Rotoskoping jako takový je starý jako sama animace, to jest pravda. Ale technologie, kterou je dělán Nebel, se poprvé použila masivně u toho temného obrazu - tj, že se natočí klasik filmový záznam a ten se prožene digi postprodukcí hodně přepálenými filtry a ručně ještě dodělává...
Narozdíl od rotoskopingu ručního, kde zaznamenaný hraný obraz slouží "jen" jako předobraz hramým postavám a to jenom v podstatě v pohybové a úhlové složce animace...
Rozdíl se samozřejmě zdá zanedbatelný, ale pořád to rozdíl je - zejména v tom smyslu, že ruční práce zůstává ruční prací a že digi podoba umožňuje mnohem pružnější natáčení - ono se vlastně neanimuje, jen se mohutně stylizuje.
A Valčík s bašírem digi rotoskoping využíval jen z části, obsahuje totiž i klasickou animaci, gigitální animaci a mnoho dalších výtvarných postupů...
reagovat
|