Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

3D už není cool


ikona
KarelR
3dhobitj. j. abramsjon favreaujoss whedonresident eviltémathorzack snyder
Návštěvnící Comic-Conu mají jasno. Bez 3D je líp. 

Vzpomínáte si ještě na minulý Comic-Con, který byl plný nadšení z 3D? Jásalo se u futuristického Trona i u Avatara, po jehož obrovském úspěchu v kinech se hollywoodská mašinérie rozhodla nebojácně kráčet trojrozměrnou cestou. Všichni tedy ohlásili kupu 3D filmů, jenže stačilo pár laciných konverzí a diváctvo se začalo ošívat. Vážně potřebujeme z prostoru vyříznutého Persea a podobně nevychytanou Alenku? A proč se najednou do 3D převádí i blížící se Harry Potter nebo Gulliverovy cesty?

Přesycení 3D potravou se čekalo odjakživa, málokdo by si ale tipnul, že přijde tak brzy. Vlastně k tomu stačil jeden rok a na Comic-Conu už se netleskalo filmům, které si plně užijete jen s brýlemi na nose. Velkého aplausu se naopak dočkal každý, kdo slíbil, že se 3D vyhne. Když tedy Jon Favreau řekl, že nechtěl točit Kovboje a vetřelce na digitál (přišel by tak o klasický westernový look), a tudíž nebudou ve 3D, publikum začalo jásat. "Za ušetřené peníze na to radši běžte dvakrát.", přisadil si ještě. Potlesku se dočkal i J. J. Abrams, který na panelu Vizionářů slíbil, že Super 8 rozhodně zůstane ve 2D. Jeho reakce na aplaus? "Zajímavé. Nemáte zač."

Vedle Abramse sedící Joss Whedon posléze vysvětloval, proč se MGM snažilo vytáhnout Cabin in the Woods do 3D. A samozřejmě šlo o to, že byly ve 3D všechny nadcházející horory. Současný stav? Od konverze se možná upustí (když nejsou peníze ani na Bonda, proč utrácet tady?), což by mohlo vést k zajímavé propagační kampani. Jak Whedon v položertu naznačil, třeba nás čekají trailery s hlubokým voice-overem hlásajícím "2D! Neuvěříte tomu, že můžou věci přebíhat přes plátno! Cabin in the Woods je jako obrázek!" Prý by to mohla být další revoluce ve filmovém byznysu.

O nejzásadnější ne-3D oznámení celého Conu se ale postarali pánové z webu TheOneRing.net. Ti totiž na LOTRovském panelu vyřídili vzkaz od Petera Jacksona, který došel k rozhodnutí, že se Hobit nebude natáčet ve 3D. Jistě jde především o zmenšení rozpočtu kvůli finanční krizi MGM, s největší pravděpodobností to ale znamená, že nehrozí ani konverze. Bilbo a spol. by tudíž měli také být "jako obrázek", ačkoliv si z toho trailery asi utahovat nebudou. Na panelu mimochodem proběhla anketa, zda někdo vůbec chce vidět Hobita ve 3D, a všech 450 dotázaných jednohlasně zaškrtlo "ne". Srozumitelněji už to snad ani nejde.

Uvidíme, zda se studia začnou po letošním Comic-Conu nenápadně vracet k 2D, anebo z těch pár fandovských výkřiků a pomalu klesajících tržeb z IMAXů moc velkou hrůzu nemají (nápověda: b je správně). Situace se každopádně začíná obracet, a po reakcích na některé promítnuté kusy filmů (Resident Evil 4 - peklo v pekelném 3D, Thor - pecka se zbytečným 3D) by se alespoň mohlo začít víc přemýšlet nad tím, čemu může třetí rozměr vážně prospět. A u čeho je akorát proto, že skáčou z okna všichni ostatní.

UPDATE: Zack Snyder potvrdil, že se chvíli plánovaná 3D konverze Sucker Punch konat nebude. Podle jeho ženy Deborah (producentka filmu) by mu to "víc uškodilo, než pomohlo." Cameronův sen o tom, že si budou silné režijní osobnosti moct prosadit 3D, se tedy opravdu naplňuje krapet opačně. Když si umíte dost dupnout, studio vám povolí 2D.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (39)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace