Pojďte na Watchmeny. Znovu.
21:11 | 11.03.2009 |
Asi takhle láká fanoušky do kin jeden ze scenáristů Snyderovy comicsové pecky, David Hayter. Jeho otevřený dopis (měl ho rovnou namluvit, v reálu je zodpovědný za hřmotný hlas Solid Snakea z herní série Metal Gear Solid, a toho jak známo každý poslouchá na slovo) je velmi dojemný, ale spoustě fandů, kterým se z nejrůznějších merchandisingových akcí, od figurek přes rozpohybovaný a ozvučený comics prodávany na DVD a blu-ray až po několik chystaných verzí na video (standardní a režisérská plus možná samostatný Tales of Black Freighter) už notně zvedá kufr, bude pravděpodobně připadat absurdní. Faktem ale je, že Hayter ručičky spínat musí. Finanční krize možná v globálu zvedá měsíční návštěvnost amerických kin, nicméně propady po prvních víkendech jsou děsivé. Pátek Třináctého, Jonas Brothers a další výtečníci padají až o neuvěřitelných osmdesát procent během druhého víkendu, a i během prvního týdne po premiéře vydělávají mizerně.
Warneři očekávali šedesátimilionový víkend, dvanáctimilionovou neděli a čtyřmilionové pondělí. Dá se říct, že odhady jim relativně vyšly. Finální sumy jsou jen o nějaké to procento nižší. Na takřka tříhodinový film s eRkovým ratingem je to velmi slušné. Problém vězí v evropských tržbách, které jsou katastrofální. Na comics bez hvězd, který má mimo USA víceméně roztroušené fanoušky, přišlo minimum lidí. Pokud se počítá s prudkými propady z posledních týdnů, vydělají Watchmeni v Americe něco kolem 130 milionů dolarů. V Evropě pravděpodobně ani to ne. Kde začíná průšvih? Snímek stál cca 150 milionů dolarů, což znamená, že se pohybujeme v červených číslech. Fanboyové kupující každou lesklou placku samozřejmě snímek spasí, ale odečtěte si kromě půlky pro kinaře ještě známých 8,5% pro 20th Century Fox. A přidejte 50 milionů utracených za marketing, který znovu útočil spíš na fanoušky původního comicsu a nesnažil se přilákat širší veřejnost. Kdo nepochopil kryptické plakáty a hlášky na nich, tomu nebyl snímek souzen. Není divu, že Watchmeni mají pondělní propad o necelých sedmdesát procent. Producenti bijí na poplach a Hayter jde do boje. "Přijďte druhý víkend, protože se bude lámat chleba. Pokud na sebe Watchmeni nevydělají, žádné studio pravděpodobně už nikdy projekt podobného rozsahu a významu neodklepne." Otázkou je, zda si ten film druhé zhlédnutí zaslouží. A zda by mu vůbec pomohlo. I s případným zázrakem v podobě padesátiprocentního propadu totiž bude kýžená hranice výdělečnosti pořád proklatě daleko.
Jen pro srovnání: Třístovka měla v pondělí po premiérovém víkendu propad 58% a o druhém víkendu propad cca 54%. S otvírákem 70 milionů nakonec v Americe vydělala 210 milionů. Stála necelých 70. V českých kinech na ni o prvním víkendu zašlo 42 tisíc diváků. Na Watchmeny pouhých 15 tisíc.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry