Historickou řež smetli Sandler, Bieber i trpaslíci
02:12 | 14.02.2011 |
Who the fuck is Justin Bieber, ptal se kdysi neodolatelně upřímným způsobem Ozzy Osbourne. Možná se teď ptali i cinefilové, které ještě neosvítila záře téhle hudební kometky – ale po uplynulém víkendu v amerických kinech už nemají nárok. Dokonale přístupná, sterilizovaná a samozřejmě skrz naskrz sladká náctiletá hvězda se vyškrábala i na filmová plátna, kde za ní teenageři utratili přes třicet milionů dolarů jen za první víkend.
Je to rozhodně úspěšné entrée, protože dokument Never Say Never o „životu a díle“ nedorostlého hudebního písklete stál chabých třináct milionů. A ani do propagace nemusely jít desítky milionů, protože Bieberova fandovská (ale i haterská) základna je natolik početná, že stačí hodit pár videí na YouTube a publicita je monumentální. Bieberova mramorizace tak proběhla z kasovního hlediska velmi úspěšně, protože snímek má dvaapůlkrát lepší otvírák než film o Jonas Brothers a vyšší tržby i než 3D koncert Miley Cyrus (pravda, ten měl k dispozici výrazně méně kin – mimochodem, Mileyin celovečerák s Hannou Montanou začínal na 32 milionech). Zisky teď sice budou klesat rychleji než u ostatních titulů v žebříčku, ale investory to trápit nemusí: Peněz je už po několika desítkách hodin nastřádáno dost.
Bieberovo Never Say Never má navíc to štěstí, že v rámci hudebních lízátek pro malé holčičky, jež distributoři drze importují na stříbrná plátna, neproráží cestu jako první. Výše zmíněné hudební hvězdičky od Disneyho stihly už sklidit většinu nenávisti (dozajista zasloužené) a biografie šestnáctiletého (!) Kanaďana tak je hodnocena poměrně střízlivýma, vstřícnýma očima. Minimálně tedy z perspektivy zámořské kritické obce, která dává opatrně palec nahoru. Recenzenti asi mají radost, že Bieber jejich potomky nabádá k slušnému chování a životnímu optimismu, a ne k fetování a k postelovým experimentům s chlupatými transexuály. A proto drobnému zpěvákovi přejí.
Popový Mirek Dušín díky svému nástupu zle prohnal i zkušeného hitmakera Adama Sandlera. Jeho nová romantická komedie přišla nečekaně už v únoru, a to samozřejmě hlavně kvůli svátku svatého Valentýna. Ten se ale bude slavit až dnes – a tržby díky tomu zůstanou relativně vysoké i přes všední dny. Romantika Zkus mě rozesmát, ve které Sandler váhá mezi sexbombou s postavou Brooklyn Decker a uťápnutou kamarádkou s tváří Jennifer Aniston, na úvod malinko zklamala, když si připsala „pouze“ 31 milionů. Přeci jenom spojení dvou hereckých kasovních jistot nabádalo k velkolepějšímu rozjezdu. Jenže Sandlerovi polehounku dochází pára a Jennifer Aniston pomalu, leč evidentně vyklízí těžce dobyté pozice, jak koneckonců naznačují i její loňská zklamání Exmanželka za odměnu a Záměna (životnost romantických královen je holt omezená, Meg Ryan a Julia Roberts by o tom mohly psát románové ságy).
VÝDĚLKY FILMŮ ADAMA SANDLERA
TRŽBY VALENTÝNSKÝCH ROMANTIK
Spojení dvou velkých komerčních stálic posledních let (a to se v menší roli objeví i Nicole Kidman) nicméně představuje takovou sázkou na jistotu, že si i vrávorající film nejspíš bez problémů dojde pro kýžených sto milionů dolarů. A to jako už dvanáctý titul ze Sandlerovy filmografie. S ohledem na rozpočet, jenž kvůli vysokým honorářům zúčastněných hvězd nakynul zhruba na osmdesát melounů, to není kdovíjaká suma. Ale v celkovém úhrnu potvrzuje minimálně to, že se Sandler ani jeho protihráčka ještě nějaký ten rok nemusí bát o práci. Což je fajn hlavně v situaci, kdy Zkus mě rozesmát sbírá samé negativní ohlasy...
Výrazně větší spokojenost tak může panovat u Disneyho. Proslulá továrna na pohádky, která si jméno budovala před více jak osmdesáti lety díky snímkům jako Sněhurka a sedm trpaslíků, se tak trochu vrátila na místo činu – mezi trpajzlíky. A vyplatilo se. Postmoderní taškařice Gnomeo a Julie, která v příběhu o sádrových permonících odkazuje nejen na Shakespeara, překvapivě ukázala, že lid pořád ještě není všemi těmi barevnými 3D báchorkami přejezen. I bez silné značky, bez řízných trailerů a bez mohutné podpory distributora se může chytit druhořadý animák. Gnomeo a Julie si připsalo za první víkend 25 milionů, což se může zdát jako pakatel oproti pixarovkám a největším „kresleným“ hitům, ovšem předpovědi hovořily o výrazně nižších cifrách. Rozpočet navíc nemohl být kdovíjak vysoký - proto jednoznačná radost.
Recenze a ohlasy na Gnomea s Julií jsou průměrné, pohříchu ještě horší reakce však letí na vrub historicko-akční novinky režisér Kevina Macdonalda The Eagle. Channing Tatum a Jamie Bell v ní krájejí protivníky nejrůznějšího vzezření i původu (ovšem v rámci měkkého ratingu PG-13), jenže ani tahle skutečnost diváky do kina nepřivábila. Osmimilionové tržby jsou slabé a podle předpokladů přinášejí žánru další nepříznivou komerční zkušenost. Pro tyhle nedokonalé historické flákoty prostě není v dnešních multiplexech prostor. Smiřme se s tím.
Za vydatnou dávkou novinek, které alespoň trochu zvedly náladu hollywoodským účetním, už pochopitelně najdete jen staré známé. V první pětce se vcelku nečekaně udržela žánrovka The Roommate, na níž jsou podle všeho nejzajímavější tělesné přednosti jeho mladých hereček a herců. Levný projekt má nicméně už při průběžných 26 milionech jistotu čistého zisku pouze z kin.
Na dostřel ke stomilionové hranici se přiblížilo oscarové retro Králova řeč, doslova jen chloupek pak chybí na sedmé příčce komedii Hlavně nezávazně k zaokrouhlení amerických tržeb na šedesát mega.
Za trojblokem filmů, které skončí v plusu, se krčí ztrátový thriller Sanctum 3D. Tomu nepomohly ani 3D kamery od Jamese Camerona, ani jeho jméno v kolonce „producent“.
Westernový velehit Opravdová kuráž pak na devátém místě zdolal metu 160 milionů jen ze Severní Ameriky. A desítku uzavírá comicsový Zelený sršeň, jenž se zvolna přibližuje dvě stě milionům celosvětově.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden se dá čekat další nelítostná bitka mezi hity střední svítivosti. Michael Bay a Steven Spielberg totiž vyprodukovali sci-fi pro teenagery Jsem číslo čtyři, která se postaví dalšímu dílu veledebilní, leč finančně veleúspěšné komediální série Agent v sukni. A aby toho nebylo málo, zkusí Liam Neeson zopakovat superúspěšných 96 hodin prostřednictvím thrilleru Neznámý. Konečně je na co chodit. Konečně je co sledovat v pokladnách...
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry