Paranormal Activity znovu drtí pokladny
19:38 | 21.10.2012 |
Studiu Paramount se druhá půlka letošního roku zrovna nevydařila, protože v něm jaksi zapomnělo na to nejdůležitější: Uvádět do kin filmy. Nepočítáme-li animáky, tak se po Diktátorovi studio na dlouhé měsíce odmlčelo, protože plánovaný blockbuster G.I.Joe 2 byl přesunut až na březen 2013. Podivné ticho přerušil až čtvrtý díl nejvýnosnější filmové série současnosti, ano, další nášup hnusných záběrů z domácích a bezpečnostních kamer v rámci Paranormal Activity.
Primitivní found-footage koncept cílovku pořád baví. U Paramountu navíc pracují dost chytří lidé na to, aby věděli, že sérii netřeba složitě inovovat nebo měnit a že se rozhodně nevyplatí do ní cpát víc peněz. Rozpočty se sice už nepočítají v řádu desítek tisíc dolarů, ale i aktuální pětimilionová investice do nového dílu je v kontextu tržeb směšná. Rozpočet se díky tomu stále daří zaplatit už během prvního dne promítání!
AMERICKÉ TRŽBY SÉRIE PARANORMAL ACTIVITY
Paranormal Activity 4 do amerických kin vstoupilo s už tradiční vehemencí. Patnáct mega jen za pátek je imponujících, celkových 30 milionů za víkend sice už neohrožuje rekordy a nemůže konkurovat fenomenálním výnosům předchozího dílu, na druhou stranu pořád jde o velký balík (o třicet mega jej navíc rozšířily i další trhy světa). Rozhodně se dočkáme ještě několika pokračování – a ani bych se nedivil, kdyby to při každoroční periodě Paranormal Activity dotáhlo na rozdíl od SAW až na desítku. Tržby totiž ještě dlouho neklesnou tak nízko, aby někoho napadlo tuhle dojnou krávu utratit.
Na druhém místě se obdivuhodně předvedlo Affleckovo drama Argo, jehož páteční tržby se i týden po premiéře udržely na pěti milionech. Takovou výdrž jsme dlouho neviděli – jen se potvrzuje, že Affleck natočil další majstrštyk, na který nadšeně reagují diváci i kritici. 16 milionů o druhém víkendu zvedá filmu nejen renomé na trhu, ale i oscarové ambice. Gratulujeme.
Na třetí pozici dál řádí Liam Neeson. S pokračováním 96 hodin už nasbíral sto mega z Ameriky a čtvrtmiliardu celosvětově, což je parádní součet. Ještě alespoň jeden únos to bude chtít.
Zklamáním naopak je nevýrazný start kriminálky Alex Cross s 11,7 miliony za první víkend. Režisér Rob Cohen tu znovu selhal (recenzenti mu naložili ještě víc než strůjcům Paranormal Activity 4), a tak se série o černošském detektivovi, kterého místo Morgana Freemana tentokrát ztvárnil Tyler Perry, dalšího dílu nejspíš nedočká. Tvůrci sequel sice hlasitě avizovali ještě před premiérou, ale šlo spíš o tradiční PRkové prdění do větru. S celkovým výhledem na sotva třicetimilionové americké tržby se pokračování neplánují zrovna snadno. Postava Alexe Crosse tedy nejspíš zatuhne u trilogie, přičemž Freemanovy příspěvky Jako pavouk a Sběratel polibků budou patřit jednoznačně k úspěšnějším kouskům.
AMERICKÉ TRŽBY KRIMINÁLEK S ALEXEM CROSSEM
Další novinky si Hollywood schoval až na víkendy příští. V žebříčku se tak dál v klidu drží úspěšný animák Hotel Transylvánie se 115 miliony, už alespoň desetkrát se zaplatil horor Sinister (třímilionové náklady vs. třicetimilionové zisky) a jednoznačně v plusu jsou i sci-fi Looper a hudební polízanice Ladíme. Naopak za očekáváním zůstává bláznivá komedie Here Comes the Boom a Burtonův animák Frankenweenie: Domácí mazlíček.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden jde do kin surfařské retro Na divoké vlně s Gerardem Butlerem, hororový Návrat do Silent Hill a nenápadná komedie Fun Size. Nasazení jen do dvou tisícovek kin bohužel nevěstí nic dobrého pro ambiciózní Atlas mraků sourozenců Wachowských a Toma Tykwera. Warnerům hrozí při eRkovém ratingu stamilionová pohroma.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry