Brüno v Boratově stínu
20:16 | 12.07.2009 |
„Borat was so 2006!“ hlásil přiteplený moderátor Brüno ze všech koutů. Ano, je to už pár měsíců, co si kazašský cestovatel podmanil svět. Jen z pokladen kin si vymínil 260 milionů dolarů. A to prosím při rozpočtu 18 milionů dolarů, ne až tak mohutné kampani, jakou měl Brüno, a při menším prostoru ve velkých médiích. Borat si všechno poctivě vydřel, navíc obstál i jako celovečerní komedie. Brüno kráčel v jeho stopách, za mnohem příznivější konstelace. Filmoví publicisté se předháněli v tom, kdo rakouské homo akvizici věnuje víc článků, Brüno útočil v televizi, na internetu i třeba na MTV Awards (kde pomohl prodávat nové album Eminemovi).
Někdo se bavil, někdo ani moc ne a určitě se našli i tací, kteří si znechuceně odplivli (ať už z jakýchkoliv důvodů). Nutno podotknout, že Brüno na sebe v posledních týdnech upomínal spíš estrádním vystrkování zadku a povrchními gay průpovídkami, než sofistikovanými výstupy boratovského střihu. Ale na to už kálí hund. Moderátor ve žlutém kloboučku konečně vlétl do amerických kin. A navzdory prvním zprávám v nich dopadne hůř než Borat.
Borat začínal jen v osmi stovkách amerických kin. Urval z nich 26 milionů, což jej nasměrovalo k úhrnným tržbám 126 milionů dolarů. Brüno naproti tomu odstartoval z 2756 lokací. První projekce sice naznačovaly, že se třese i letošní komediální maximum Pařby ve Vegas, ovšem realita byla skromnější. Za pátek padlo ještě vysokých čtrnáct milionů, ale jen co první davy opadly, klesly i tržby z dalších dnů a Brüno se musel spokojit s třiceti miliony za víkend. Sumou jistě zajímavou, ale ve světle předpovědí a prvních prognóz poněkud „zklamávající“.
Kritici i diváci nejásají tolik jako před lety, takže se Sacha Baron Cohen určitě nebude držet v kinech tak dlouho a tak úspěšně, jako když šaškoval s knírem Borata. Moc mu nevěřím ani na zdolání „povinné“ stomilionové hranice. Interpretovat víkendový výsledek ale zvládnou adekvátně jen účetní z Universalu, pouze oni totiž ví, kolik dolarů do Brüna studio napumpovalo – nevelký rozpočet určitě trumfnou náklady na mohutnou reklamní kampaň a další výlohy.
Zbylé filmy kasovního žebříčku těžily ze slabšího minulého víkendu. Střídmé propady svědčily hlavně Době ledové 3, která si díky poklesu o 31% připočítala 28 milionů za víkend. Průběžně má už 120 milionů a nakonec se bude tlačit výrazně přes stopadesátku.
Ještě pomaleji klesaly komediální hitovky z pátého a šestého místa, tedy Návrh (-18%) a Pařba ve Vegas (-11%). Uvelebily se toho času na kótách 113 a 222 milionů. Pařba ve Vegas dokonce hlásí už 284 milionů celosvětově, není divu, že se kutí další díl.
Naopak strmější ztráty postihly jednak Transformery (-43%), kteří se s 24 miliony sesunuli na třetí místo, a Mannovy Veřejné nepřátele (-44%), jimž se pro změnu vzdálila vidina sta milionů z amerického trhu. Transformeři se naopak můžou tetelit radostí, protože výsledky ze zbytku světa je pravděpodobně už dnes definitivně posunou přes 700 milionů dolarů a tedy i nad úhrnné tržby prvního dílu.
Za okoukanými jmény a až na sedmé pozici se krčí teenagerská komedie I Love You Beth Cooper. Režisér prvních dvou Harry Potterů Chris Columbus jen stvrdil, že jeho tvorba nikoho příliš nezajímá a připsal si hezký propadák. Pouhých pět milionů za první víkend bolí i tuhle levnou rychlokvašku.
Desítku uzavírá pixarovka Vzhůru do oblak, melodrama My Sister´s Keeper a akční thriller Únos vlaku Pelham 123.
Kompletní výsledky k nahlédnutí zde.
Za týden už konečně dorazí Harry Potter ve svém šestém dobrodružství. Zpřeláme svá maxima nebo bude šetřit energii pro sedmičku a osmičku?
P.S.: Uzávěrka Tipovačky s Potterem je už v úterý o půlnoci. Tedy za pár hodin!
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry