Pohroma novinek: Zklamali Kocour v botách, Niccol i Depp
02:41 | 31.10.2011 |
Jeden megahit, ale jinak jen nejistota nebo rovnou bída. Tak by šlo zhodnotit americké tržby říjnových premiér. Absolutně přesvědčivá totiž byla jen trojka Paranormal Activity, která vydělá studiu a tvůrcům opětovně tak velké peníze, že by polovina zainteresovaných osob nemusela aspoň dva roky šáhnout na práci.
Po monumentálním a ve všech směrech rekordním otvíráku sice zájem rychle opadl, dvoutřetinové poklesy tržeb jsou ale u téhle série normou a hlavně vůbec nezastaví snímek od hravého zdolání žádané stomilionové mety (překonal ji první díl, dvojka už ne). Paranormal Activity 3 si o víkendu připsala dalších osmnáct mega a vytáhla tím průběžný účet na 81 milionů – u filmu s pětimilionovým rozpočtem budí takové zisky ohromný respekt.
Na první příčce ovšem tentokrát stanul někdo jiný: Chlupatý geroj Kocour v botách! Moc radosti ale neměl, a to i přes nastřádaných 34 milionů dolarů o prvním (řádně prosněženém) víkendu. Nenechte se totiž ošálit zlatou medailí a slušným balíkem peněz - na poměry áčkových animáků, při velkorysém nasazení do skoro čtyř tisícovek kin a hlavně s ohledem na minimálně stotřicetimilionový rozpočet (plus horentní náklady na kampaň) je výdělek Kocoura v botách celkem slabý.
Mlíko milující „kocouří Zorro“ sice přesvědčil kritiky o tom, že má právo na vlastní film, a i diváci zvedají palec vesměs nahoru, okoukaná postava z ještě okoukanější shrekovské série ale svoji sólovku evidentně neutáhla. Tržby budou o jednu až dvě třídy nižší než u Shreka a ke kýžené stopadesátimilionové hranici se může Kocour protlačit jen přes extrémní náklonnost diváků v příštích týdnech: A v tu nejde u takhle známé a provařené postavy příliš věřit.
Moc se ale nevedlo ani dalším novinkám. Zázrak nepotkal autorskou novinku režiséra a scenáristy Andrewa Niccola Vyměřený čas, která odstartovala s průměrnými dvanácti miliony. Na film s Justinem Timberlakem a Amandou Seyfried navíc hodně naplivali američtí recenzenti, kteří na rozdíl od prvních českých diváků (jejichž reakce jsou zhruba takhle spokojené) film nepříjemně odstřelili. Vyměřený čas je podle nich jednoznačně nejhorším Niccolovým snímkem, s neživotně naťuknutými úvahami a metaforami a s promarněným potenciálem originální zápletky. No tak uvidíme…
Pravý průser ale leží na páté pozici, tedy až za tanečním remakem Footloose: Tanec zakázán. Jmenuje se Rumový deník a Johnny Depp si v něm vcelku razantně pošramotil image jedné z posledních velkých hereckých star současného Hollywoodu, která točí dobré a hojně navštěvované filmy. Nic z toho tentokrát neplatilo – kritici Deppovu „kubánská misi“ podle spisovatele Huntera S. Thompsona vidí jako nesmyslný a celkově dost zbytečný mišmaš fórů a výstředností, pětimilionový otvírák je pak vztyčeným prostředníčkem od diváků k Deppovi. Ne že by se tedy od Rumového deníku očekávaly kdovíjaké výnosy… ale start za pět mega je u novinky jedné ze tří největších hvězd stříbrného plátna prostě fiaskem. Nebude Johnny nakonec za ty páté Piráty ještě rád?
V druhé půlce žebříčku se celkem stabilně drží Ocelová pěst s průběžnými 73 miliony. Na americkou stovku to ale stačit nebude. Tvůrce musí těšit aspoň trochu vřelejší přijetí ve zbytku světa.
Rámcově podobně, i když v Americe ještě podstatně hůř, na tom jsou noví Tři mušketýři. Jejich čtrnáct mega ze zámoří je vyloženě k smíchu. Výrazně víc tu totiž vydělaly i seriózní dramata The Ides of March, Moneyball a doják Courageous, které kasovní desítku uzavírají.
Dvě pikošky na závěr: Emmerichovo historické drama Anonym udělalo z 265 kin jen jeden milion a při slabých recenzích nemá šanci na dlouhověkost. Sony na něm pořádně prodělá. Naopak u DreamWorks a Paramountu můžou být v klidu, protože nejen v Evropě se slušně rozjel Tintin – 56 milionů za první víkend v 19 zemích, to je chvályhodná vizitka. Kasovní katastrofa nehrozí (americká premiéra však proběhne až o Vánocích).
Kompletní žebříček tržeb k nahlédnutí zde.
Příští týden bude možná trochu hluchý, protože premiéru bude mít jen lupičská komedie Mistrovský plán a třetí Zahulíme, uvidíme. Zvládnou se vychechtané novinky pořádně prosadit?
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry