Ten film s robotem byl zajímavý asi tak tři minuty, což by byla podle mě ideální délka. Jenže ta obludnost se táhla snad ještě dvacet minut. Autora to evidentně bavilo a vyhrál i s tím, ale přece by nad ním měl stát někdo soudný a výrazně ho krotit.
Autor- Aleš Pavlík, Michal Kudláček
Pak tam byla Marie, což byl jeden dlouhý vnitřní monolog podkreslený nějakým nezajímavým videem, už ani nevím, o čem to bylo.
Autoři- Soukup, Nastoupilová, jako příští úkol bych jim dal natočit něco beze slov (tím by podle mě měli začínat všichni filmaři, ale tady by to bylo nejvhodnější).
Další šel Šetřílek, což byl poměrně nezajímavý stop-motion animák o chlápkovi, co se načerno napichuje na elektřinu, aby ušetřil. Rozvleklé jako všechno ostatní, pointa tam překvapivě byla, ale za nic nestála a nějak se jim podařilo získat písničku od Mig21 (Tančím?), která která tam skoro celou dobu hrála, aniž by měla jakoukoli souvislost s dějem, nebo se tam jiným způsobem hodila. Ale hlavně, že jim tam něco hrálo.
Autor- Pavel Kohout
Pak šlo něco, u čeho jsem nechytil název, bylo to o nějakých holkách, co byly na maturiťáku a pak vyběhli někam do polí a celé to doprovázely rádobyumělecké záběry (samozřejmě dlouhé) a pointu už si taky nepamatuju, jestli tam teda nějaká byla
Autor-Alžběta Hrabicová
Dále byli Bojovníci s gravitacít, což byl "dokument" o nějakém freestyle bojovém umění. To mělo cool předěly, ale zbytek vyplňovalo bezkoncepční žvatlání nějakých nezajímavých lidí, hlavně jednoho narcise, co mluvil jenom o sobě, takže se člověk nic pořádného nedozvěděl.
Autor-nějaký Brichcin
Dále byl v tipech zmiňovaný Stop!, který měl snesitelný voiceover, cool ve slow-motionu od auta odlétající disk (ale úplně bez jakékoli souvislosti, prostě to bylo cool) a celé to bylo poměrně dravě natočené.
Autor- Michal Matoušek
Pak bylo něco, co nevím jak se jmenovalo, já to nazval podle jednoho z nápisů v úvodu Jak dělá člověk, což byl nějaký pokus o dokument o nějakém sebevrahovi, pak si vzpomínám na nějaké prostřihy na zenovou guru a nějakého divného chlápka v taxíku (kdo to sakra byl) a celkově to byl hrozný mišmaš, fakt jsem se nechytal
Autor- Jan Látal
Dále Oslnění, technicky dost kvalitní (což se dost často propagovalo pomocí samoúčelných záběrů), ale dlouhé a o ničem, trochu mi to připomínalo Lynche, ale bylo to málo ujeté na to, aby to bylo zajímavé
Autor- Vladimír Kovář
Všechno si nekoupíš, asi největší sračka, navíc s největší "hvězdou" ve vedlejší roli (Hanák), tohle bylo oproti předchozím technicky naprosto tristní, natáčené na kameru z tržnice, absolutně beze střihu, s příšerným dějem a dialogy, totálně nesympatickými herci a směšným "poselstvím" (ok, už si nepamatuju, jak to úplně přesně skončilo, obecně bohužel ano), hrozné peklo.
Autor: Michal Nieprej, toho by měli okamžitě vyhodit ze školy
Teď šel ten robot a po něm...
El Manes- Stíny zesnulých, což byla adaptace povídky od Bradburyho (Vítr?), vypadalo to dobře, herci opravdu hráli, ale stejně jsem nějak nepobral, o čem to bylo
Autor- Petr Babinec
poznatky:
nikdo u nás neumí psát scénáře, možná by bylo nejlepší, kdyby studenti točili jenom adaptace, aby se alespoň naučili řemeslo
spousta lidí, kteří točí, jsou spíš maniakální spisovatelé (špatní), kterým filmový jazyk vůbec nic neříká, jak už jsem psal výše, nechal bych je točit filmy beze slov, ať se naučí vyprávět vizuálně
všechno je to minimálně 2x delší, než by bylo únosné, nevím, jestli mají pevně danou délku, jestli jo, tak zrušit, jestli ne, tak je to nechat přestříhat, nebo rovnou vyhodit a ať to natočí znova
buď tam nefunguje pedagogický dozor, nebo jsou ti pedagogové totálně neschopní
Drtivá většina těch příspěvků vůbec není k veřejnému vysílání, je to přinejlepším studijní materiál, na kterém mohou pedagogové (a spolustudenti) poukazovat na (mnohé) nedostatky, co funguje/nefunguje a jak by se to mělo/dalo udělat lépe
Velmi doufám, že to nereprezentovalo budoucnost českého filmu, protože oproti tomuhle je i Troška (a jakýkoli hollywoodský céčkař) filmový Guru.
102116
Ten film s robotem byl zajímavý asi tak tři minuty, což by byla podle mě ideální délka. Jenže ta obludnost se táhla snad ještě dvacet minut. Autora to evidentně bavilo a vyhrál i s tím, ale přece by nad ním měl stát někdo soudný a výrazně ho krotit.
Autor- Aleš Pavlík, Michal Kudláček
Pak tam byla Marie, což byl jeden dlouhý vnitřní monolog podkreslený nějakým nezajímavým videem, už ani nevím, o čem to bylo.
Autoři- Soukup, Nastoupilová, jako příští úkol bych jim dal natočit něco beze slov (tím by podle mě měli začínat všichni filmaři, ale tady by to bylo nejvhodnější).
Další šel Šetřílek, což byl poměrně nezajímavý stop-motion animák o chlápkovi, co se načerno napichuje na elektřinu, aby ušetřil. Rozvleklé jako všechno ostatní, pointa tam překvapivě byla, ale za nic nestála a nějak se jim podařilo získat písničku od Mig21 (Tančím?), která která tam skoro celou dobu hrála, aniž by měla jakoukoli souvislost s dějem, nebo se tam jiným způsobem hodila. Ale hlavně, že jim tam něco hrálo.
Autor- Pavel Kohout
Pak šlo něco, u čeho jsem nechytil název, bylo to o nějakých holkách, co byly na maturiťáku a pak vyběhli někam do polí a celé to doprovázely rádobyumělecké záběry (samozřejmě dlouhé) a pointu už si taky nepamatuju, jestli tam teda nějaká byla
Autor-Alžběta Hrabicová
Dále byli Bojovníci s gravitacít, což byl "dokument" o nějakém freestyle bojovém umění. To mělo cool předěly, ale zbytek vyplňovalo bezkoncepční žvatlání nějakých nezajímavých lidí, hlavně jednoho narcise, co mluvil jenom o sobě, takže se člověk nic pořádného nedozvěděl.
Autor-nějaký Brichcin
Dále byl v tipech zmiňovaný Stop!, který měl snesitelný voiceover, cool ve slow-motionu od auta odlétající disk (ale úplně bez jakékoli souvislosti, prostě to bylo cool) a celé to bylo poměrně dravě natočené.
Autor- Michal Matoušek
Pak bylo něco, co nevím jak se jmenovalo, já to nazval podle jednoho z nápisů v úvodu Jak dělá člověk, což byl nějaký pokus o dokument o nějakém sebevrahovi, pak si vzpomínám na nějaké prostřihy na zenovou guru a nějakého divného chlápka v taxíku (kdo to sakra byl) a celkově to byl hrozný mišmaš, fakt jsem se nechytal
Autor- Jan Látal
Dále Oslnění, technicky dost kvalitní (což se dost často propagovalo pomocí samoúčelných záběrů), ale dlouhé a o ničem, trochu mi to připomínalo Lynche, ale bylo to málo ujeté na to, aby to bylo zajímavé
Autor- Vladimír Kovář
Všechno si nekoupíš, asi největší sračka, navíc s největší "hvězdou" ve vedlejší roli (Hanák), tohle bylo oproti předchozím technicky naprosto tristní, natáčené na kameru z tržnice, absolutně beze střihu, s příšerným dějem a dialogy, totálně nesympatickými herci a směšným "poselstvím" (ok, už si nepamatuju, jak to úplně přesně skončilo, obecně bohužel ano), hrozné peklo.
Autor: Michal Nieprej, toho by měli okamžitě vyhodit ze školy
Teď šel ten robot a po něm...
El Manes- Stíny zesnulých, což byla adaptace povídky od Bradburyho (Vítr?), vypadalo to dobře, herci opravdu hráli, ale stejně jsem nějak nepobral, o čem to bylo
Autor- Petr Babinec
poznatky:
nikdo u nás neumí psát scénáře, možná by bylo nejlepší, kdyby studenti točili jenom adaptace, aby se alespoň naučili řemeslo
spousta lidí, kteří točí, jsou spíš maniakální spisovatelé (špatní), kterým filmový jazyk vůbec nic neříká, jak už jsem psal výše, nechal bych je točit filmy beze slov, ať se naučí vyprávět vizuálně
všechno je to minimálně 2x delší, než by bylo únosné, nevím, jestli mají pevně danou délku, jestli jo, tak zrušit, jestli ne, tak je to nechat přestříhat, nebo rovnou vyhodit a ať to natočí znova
buď tam nefunguje pedagogický dozor, nebo jsou ti pedagogové totálně neschopní
Drtivá většina těch příspěvků vůbec není k veřejnému vysílání, je to přinejlepším studijní materiál, na kterém mohou pedagogové (a spolustudenti) poukazovat na (mnohé) nedostatky, co funguje/nefunguje a jak by se to mělo/dalo udělat lépe
Velmi doufám, že to nereprezentovalo budoucnost českého filmu, protože oproti tomuhle je i Troška (a jakýkoli hollywoodský céčkař) filmový Guru.