Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Počátek: Recenze

příspěvky 221 - 240 Napsat příspěvek
Připadá mi poměrně zřejmé, že kopanec na Limbus normálně funguje, ale daný člověk musí vědět, že ho má čekat. Proto nejdřív ten elektrický šok, který se projeví v Limbu ve formě bouře: a v tu chvíli nemůže Fischera nakopnout Eames sám, protože musí mít jistotu, že ho našli a HLAVNĚ, musí dostat Fischera z Limbu dřív, než podminuje budovu (pak by se těžko lezlo do trezoru). Proto Cobb a Ariadne říkají, že ho musí nakopnout oni: tím, že ho shodí z mrakodrapu, když jim dá Eames znamení. Jinak podminování základny je kopanec pro Cobba s Ariadne, přičemž Cobb tam zůstane.

Problém s Limbem je ten, že to není běžná úroveň snu někoho, ale sdílený prostor, který je dost nevypočitatelný a nikdo ho ještě neprozkoumal. Rozhodně mi nepřipadá, že by se schéma zhroutilo jako domeček z karet. Viděl jsem film třikrát během dvou dnů a systematicky v něm problém nevidím, jen má otevřenou možnost interpretace fabule.
174492
Připadá mi poměrně zřejmé, že kopanec na Limbus normálně funguje, ale daný člověk musí vědět, že ho má čekat. Proto nejdřív ten elektrický šok, který se projeví v Limbu ve formě bouře: a v tu chvíli nemůže Fischera nakopnout Eames sám, protože musí mít jistotu, že ho našli a HLAVNĚ, musí dostat Fischera z Limbu dřív, než podminuje budovu (pak by se těžko lezlo do trezoru). Proto Cobb a Ariadne říkají, že ho musí nakopnout oni: tím, že ho shodí z mrakodrapu, když jim dá Eames znamení. Jinak podminování základny je kopanec pro Cobba s Ariadne, přičemž Cobb tam zůstane. Problém s Limbem je ten, že to není běžná úroveň snu někoho, ale sdílený prostor, který je dost nevypočitatelný a nikdo ho ještě neprozkoumal. Rozhodně mi nepřipadá, že by se schéma zhroutilo jako domeček z karet. Viděl jsem film třikrát během dvou dnů a systematicky v něm problém nevidím, jen má otevřenou možnost interpretace fabule.
1 0
reagovat
*spoiler*spoiler*spoiler* a neslouzi Eamesuv kopanec k navratu do dvojky? Samozrejme se tam pocita s tim, ze se dostanou nejdrive z limba...
174484
*spoiler*spoiler*spoiler* a neslouzi Eamesuv kopanec k navratu do dvojky? Samozrejme se tam pocita s tim, ze se dostanou nejdrive z limba...
1 0
reagovat

Rob Roy

To je fakt, nakopnutí má na Pustinu nějakej vliv, ale asi tě neprobudí, protože to by mohli Saita hned dorazit a pak ho jen nakopnutím vrátit zpátky. Viděl bych to tak, že Nolan potřeboval aby se ve filmu něco dělo, něco mohlo explodovat. Prostě jakmile do toho "sofistikovaně" chytrýho filmu začneš moc šťourat, jeho schéma se zhroutí jak domeček z karet (nemyslim to dramatický!). V tomhle případě to Scorsese se Shutter Islandem pořešil dost líp, tam se jinej výklad obhájit skoro určitě nedá.
174471
To je fakt, nakopnutí má na Pustinu nějakej vliv, ale asi tě neprobudí, protože to by mohli Saita hned dorazit a pak ho jen nakopnutím vrátit zpátky. Viděl bych to tak, že Nolan potřeboval aby se ve filmu něco dělo, něco mohlo explodovat. Prostě jakmile do toho "sofistikovaně" chytrýho filmu začneš moc šťourat, jeho schéma se zhroutí jak domeček z karet (nemyslim to dramatický!). V tomhle případě to Scorsese se Shutter Islandem pořešil dost líp, tam se jinej výklad obhájit skoro určitě nedá.
Rob Roy
1 0
reagovat

Jsem snad jediněj, kdo věří v Occamovu břitvu?

Proč nikdo neuvažuje nad tím, že tam žádné komplikace nejsou, a tak jak Dokonalý trik je to analytická skládačka. Cobova vysvětlovačka pro Mal a Ariadne byla úplně dryáčnická a zřetelná(tak jak byla vysvětlovačka před koncem Dokonalého triku).
Takže kostky před samotným dějem filmu jsou rozvrženy takto: v mládí Cobb spolu s manželkou Mal experimentovali se sny, v jednom žili 50 subjektivních let, až Mal ztratila pojem o realitě. Cob jí tedy vnukl myšlenku, že v realitě nežije a spolu se zabili. V Mal ale myšlenka zůstala a zabila se i v realitě, s tím, že to narafičila tak, aby to vypadalo, že ji zabil Cob (což byl její vyjednávací argument, aby se Cob zabil s ní). Cob z toho získal trauma. Takové, že se mu Mal a související symboly z podvědomí začala plést do snů, proto přestal dělat architekta, a dělal jenom spáče, kde Mal napáchala menší škody.
Samotný děj: Snaha o krádež informací ze Saita, později se ukáže, že test schopností Cobba (pro diváka zároveň první část tutoriálu o fungování snů). Nabídka Saita, že zmanipuluje Cobbovy záznamy v USA, když pro něho udělá práci. Cobb přijímá, buduje tým, připravuje akci (druhá část tutoriálu; dále pro diváka zastává funkci „Watsona“ Ariadne). Zahájení akce – vstup do Cobbova snu (od té chvíle, vše až do konce sen nebo limbo). Akce probíhá, jde špatně, ale na konci je Fischerovi myšlenka vložena; Cobb jde do fischerova limba, ale nejde ven; na první snové úrovni (v autě ve vodě) se neprobouzí = utopí se = padá do vlastního limba.
Poslední záběr neberu jako dvojsmyslný, je dost dlouhý, vycentrovaný na káču; z principu, pokud se má něco točit do nekonečna, do konečně dlouhého záběru to nezakomponujeme, že ano.
Limbo se mí nelíbí, na můj vkus se moc chová jako Deus ex machina.
Oproti předchozím nolanovým filmům je scénář děravej jak cedník – né že by to odflákl, ale chtěl vymyslet hodně sofistikovaný systém a přecenil síly.
Tohle už scénář zjevně neřešil, ale podle mě je to díra jak prase: myšlenka sice byla Fischerovi vnuknutá, ale to neznamená, že byla odstraněna jeho obrana v první snové. A bylo jasně řečeno, že týden v ní naživu nevydrží (když se rozhodovali co dál, tak jsem čekal, že v hlubších snech budou řešit nejen vnuknutí plánované, ale i odstranění obrany, což se nestalo). Takže všichni pak spadnou do limba, prožijou tam kdoví co a kdo ví jak dlouho, a až přestane působit sedativum a všichni se v letadle proberou, Fischer kolem sebe uvidí sedět bandu slintajících idiotů. Takže se to vlastně nepovedlo.
V podstatě mi hodně vadí, že Nolan „vyřešil“ Cobba, ale vyprdl se na zbytek teamu, ačkoliv ti taky tlačili děj filmu.
174465
Proč nikdo neuvažuje nad tím, že tam žádné komplikace nejsou, a tak jak Dokonalý trik je to analytická skládačka. Cobova vysvětlovačka pro Mal a Ariadne byla úplně dryáčnická a zřetelná(tak jak byla vysvětlovačka před koncem Dokonalého triku). Takže kostky před samotným dějem filmu jsou rozvrženy takto: v mládí Cobb spolu s manželkou Mal experimentovali se sny, v jednom žili 50 subjektivních let, až Mal ztratila pojem o realitě. Cob jí tedy vnukl myšlenku, že v realitě nežije a spolu se zabili. V Mal ale myšlenka zůstala a zabila se i v realitě, s tím, že to narafičila tak, aby to vypadalo, že ji zabil Cob (což byl její vyjednávací argument, aby se Cob zabil s ní). Cob z toho získal trauma. Takové, že se mu Mal a související symboly z podvědomí začala plést do snů, proto přestal dělat architekta, a dělal jenom spáče, kde Mal napáchala menší škody. Samotný děj: Snaha o krádež informací ze Saita, později se ukáže, že test schopností Cobba (pro diváka zároveň první část tutoriálu o fungování snů). Nabídka Saita, že zmanipuluje Cobbovy záznamy v USA, když pro něho udělá práci. Cobb přijímá, buduje tým, připravuje akci (druhá část tutoriálu; dále pro diváka zastává funkci „Watsona“ Ariadne). Zahájení akce – vstup do Cobbova snu (od té chvíle, vše až do konce sen nebo limbo). Akce probíhá, jde špatně, ale na konci je Fischerovi myšlenka vložena; Cobb jde do fischerova limba, ale nejde ven; na první snové úrovni (v autě ve vodě) se neprobouzí = utopí se = padá do vlastního limba. Poslední záběr neberu jako dvojsmyslný, je dost dlouhý, vycentrovaný na káču; z principu, pokud se má něco točit do nekonečna, do konečně dlouhého záběru to nezakomponujeme, že ano. Limbo se mí nelíbí, na můj vkus se moc chová jako Deus ex machina. Oproti předchozím nolanovým filmům je scénář děravej jak cedník – né že by to odflákl, ale chtěl vymyslet hodně sofistikovaný systém a přecenil síly. Tohle už scénář zjevně neřešil, ale podle mě je to díra jak prase: myšlenka sice byla Fischerovi vnuknutá, ale to neznamená, že byla odstraněna jeho obrana v první snové. A bylo jasně řečeno, že týden v ní naživu nevydrží (když se rozhodovali co dál, tak jsem čekal, že v hlubších snech budou řešit nejen vnuknutí plánované, ale i odstranění obrany, což se nestalo). Takže všichni pak spadnou do limba, prožijou tam kdoví co a kdo ví jak dlouho, a až přestane působit sedativum a všichni se v letadle proberou, Fischer kolem sebe uvidí sedět bandu slintajících idiotů. Takže se to vlastně nepovedlo. V podstatě mi hodně vadí, že Nolan „vyřešil“ Cobba, ale vyprdl se na zbytek teamu, ačkoliv ti taky tlačili děj filmu.
Jsem snad jediněj, kdo věří v Occamovu břitvu?
1 0
reagovat
Éééé, taky mám jeden dotaz, který tady nikdo nevznesl, takže jsem asi o level hloupější. Proč Eames instaluje kopanec ve sněžné části? (3. úroveň), když nemá koho probouzet? Dom a Ariadne jsou v limbu a ostatní mrtví (tzn. taky v limbu - pustině)a tamodtud se nedá dostat běžným nainstalováním pádu uspaného
174463
Éééé, taky mám jeden dotaz, který tady nikdo nevznesl, takže jsem asi o level hloupější. Proč Eames instaluje kopanec ve sněžné části? (3. úroveň), když nemá koho probouzet? Dom a Ariadne jsou v limbu a ostatní mrtví (tzn. taky v limbu - pustině)a tamodtud se nedá dostat běžným nainstalováním pádu uspaného
1 0
reagovat
Právě jsem se vrátil z kina a ... Nemám slov ... Čekal jsem hodně a obdržel jsem ještě více, což se v dnešní době moc často nestává ...

Film mi padnul na můj vkus jako prdel na hrnec a já s čistým svědomím dávám 10* Sice existuje několik momentů, se kterými jsem si moc nerozumněl a také mě připadalo, že ve filmu se vyskytuje několik logických nesrovnalostí, ale toto všechno snad opadne při dalším shlédnutí 8)
174455
Právě jsem se vrátil z kina a ... Nemám slov ... Čekal jsem hodně a obdržel jsem ještě více, což se v dnešní době moc často nestává ... Film mi padnul na můj vkus jako prdel na hrnec a já s čistým svědomím dávám 10* Sice existuje několik momentů, se kterými jsem si moc nerozumněl a také mě připadalo, že ve filmu se vyskytuje několik logických nesrovnalostí, ale toto všechno snad opadne při dalším shlédnutí *8)*
1 0
reagovat
Macejko: Predvčerom. :D
174454
Macejko: Predvčerom. *:D*
1 0
reagovat

jaLO

Jasné, na tento fakt som zabudol, ale predsa - ak by to aj zo začiatku považovali za realitu, hneď by si uvedomili, že sú vo sne, keď by začali zhmotňovať svoje predstavy. Presne ako Mal a Cobb v ich 50 ročnom sne. Zabili sa, fajn, ale prečo s tým tak otáľali? Naozaj sa ospravedlňujem za toľké prplanie sa v tom, ale koniec koncov už to bolo spomenuté - kedy sme ako filmoví fanúšikovia mali šancu preberať niečo podobné? :)
174450
Jasné, na tento fakt som zabudol, ale predsa - ak by to aj zo začiatku považovali za realitu, hneď by si uvedomili, že sú vo sne, keď by začali zhmotňovať svoje predstavy. Presne ako Mal a Cobb v ich 50 ročnom sne. Zabili sa, fajn, ale prečo s tým tak otáľali? Naozaj sa ospravedlňujem za toľké prplanie sa v tom, ale koniec koncov už to bolo spomenuté - kedy sme ako filmoví fanúšikovia mali šancu preberať niečo podobné? *:)*
jaLO
1 0
reagovat

Macejko

Veď proste ty tam budeš tak dlho že už nebudeš vedieť čo je čo. Po čase ti začne šibať z toho. Čo je na tom také ťažké pochopiť ???
174449
Veď proste ty tam budeš tak dlho že už nebudeš vedieť čo je čo. Po čase ti začne šibať z toho. Čo je na tom také ťažké pochopiť ???
Macejko
1 0
reagovat
Nikdy si nepametame zaciatok sna :) ...Ja by som to tak nehrotil, skratka by som prijal fakty...podsvetie je zle a bum ?)
174448
Nikdy si nepametame zaciatok sna :) ...Ja by som to tak nehrotil, skratka by som prijal fakty...podsvetie je zle a bum *?)*
1 0
reagovat

jaLO

veď dobre, ale z akého dôvodu by to mali začať vnímať ako skutočný svet? veď predsa nie je dôvod, aby zabudli kde sú, ako sa tam ocitli a čo robili pred tým.
174447
veď dobre, ale z akého dôvodu by to mali začať vnímať ako skutočný svet? veď predsa nie je dôvod, aby zabudli kde sú, ako sa tam ocitli a čo robili pred tým.
jaLO
1 0
reagovat
Problem s pustinou vidim v tom, ze stratis prehlad, co je realita a co nie. Ten svet ti pride realny, stane sa tvojou kazdodenostou a zamotas sa do predstav vo svojej hlave tak moc, ze bud uz nevylezies, alebo aj ked vylezies, tak nerozoznas realitu ...a neodbachnes sa, leboto vnimas ako skutocny svet:)
174446
Problem s pustinou vidim v tom, ze stratis prehlad, co je realita a co nie. Ten svet ti pride realny, stane sa tvojou kazdodenostou a zamotas sa do predstav vo svojej hlave tak moc, ze bud uz nevylezies, alebo aj ked vylezies, tak nerozoznas realitu ...a neodbachnes sa, leboto vnimas ako skutocny svet:)
1 0
reagovat
Odpovedzte mi len na jedno: prečo sa teda všetci tak báli dostať sa do Pustiny, keď sa tam stačilo odprásknuť vysnívanou pištoľou a v okamihu by boli naspäť v predchádzajúcej úrovni?
174444
Odpovedzte mi len na jedno: prečo sa teda všetci tak báli dostať sa do Pustiny, keď sa tam stačilo odprásknuť vysnívanou pištoľou a v okamihu by boli naspäť v predchádzajúcej úrovni?
1 0
reagovat

The Joker

SPOILER Myslim, ze deckam brani ta babicka , aspon podla toho telefonatu som z nej citili velmi nepriatelske vlny, alebo mozno deti nemozu vycestovat do zahranicia, kvoli tomu, ze otec je hladany...to su moje teorie, ktorymi som si vysvetlil tie decka...
174438
SPOILER Myslim, ze deckam brani ta babicka , aspon podla toho telefonatu som z nej citili velmi nepriatelske vlny, alebo mozno deti nemozu vycestovat do zahranicia, kvoli tomu, ze otec je hladany...to su moje teorie, ktorymi som si vysvetlil tie decka...
The Joker
1 0
reagovat
Hairy_Ass: *spoiler*spoiler*spoiler* Zastřelili se. Já teda spíš přemýšlím, proč se Cobb nemůže s dětmi setkat mimo Státy a proč návrat domů (do USA) označuje za návrat do reality... ;)
174431
Hairy_Ass: *spoiler*spoiler*spoiler* Zastřelili se. Já teda spíš přemýšlím, proč se Cobb nemůže s dětmi setkat mimo Státy a proč návrat domů (do USA) označuje za návrat do reality... ;)
1 0
reagovat

SPOILER(S)

Tak jsem to konečně viděl na vlastní bulvy. Musím říct, že největší WTF moment pro mě nebyla ta káča na konci nebo různý časový přesmičky, ale to jak se DiCaprio najednou z ničeho nic probral v tom letadle, jako by se nechumelilo. Jak se dostali se Saitem z tý Pustiny?

Omlouvám se, jestli se to tady už řešilo.
174428
Tak jsem to konečně viděl na vlastní bulvy. Musím říct, že největší WTF moment pro mě nebyla ta káča na konci nebo různý časový přesmičky, ale to jak se DiCaprio najednou z ničeho nic probral v tom letadle, jako by se nechumelilo. Jak se dostali se Saitem z tý Pustiny? Omlouvám se, jestli se to tady už řešilo.
SPOILER(S)
1 0
reagovat
Prepáč, Civale, ale keď mňa to totálne dorazilo. Nemôžem si pomôcť :)
174422
Prepáč, Civale, ale keď mňa to totálne dorazilo. Nemôžem si pomôcť *:)*
1 0
reagovat
I patos by měl mít své meze :D
174417
I patos by měl mít své meze *:D*
1 0
reagovat
Môže byť niečo ešte lepšie než dokonalé? Logika nám vraví, že nie, nemôže. Ale v prípade Chrisa Nolana to neplatí. Stvoril Temného Rytiera, Dokonalý trik a Memento, teda filmy, ktoré boli a sú dokonalé. Ale Inception je niečo viac. Je absolútne božský, skvostný, brilantný a preskočil všetky latky nastavené režisérovými minulými dielami. Inception je najlepším filmom dekády 2000 - 2010. Nič podobné som ešte nevidel.
174416
Môže byť niečo ešte lepšie než dokonalé? Logika nám vraví, že nie, nemôže. Ale v prípade Chrisa Nolana to neplatí. Stvoril Temného Rytiera, Dokonalý trik a Memento, teda filmy, ktoré boli a sú dokonalé. Ale Inception je niečo viac. Je absolútne božský, skvostný, brilantný a preskočil všetky latky nastavené režisérovými minulými dielami. Inception je najlepším filmom dekády 2000 - 2010. Nič podobné som ešte nevidel.
1 0
reagovat
Je škoda že se netočí víc takových filmů u kterých se do nekonečna řeší jestli je Deckard replikant nebo ne, jak to bylo u 12 opic apod. Zato tech nudnych a zbytecnych sracek...
174415
Je škoda že se netočí víc takových filmů u kterých se do nekonečna řeší jestli je Deckard replikant nebo ne, jak to bylo u 12 opic apod. Zato tech nudnych a zbytecnych sracek...
1 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se