st39.6
Star Trek v 3D!
19:41 | 11.10.2009 |
Paramount se ho snažil přinutit, aby v 3D natočil už první Star Trek, tehdá si ale J. J. Abrams řekl, že radši natočí pohodový film v 2D, než hrozný film v 3D. Pro třetí rozměr se ještě necítil dost sebejistě. Když ale padne slovo na dvojku, o které se poslední dobou mluví hodně (scenáristé totiž začínají vymýšlet příběh a snaží se, aby z toho vzniknul sequel jako Superman 2, Terminátor 2 a podobně - tedy aby to byl samostatně fungující film, který kvalitativně předčí svého předchůdce), Abrams už se té představě nebrání. Naopak si pohrává s myšlenkou, že další Star Trek ve stereu opravdu natočí. Vzhledem k tomu, že je teď 3D na vzestupu a počítá se s ním pro nemalé množství budoucích blockbusterů, je to jen logická volba. Pokud navíc Abramsovi Paramount nabízel možnost natočit tímhle způsobem už první díl, je velmi pravděpodobné, že se mu stereo pokusí vnutit znovu. A že na něj tentokrát Abrams kývne. Rychle si odbudu povinnou zmínku o Avataru, který by neměl chybět v žádném textu o 3D sci-fi, a přidám modlitbu, aby Abrams ubral na těch šílených lensflarech. V 3D by mi z toho asi explodoval mozek.
Registrace
Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.
Přihlášení
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:
Registrace
Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Na stereo si samozřejmě stěžovat lze a to oprávněně - když někomu tento efekt dělá blbě od žaludku, aten, co nosí okuláry, ti všichni si musí zákonině a zcela poprávu stěžovat... První skupina s tím níc neudělá, když je někomu blbě, tak je někomu blbě... Druhá to může eliminovat kontaktními čočkami, nebo návštěvou kina s příznivější technologií (Dolby 3D v tomhle musí být utrpění, masterImage, ři RealD na tom bude o trochu lépe), přesto jsou v nevýhodě...
To, že někdo někomu něco nutí je blbost - když se tvůrce rozhodně točit černobíle, taky jdete na černobílý film... Takže když producent dokope rejžu do sterea, prostě s tím nic neuděláš... Snaží se nejlěpšího výsledku dosáhnout ve stereu... O zneužívání ze stran b-c hororů a některých animáků je sice pod pás, na druhé straně stojí však Cameron, Jackson, Spielberg, Scott a tak můžu pokračovat do nekonečna.... A že se to nedá využít??? To je nejhloupější myšlenka v téhle diskuzi... Člověk má DVĚ oči z jasného důvodu - aby viděl prostorově... Kdyby nebyl prostor důležitý, nesnažili by se ho půl tisíciletí nejslavnější malíři přetransformovat do 2D... Nevznikly by obrazové kódy, aby nám ten prostor předaly. Neexistovalo by v kamerách zaostřovací kolečko a nebyly by Blu-raye, protože drostor jde ruku v ruce s plasticitou a ta s ostrostí prostoru... Co to všechno znamená? Že prostor se dá vyjádřit dvourozměrně, ale je to jen poloviční řešení... Právě jenom prostor chybí k dokomplětování obrazové složky filmu.... Ta nesestává jen z ostrosti, kontrastu, barev, a dalších, ale také z prostoru. A právě stereo přináší finální iluzi obrazu...
Stejně jako u barev se i 3Dčko stane tahounem, ne však tak velkým.... Dramata se budou točit jak 2D, tak 3D, protože stereo je mnohem intimnější (pokud to člověk nezažije, nepochopí) a paradoxně se hodí spíš do komornějších prvků, než do těch epických.... Ty epické totiž vždy budou vyžadovat veliký odstup a široký záběr a s těmito dvouma položkama se stereo prakticky vytrácí, hloubka záběru ve prostě téměř nulová... Pokud chceš ale velice intimní, či fyzickou scénu, se stereem jí dosáhneš mnohem snáz.... TDK v tomhle musel válet - průletové scény byly asi fajn, mnohem většího efektu dle mého bylo dosaženo v takovém Prologu, kde to muselo být hrozmě autentické....
Prostě si myslím, že by bylo fajn neodsuzovat něco, o čem člověk moc neví... Umělecky se to využít dá, když se člověk vyvaruje zázení předmětů do obrazu, máme vyhráno....
Člověk to automaticky odsuzuje jen ze dvou důvodů - nemá na to, aby na 3D verzi šel, ale to je pk potřeba stěžovat si na něco jiného, nebo je to čistě póza, kterou třeba takový Truthseeker zaujal.... Nic proti tomu, ať si ji zaujme, ale přichází tak o to poslední, co mu ještě u obrazové složky filmu chybí.... Má omluva v případě, že nosí brýle a je mu šoufl ze sterea ;):)