Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Kina jsou plná! Chodí se na animáky i komedie


ikona
Cival
tržby
Příval milionů ještě zesílili kaliči a oranžový hláškař s knírem... 

Co se v té Americe sakra děje? Zatímco česká kina kdovíjaký boom neprožívají, za mořem je pořád plno. Po slabém lednovém rozjezdu se v únoru urodilo hned několik velkých hitů, a to přitom opravdu velký flák, nějaká monstrprodukce, teprve čeká na svou šanci. Trochu překvapivě se prvním vyloženým megahitem roku nestali Titáni nebo John Carter, ale už animák Lorax – rodinný biják podle knižní předlohy Dr. Seusse utržil o víkendu neskutečných sedmdesát milionů dolarů, což jej řadí mezi nejúspěšnější animáky všech dob!

Oddychovka pro celou rodinu Lorax zase jednou zachraňuje reputaci distribuční společnosti Universal, které se náramně vyplácí spolupráce s animátorským studiem Illumination Entertainment. To točí levně, navíc hravé a barevné komedie pro malé diváky, u nichž přežijí bez úhony i rodiče. Předloňský megahit Já, padouch stál nějakých sedmdesát milionů, a přitom utržil celosvětově víc jak půlmiliardu dolarů (není divu, že dvojka se kvapem blíží).

Lorax na tom bude podobně, protože stál sedmdesát mega, a přitom stejnou sumu vydělal už o prvním víkendu! Daří se mu víc než elitním pixarovkám. Dokonce jen pět animáků historie odstartovalo s větší pompou. Jenže pokaždé šlo o sequely, a to jak u Shreků 2, 3 a 4, tak i u Toy Story a vlastně i u celovečerních Simpsonů. Takovýhle triumf je tedy bezprecedentní a kolosální.

NEJ PRVNÍ VÍKENDY ANIMÁKŮ

Když člověk navíc uváží, že kampaň nebyla úplně z největších (trademarková oranžová barva je vidět míň než červená Johna Cartera) a recenze jsou ledva průměrné, ukroutí si konkurenční studia nad Loraxem hlavu. Recept na úspěch je ale docela jednoduchý – prostě tvůrci vzali oblíbenou dětskou předlohu, zasadily do barevných kulis roztomilé postavičky, a předvedli přímočarou „ekologickou pohádku“ plnou poučení a gagů, s níž je publikum podle všeho velmi spokojené. A proto si na ní všichni zúčastnění pořádně namastí kapsu.

Těžko říct, jestli za to může konec některých sdílecích sítí, zajímavá nabídka filmů, shoda náhod nebo třeba erupce na slunci, ale kina se najednou prostě plní a filmy vydělávají. Jednoznačně v plusu bude ostatně i bláznivá pařící komedie pro generaci YouTube Projekt X. Šílené „domácí video“ za nějakých dvanáct milionů dolarů utržilo o prvním víkendu dvacet mega. I když to není balík, na který si producent Todd Phillips navykl díky Pařbám ve Vegas a v Bangkoku, pořád jde o hodně slušný počin, který táhne Projekt X jednoznačně mezi výdělečné snímky.

Přitažlivě koncipovaný film u zámořských kritiků ovšem nepochodil. V recenzích mu je vyčítáno, že… že prostě nefunguje, protože nepřitáhne k postavám ani nezaujme fóry a atmosférou teenagerských bezuzdností, což je u filmové pařby bez příběhu celkem problém. Bohužel ani cílové publikum v Projektu X nevidí kdovíjakou pecku, nová klasika pro náctileté se nám tu zjevně nezrodila.

Na třetí pozici se udržela mariňácká verbovačka Act of Valor. Divákům se celkem líbí, proto mohla propadnout o střídmých 44% a díky 13 milionům rozhojnit své konto na 44 milionů. Tahle levná produkce v minusu rozhodně neskončí.

Filmy na čtvrté až šesté příčce se motají okolo sedmi milionů za uplynulý víkend. Z hitovek, které zvládnou jen z amerického trhu vytěžit sto milionů, je tentokrát nejvýš Nepřítel pod ochranou. Oblíbenou Cestu na tajuplný ostrov 2 totiž srazil nástup Loraxe, který si přetáhl hodně rodinek. Tradičně rychle pak opadá zájem o novinku Tylera Perryho Good Deeds – ta s pětadvaceti miliony zůstává za očekáváním, ale při tom, jak levně Perry točí, to určitě není žádný problém.

Za romantickým superhitem Navždy spolu (už 111 milionů!) bojuje rozpačitá akční komedie Tohle je válka!, jíž trochu tahají z bryndy dolary ze zbytku světa.

Za mizerným Ghost Riderem 2 pak vyskočil oscarový vítěz The Artist. Jeho 81 milionů celosvětově je nicméně na poměry oscarového triumfátora docela slabých. Nebýt předloňského válečného dramatu Smrt čeká všude, jež utržilo v kinech světa jen 49 milionů, Artistovi by se asi kdekdo vysmíval. Už jsme se ale zjevně dostali do doby, kdy všelijaké akademie vybírají za nej tituly roku snímky drobné, až nenápadné. A obyčejný lid po nich kdovíjak nedychtí…

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden jde do kin hororový remake točený zdánlivě na jeden záběr Silent House, další komedie Eddieho Murphyho odsouzená ke krachu A Thousand Words a hlavně velkoprodukce od Disneyho John Carter. O obavách studia i nás diváků už jsme párkrát psali – příští víkend proto bude zatraceně napínavý.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (6)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace