Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Predátoři nestačili na Twilight a Padoucha


ikona
Cival
predatortržby
Úspěšný víkend přál spořivým filmovým novinkám... 

Tak tak. V zámořském kasovním žebříčku se nejdrsnější vesmírní lovci zjevili až na třetím fleku. Ani umístění za novým animákem a romantickými upíry ovšem nemusí studiu Fox nahánět hrůzu. Vyplatil se totiž přístup producenta Roberta Rodrigueze, který Predátorům přikázal šetrný návrat ke kořenům. Jak k prvnímu dílu, tak i ke kořenům stromů v džungli, v níž nová jednotka elitních zabijáků čelí proslulým potvorám.

Oldschoolové pojetí sice nepřináší bombastickou akční sci-fi pro nové tisíciletí, stejně tak nevedlo ke zrodu další klasiky, kterou by šlo bez problémů promítat v dvojprogramu s prvním Predátorem. Zrodila se „akorát“ poctivě snaživá žánrovka, která alespoň neprzní sérii tak jako AVP nebo AVP 2. Rodriguez z producentské židle dohlédl na to, aby se šetřilo a rozpočet díky tomu prý nepřesáhl 40 milionů dolarů. V kinech se tedy promítá de facto nízkorozpočtová podívaná. A Predátoři díky tomu mohli vydělat i relativně skromný peníz, aniž by to sérii pohřbilo…

Studio proto může být s Predátory spokojené, přestože za ně diváci utratili „jen“ 25 milionů dolarů. Stejná suma zlomila vaz nostalgickým akčňákům A-Team a Zatím spolu, zatím živí, třikrát levnějším Predátorům ale bohatě stačí. V Americe snímek utrží okolo šedesáti mega, malinko vyšší suma se od něj čeká ve zbytku světa, což v souhrnu dává reálné šance na vznik dalšího dílu (nová verze má navíc solidní ohlasy).

Závratný optimismus ovšem nehrozí. Chlapské žánry na tom pořád nejsou příliš dobře a predátoří opening nedává naději, že by případná další lovecká jatka mohla pracovat s výrazně vyšším rozpočtem, za větší pozorností médií i „běžných“ diváků. Stačí si uvědomit, že i problematický Alien vs. Predator svého času otevřel za 38 mega. Zájem o tyhle potvory postě dál spíš upadá, novinka dvojice Antal - Rodriguez se z toho akorát zvládla vylhat snížením nákladů. Nicméně… aspoň že tak.

TRŽBY FILMŮ S PREDÁTORY

Spoustu otázek okolo úsporného rozpočtu rozvířil i nový animák Já, padouch. Ten vypadá jako klasická animovaná velkoprodukce, jejichž pořizovací náklady se v Hollywoodu momentálně pohybují někde mezi 150 – 200 miliony dolarů. U Padoucha se ovšem v kolonce „rozpočet“ uvádí těžko uvěřitelných 69 milionů! Že by šlo o účetní kouzla, jimiž si chtěla distribuční společnost Universal pojistit proti případnému komerčnímu neúspěchu? Zasvěcené hlasy spíš předpokládají, že Já, padouch těží z toho, že vznikl v útrobách zbrusu nového animačního studia Illumination Entertainment. To zatím jednoduše nemůže rozhazovat a kdovíjak štědře honorovat své zaměstnance. Proto jsou náklady na devadesátiminutovou rodinnou taškařici minimální. Navzdory zaměnitelné kampani se teď o Já, padouch s nadsázkou mluví jako o „kresleném Districtu 9“ letošní sezóny.

Platí to se vším všudy. Film posbíral výborné recenze, s nadšením na něj reagují i diváci, navíc se do pokladny sype hromada peněz. Já, padouch se uvelebil na první pozici v komerčním pořadníku, jelikož utržil 60 milionů za tři dny! Podceňovaný film (taky jsme mu nevěřili) si našlápnul na dvě stě milionů dolarů jen ze severní Ameriky a je dost pravděpodobné, že se v zimě 2011 porve o animovaného Oscara s Jak vycvičit draka a Toy Story 3. Letošní rok tomuhle žánru zjevně hodně přeje.

AMERICKÉ TRŽBY ANIMÁKŮ

Úspěšný nástup dvou novinek nemůže zkazit náladu tvůrcům Twilight ságy. Zatmění má vyděláno – vždyť už po deseti dnech ve světové distribuci atakuje půlmiliardu utržených dolarů celosvětově! V Americe se Zatmění oproti minulému týdnu propadlo o 48% na 33 milionů, což průběžné zisky ze zámoří vyhnalo na 237 milionů.

VÝDĚLKY FILMŮ Z TWILIGHT SÁGY

V balíku jsou i Pixaři díky Toy Story 3. Trojrozměrný animák už nasbíral 340 milionů v Americe, zároveň ale svými výkony potvrzuje moji tezi o menší popularitě a menším natěšení ve zbytku světa. Tam třetí Toy Story prozatím nastřádalo „jen“ 213 melounů, proto v žebříčku celosvětových tržeb stále zaostává za Iron Manem 2 a skoro o půlmiliardy i za ďábelsky úspěšnou Alenkou v říši divů.

Na pátém místě je o poznání smutnější pohled na Posledního vládce větru. Katastrofální přijetí fantasy M. Nighta Shyamalana (přesnější by bylo spíš „odmítnutí“) vedlo k poklesu tržeb o 57% a jen sedmnácti milionům za uplynulý víkend. Poslední vládce větru díky nim přeskočil přes stovku, vyhlídky na stopadesátimilionové tržby z Ameriky se mu však vzdálily do oblasti fantasmagorie.

TRŽBY FILMŮ M. N. SHYAMALANA
TRŽBY FILMOVÝCH FANTASY

Naopak báječně se drží Machři Adama Sandlera. Oproti minulému týdnu ztratili jen 13% (!) ze svých víkendových výdělků, takže do kasy mohlo připlout dalších 16 mega. Machři mají na kontě už 111 milionů a poměrně výrazně překonávají předpoklady.

VÝDĚLKY FILMŮ ADAMA SANDLERA

Slušná víkendová čísla bohužel nespasí Cruiseovu akční komedii Zatím spolu, zatím živí, na chvostu první desítky ji doplňují ještě megahitový Karate Kid, kasovně zklamavší akčňák A-Team a nezávislá komedie Cyrus.

Kompletní žebříček tržeb je k nahlédnutí zde.

Za týden se pokusí na velmi pěkné výsledky navázat popcornovka Čarodějův učeň a hlavně veleočekávaná novinka Christophera Nolana Počátek.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (22)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace