o Stonech a Cageovi
12:44 | 02.12.2012 |
Zimní výplach
Casting týdne
Nicolas Cage je nekonečná studnice humoru a absurdní zábavy. A internet bude nejspíš bavit ještě dlouho. Teď se kdosi rozhodl obohatit o jeho extrémní herectví pár filmových klasik. A je to hodně šílené. Navíc mám pocit, že Clint Eastwood se ho malinko bojí.
Kašpar týdne
Tak už se zase řeší pobídky pro zahraniční filmaře. Před nějakými deseti lety tu chtěl točit každý, teď se dělá velká událost i z dánského historického filmu. V nedávné době jsme kvůli absenci pobídek přišli třeba o Bruce Willise a pátou Smrtonosnou past, ale parlamentem prošel zákon, který by s tím mohl něco udělat. Prezident ho samozřejmě vetoval (jako víceméně všechno, co mu vláda pošle na stůl), takže jsme zase v bodě nula. Ale rozjela se debata, jestli je to vůbec potřeba. Filmoví fanoušci a lidé zastupující filmový průmysl mají jasno, ovšem ekonom a předseda Svobodných Petr Mach má na věc jiný názor. Na MovieZone máme jisté hranice týkající se vulgarit, takže řekněme, že s tímhle pánem bych osobně na pivo nešel. Tady máte jeho souboj s Janem Svěrákem (který by ho očividně rád vzal půllitrem po hlavě) a tady s ním k jednomu stolu usedli ředitelka oboru audiovize Ministerstva kultury Helena Fraňková a producent Hvězdných válek Rick McCallum. A nedivili bychom se, kdyby on po natáčení Machovi přes držku doopravdy dal. A zcela vážně – udržte nervy na uzdě a vyvarujte se v diskusi sprostých slov.
Pixarovka týdne
Pořád tak nějak doufáme, že studio Pixar nemá nejlepší roky už za sebou, ovšem druhá Auta a letošní Rebelka rozhodně nejsou filmy, které bychom chtěli vidět od party zodpovědné za možná vůbec nejlepší animáky všech dob. Chybí jim originalita, nápady a hlavně zábava. Celá redakce MovieZone by se nejspíš rychle shodla na tom, že sequel Úžasňkových s Bradem Birdem za kamerou by studiu i fandům prospěl, ale zatím máme smůlu. Na druhou stranu si dokážeme celkem živě představit, jak by vypadal animovaný Iron Man.
Prezident týdne
První demokraticky zvolený prezident Egypta Mohamed Morsi má sice pořád celkem blízko ke klasickému diktátorovi, ale evidentně má rád film. Přiznal se, že žere Jih proti severu a věci s Charliem Bronsonem. Ovšem na druhou stranu politickou situaci ve své zemi hodně přirovnává k Planetě opic a rád by ji řešil podobně, jako se tomu stalo ve filmu. Těžko říct, co si pod tím máme představit, ale filmově vzdělaní Egypťané by možná mohli začít být nervózní a dávat bacha, jestli jim po plážích nepobíhají opičáci na koních.
Účes týdne
Co dělá z obyčejného padoucha absolutní filmovou svini? Není to charisma, ochota střílet nevinné do hlavy, schopnost porvat se na férovku s Arnoldem Schwarzeneggerem nebo zabíjení podřízených, co zklamali. Je to účes. Čím šílenější vlasová kreace, tím větší cvok. Vzpomeňte si na Wesleyho Snipese z Demolition Mana, profesora Snapea z Harryho Pottera nebo magory Javiera Bardema. Tady je dalších pár adeptů, co by mohli z fleku do reklamy na šampóny a hned potom jít vraždit sirotky.
Klip týdne
Padesát let je dlouhá doba, ovšem u Rolling Stones byste to půlstoletí nejspíš nehádali. Tahle rocková legenda jede pořád na sto procent. Těžko říct, jestli za to může fyzička, štěstí nebo nesmrtelné tělo zocelené hektolitry chlastu a dlouhodobým užíváním drog všeho druhu. Každopádně Stouni pořád umí a zvládají i klipy. A do své nejnovější pecky Doom and Gloom si přizvali i Noomi Rapace.
Krádež týdne
Některé věci by nevymysleli ani ti nejlepší scénáristé. Herec a komik Tim Allen o tom ví své, protože mu nedávno ukradli auto. Ovšem velmi originálním způsobem. Čtyřiatřicetiletý Faustino Ibarra v Los Angeles nasedl do Allenova Chevroletu Impala a odvezl si ho domů do Colorada. Když ho policie zatkla, tvrdil, že nešlo o krádež, ale že si auto půjčil od táty. Tim Allen ho totiž prý před několika lety adoptoval a dovolil mu auto používat. Allen se k celé věci momentálně odmítá vyjadřovat, protože vyšetřování stále probíhá, ale rozhodně to chce mít hodně velké koule ukrást auto a tvrdit policii, že jsem adoptovaný syn televizní hvězdy.
Reklama týdne
Skoro každý významný režisér si občas odskočí z Hollywoodu udělat nějakou reklamu. Může se tam vyřádit, dostane dost peněz a některé firmy berou propagaci svých výrobků dost vážně na to, aby se v jistých případech dalo mluvit spíš o krátkých filmech než o reklamě. Ridley Scott o tom ví své, v tomhle oboru se pohybuje už pěkných pár let a teď jeho společnost Ridley Scott Associates čeká zakázka pro automobilku Jaguar, pro niž jeho kolega Adam Smith natočí kraťas Desire. Vedle luxusního auta F-TYPE se v ní objeví Damian Lewis z Homeland, Shannyn Sossamon z Příběhu rytíře nebo záporák z druhých Mizeru Jordi Molla. Tady je teaser.
Interview týdne
Max Landis. To jméno si zapamatujte. Letos napsal vynikající Kroniku a jeho jméno momentálně figuruje u pěkné řádky dalších zajímavých projektů. A to je mu pouhých sedmadvacet. V tomhle rozhovoru zjistíte, že je to pěkně egoistický a namyšlený parchant, který má podle všeho nějaké psychické problémy, ale zároveň člověk, co zvládá psát několik scénářů najednou a všechny vypadají zatraceně zajímavě. Pokud se brzo neufetuje, je možné, že z něho bude sakra žádané zboží.
Duel týdne
Minule jste měli za úkol vybrat nejlepší parodickou sérii. Žhavé výstřely vyhrály nad Bláznivou střelou celkem jednoznačně.
Teď si dáme možná trochu očekávanou otázku. Jaká DVD nebo Blučka hodláte sobě nebo svým blízkým nadělit pod stromek?
Za týden zdar
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Vaše obecné operování s mainstreamem vs "artem" mě naprosto dojímá z jednoho důvodu - proč by mainstream měl platit za něco, co sám neocení? Mně prostě přijde, že má tady v hlavě každý filmy jako Vratné lahve apod. ale uniká mu, že někdo je schopný si vzít x miliónů, solidní štáb a kdesi cosi a prostě natočí "chlapa, jak dvě hodiny čumí do ledničky", prohlásí, že to odráží konzumitu naší společnosti (a tedy je to vlastně umění) a bude na to chtít dotace, protože mu to (velmi překvapivě) nevydělalo ani v kině, ani na DVD... Opět opakuji, že dle takové logiky mohu já nas*at na talíř a chtít na to dotace, protože já to prohlásím za umění. (A když ne přímo já, tak komise "umělců")
PS: nemluvím o pobídkách, jen o dotacích (a "ekonoma" který o penězích prohlásí, že "nepřibudou" v době, kdy je to jen o tom, kde se ty prachy zrovna točí, v tomhle naprosto ignoruji)