Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Fincherův film roku finančně neoslnil


ikona
Cival
david finchertržby
Protlačil se životopis Facebooku na první příčku kasovního žebříčku?  

Titulek vás mohl trochu zmást, takže pár menších upřesnění: Je nad slunce jasnější, že u diváků se největší oblibě za rok 2010 bude těšit Nolanův Počátek. Kritici, minimálně ti zámořští, však preferují The Social Network. Film o bouřlivých okolnostech vzniku Facebooku napsal scenárista Aaron Sorkin a režíroval perfekcionista David Fincher. Už před půl rokem se básnilo o tom, jak brilantně je napsán, už měsíc se oslavuje to, jak mistrně je natočen. A proto ani nepřekvapilo, že jen pět ze 168 recenzí zaznamenaných na RottenTomatoes bylo negativních. 97% textů film chválí, nebo spíš vynáší do nebes.

Kritici totiž film obdařili průměrným hodnocením 9,2/10. Ani diváci nepochybují o výjimečných kvalitách Fincherovy novinky – hodnocení na IMDb je momentálně na 8,6 hvězdičkách z deseti možných. Zatímco ale kritická obec hovoří o mistrovském díle a novém opusu o rozměrech Kmotra nebo Občana Kanea, film zatím v monumentální diváckou událost nevyrostl. Není po něm tak šílená poptávka, necloumá světem… Prozatím. 23 milionů dolarů utržených za první víkend v distribuci je „pouze“ velmi pěkným začátkem, který se u oscarového favorita cení. K pozici velkého hitu ale vede dlouhá štreka.

U Sony budou asi hodně napjatí, jak se spokojenost publika projeví na výdělcích v příštích dnech a týdnech. Hodně diváků si totiž u The Social Network pořád nedokáže úplně představit, čím by mohl být tak geniální a proč má vlastně srážet na kolena – bude proto rozhodující, jak moc se vynikající reputaci podaří vpíchnout divákům pod kůži a jak přesvědčivě bude šeptanda řvát „běž na ten majstrštyk, kámo“.

Vydělávat v delším časovém horizontu přitom není žádná legrace. Stačí se podívat na případ Affleckova Města. Otvírák taktéž za 23 mega, vynikající ohlasy a díky nim i třetinové propady. Dalších deset milionů přihrál tento víkend (stačilo to na čtvrté místo žebříčku), přesto jsou průběžné tržby momentálně „jen“ na 64 milionech. S ohledem na skromný rozpočet to je výborný výsledek, protože film se už fakticky zaplatil. Je ale škoda, že biják s tak výbornou pověstí a s náběhem na Oscary to dost pravděpodobně nedotáhne na stomilionovou metu, která vyděluje velké hity od běžné produkce. A ano, The Social Network má před sebou podobně složitý úkol. Těžko soudit, jak se s ním popasuje.

Pojďme dál. Hned tři snímky o víkendu utržily deset milionů. O pár dolarů víc než zmíněné Město nasbírala jednak Legenda o sovích strážcích, animovaný 3D propadák od Zacka Snydera, a pak i Wall Street 2. Sequel, jímž se mezi elitu vrací Oliver Stone, na tom finančně taky není dvakrát dobře. Stál sedmdesát milionů, vyděláno má ale zatím jen 35. Stonea budou muset tradičně podržet neamerické trhy.

Pátá pozice připadla prý vynikající a velmi inteligentní komedii Easy A. Nenápadný hit si nahrabal už 42 milionů, investice do něj přitom byly sotva pětinové. Tomu se říká výdělek! 

O příčku níž se pak zuby nehty drží taškařice o ženách a pro ženy Zase ona! Tu naopak kdekdo pomlouvá a označuje za kapitální slátaninu. Třetinový pokles výdělků a průběžných šestnáct milionů nicméně aspoň trochu zjemňují kasovní neúspěch (film stál jen dvacku).

Smutný pohled je na sedmou a osmou pozici, kde se krčí dvě hororové novinky s 5,3 miliony dolarů - Případ číslo 39 a Let Me In. Oba dryáky startovaly jen ve dvou tisícovkách kin, proto se z nich nemohly vyklubat kdovíjaké hity. I tak je pět milionů šokantně málo. Případu číslo 39 určitě ublížily dlouhé odklady premiéry a skutečnost, že tenhle slaboulinký vývar ze známých ingrediencí má spíš parametry direct-to-video produkce (film byl u nás koneckonců na videu uveden už na jaře). Horor Let Me In naproti tomu působí velmi lákavě a velebí ho i kritici a první diváci – problém je pouze v tom, že jde o de facto zbytečný remake vynikajícího snímku Ať vejde ten pravý, situovaný do „popcornově neatraktivních“ omšelých kulis, navíc distribuovaný slaboulinkou společností Overture Films. Možná nejchválenější horor roku kvůli tomu absolutně propadl. A určitě lehce zatřásl důvěrou Hollywoodu v talentovaného režiséra Matta Reevese (Monstrum).

Desítku uzavírají thriller Ďábel a animovaná ostuda Alfa a Omega 3D.

Kompletní žebříček zde.

Za týden se v kinech zjeví romantická komedie s Katherine Heigl Pod jednou střechou, 3D vlně nejspíš zas trochu ublíží teen horor My Soul To Take a dojemný příběh z dostihů naservíruje drama Secretariat.

P.S.: Zajímavost - přesně loni touto dobou obsadil první příčku snímek Zombieland, ve kterém stejně jako v The Social Network ztvárnil hlavní roli Jesse Eisenberg. I tržby byly podobné...

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace